Centralny zamek - pytanko ?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Canadian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sie 20, 2004 23:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Centralny zamek - pytanko ?

Post autor: Canadian » czw sty 26, 2012 13:45

Witam !!!

Jak w temace, mam pytanko odnośnie centralnego zamka w golfie mkII z 91 roku. Dodam ze centralny jest oryginalny.
A więc pytanie, na jakiej zasadzie działa centralny, tj. dokladnie pompka - ciśnieniowo, ale czy w ukladzie jest plyn czy powietrze ???

Jeszcze sie za to nie zabralem ale uklad nie dziala prawidlowo odkąd mam tego golfa... dziala tylko przy dzwiach od kierowcy i tylnych dzwiach za kierowca... ale tylko przy otwieraniu bo przy zamykaniu juz nie... i teraz jakie sa najczestrze przyczyny awarii ?? prosze o podpowiedzi !;D

Dodam że pompka od centralnego dosyć głośno chodzi po otwarciu drzwi kierowcy (bo tylko wtedy reaguje) tak z 2 minuty i sie wyłącza, czy to normalne że głośno chodzi czy może coś jest zapchane np. po lewej stronie auta ???

A i dlaczego np. przy otwarciu przenich drzwi kierowcy tylne drzwi sie otwieraja ale w odwrotnej sytuacji, tj. przy zamknieciu juz nie reaguje ???

Mam nadzieje że wmiare nakreślilem problem i że ktoś się już borykał z ta centralką;)

Pozdrawiam


... Golf MkIII 1.6 AEE '95r !!! ... fan marki;]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Centralny zamek - pytanko ?

Post autor: -=ren=- » czw sty 26, 2012 14:51

użyj google do poszukania info o tym... a w skrócie:
- jest to układ ciśnieniowo/podciśnieniowy :) czyli jest tam powietrze,
- jeśli otwierasz to pompka generuje cisnienie które wypycha siłowniki,
- jak zamykasz to pompka wytwarza podciśnienie, które wciąga siłowniki z powrotem,
- najczęstsza przyczyna awarii które opisałeś, że część drzwi się otwiera lub nie, że pompka długo pracuje itp to problem nieszczelności. Są to twarde wężyki łączone elastycznymi gumkami-rurkami. To pęka krachcieje, urywa się, lub uszkadza się mechanicznie.
- samo miejsce wtyczka/gniazdo pompki też jest newralgiczne. Często zawilgocone, przez przeciekające bagażniki, elementy połączeń elektrycznych korodują i nie przewodzą - do czyszczenia (fein kontakt, wd-40, ew. mechanicznie)
- nie jestem pewien czy w golfie tak było, ale na pewno w Passacie są jeszcze mikro-włączniki w samej klamce przy bębenku zamka, też często padają...

To taka esencja pneumatycznych problemów z zamkiem centralnym...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Centralny zamek - pytanko ?

Post autor: Paweł Marek » czw sty 26, 2012 15:06

Canadian, w uzupełnieniu dodam: w drzwiach kierowcy w mk2 niema siłownika, jest tylko mikrowłącznik, a te dzrwi zamykasz kluczykiem. Więc jeśli zaówno przy otwieraniu jak i zamykaniu pompkę słyszysz, to mikrowłącznik jest ok a winna jest nieczelność wezyków lub uszkodzona pompka. Jeśli pomka w jedna strone staruje a w drugą nie - to włącznik jest podejrzany, lub jego kable w przelotce do dzrwi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Canadian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sie 20, 2004 23:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Centralny zamek - pytanko ?

Post autor: Canadian » czw sty 26, 2012 21:56

Okej, dziekuje za porady !!!;]

No cóż po próbuje i zobaczymy co z tego wydzie... o mikrowłączniku nie miałem pojęcia wiec super się dowiedzieć;D

Pozdrawiam


... Golf MkIII 1.6 AEE '95r !!! ... fan marki;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości