Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Mono motronic jako symulator wtrysku w ke-jet. Pytania

Post autor: Lipek81 » wt lut 07, 2012 14:55

Wszystko ładnie pięknie, Paweł Marek, już wszystko ładnie napisał, ale mnie zastanawia taka sprawa - jak w MB podawany jest impuls do cewki - skąd? No bo przecież 1 impuls z wału nie wystarczy - bo na 1 obrót wału mam 2x iskrę na świecach - a sterownik sam sobie przecież nie wymyśli, kiedy ma podać drugi impuls.
Ogólnie to raczej nie jest problem w przypadku monowtrysku z mk2 bo, o ile dobrze pamiętam, sygnał z cewki jest podawany na serownik, a czujnik halla podłączony jest do modułu zapłonowego. Także wystarczy tam po prostu podpiąć sygnał z cewki MB. W przypadku sterownika z mk3 może być problem, bo jakby kierunek sygnału jest inny - to sterownik go wypracowuje gdyż czujnik halla podłączony jest pod ECU i podaje do dalej modułu zapłonowego, a potem do cewki.
Paweł Marek już wprawdzie napisał, ale ed.die zwróć uwagę, że trzeba będzie rozebrać taki wtrysk i wyciągnąć z niego czujnik temperatury powietrza zasysanego, który jest jakby wbudowany we wtrysk.

I jeszcze taka sprawa - nie znam się na gazie, więc może to nie ma znaczenia, być może się mylę, ale czy temu sterownikowi od gazu nie potrzeba przypadkiem czasu wtrysku, ale od wtryskiwacza w systemie wielopunktowym? Bo to chyba zupełnie inna sprawa, niż w czas wtrysku w jednopunkcie -tak mi się wydaje, może się mylę. Co prawda piszesz o fulgrupie, ale nie jestem pewien, czy czasy są takie same wtedy, jak w przypadku mono.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości