Seat Cordoba 1.8 ADZ. Brak pracy wtrysku i pompy paliwa..

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Seat Cordoba 1.8 ADZ. Brak pracy wtrysku i pompy paliwa..

Post autor: Tomaso007 » ndz sty 22, 2012 20:39

Witam!

Ostatnio mój kuzyn kupił seata cordobę z silnikiem 1.8 ADZ (monowtrysk) i problem jest taki, że u poprzedniego właściciela pod maską wybuchł mały pożar - pewnie dlatego ,że wymieniał przewód paliwowy i robił z kiepem w gębie...nieważne. Pożar poprzepalał przewody wiązki silnikowej.Tamten właściciel nie wymienił, a poobizolowywał te wszystkie kable izolacją.
Auto ponoć niby chodziło ale ja nie widziałem, że chodzi (zdemontowany był rozrząd i kuzyn nie potrafił wymienić-dlatego go nie odpaliłem) i mam do tego wielkie wątpliwości..
Pojechaliśmy więc na szrot, kupiliśmy ten potrzebny fragment wiązki wokół silnika (ten co idzie od złączki skręcanej po prawej stronie przy głowicy)z golfa 3 1.6 - przecież to to samo. Po przyjeździe wymieniłem - wszystko pasowało ale zaczęły się problemy.. Po przekręceniu stacyjki nie słychać pompy paliwa. Przekaźnik 18 działa ale 167 - ten od pomp nie działa(nie ma sterowania jakby z ECU) tylko czasami wręcz 'zabzyczy' aż całym zatrzęsie i nie wiem dlaczego. Wymieniłem te przekaźniki od swojego golfa i na moich to samo. Sprawdziłem zasilanie ECU - no i tu nie było masy - byłem już prawie pewien, że to tego wina. Przeczyściłem styki te przy bloku oraz masę, która jest przykręcona do karoserii przy aku. Zasilanie + i - ECU pojawiło się. Iskra jest.
Teraz zastanawia mnie kwestia taka a mianowicie zasilanie plusem skrzynki bezpieczników, ponieważ podobny przypadek był w golfie 2 mojej mamy, do którego wstawiłem monowtrysk z 1.8 ABS z mk3. Po przepięciu wiązki pompy nie chodziły a po załączeniu ich na krótko wtrysk nie podawał.Na lpg chodził bo iskra była - zasilanie zapłonu.
Co ciekawego przekaźnik od pomp chodził - jakby miał sterowanie z ECU a nie tj w przypadku kuzyna - bzyczał. Jak się okazało winą był brak MOSTKA pomiędzy pinami zasilania skrzynki Y a 30B. Wstawilem ten kawałek kabelka, bo zauważyłem przy swoim golfie że jest a u mojej mamy nie i wszystko jest ok.
W przypadku cordoby kyzyna od plusa głównego co zasila skrzynkę Y4 odprowadzony był przewód mniej więcej tej samej grubości i schowany w prawy próg..nie wiem po co.Możliwe, że do jakiegoś dodatkowego wyposażenia... Uciąłem go i próbując zrobić ten mostek(którego brakowało w golfie mojej mamy)- nic nie pomogło. Dodam,że w cordobie jest taka czerwona złączka, która (chyba) łączy piny 30 i 30B i od niej idzie cieńszy nieco już kabel.. Gdy dałem plusa z aku (bawiąc się tum uciętym kablem) na pin Z1(nie ma tam żadnej wtyczki) to zaczęła pompa pracować nawet na wył. stacyjce. No to gdy zaczęła pracować próbowałem go uruchomić by sprawdzić czy wtrysk podaje - niestety nie. Czego to więc wina????? Na moje oko sterownik do sprawdzenia i skrzynka bezpieczników do podmianki.. choć wygląda mi to raczej na to, że gdzieś zasilania nie ma. Jak to w cordobie powinno być z zasilaniem skrzynki ????!!(kwestia pinów Z1,30B,30 a Y 1,2,3,4....???)

Pomocy!!



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Seat Cordoba 1.8 ADZ. Brak pracy wtrysku i pompy paliwa..

Post autor: Tomaso007 » ndz sty 22, 2012 22:35

Dodam zdjęcie znalezione w necie ale właśnie zaznaczyłem na fioletowo ten mostek między Y a 30B, który w golfie jest a na tym zdj nie ma i w cordobie kuzyna też nie ma. Z1 u kuzyna jest wolne a kabel zaznaczony na żółto to kabel, który idzie u kuzyna pewnie do przekaźnika 1- grzania jeża.W przypadku golfa kabel do tego też przekaźnika idzie od Z1.
Czy powinien być ten mostek w seacie tj. w golfie??? Obrazek



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Seat Cordoba 1.8 ADZ. Brak pracy wtrysku i pompy paliwa..

Post autor: Tomaso007 » czw sty 26, 2012 14:18

Temat zamykam.

Okazało się, że wiązka była spalona (kilka kabli) w środku i padł sterownik.
W szoku byłem gdy okazało się, że wiązka silnikowa idzie w jednym pęku kabli z wiązką od świateł (żółte kostki), z przewodami głównymi zasilania skrzynki bezp., różnych czujników oraz z immo. Teraz będę musiał rzeźbić, bo samą wiązkę silnikową z golfa i sterownikiem wpiąłem i auto chodzi. Pozostaje dorobić światła i złożyć to wszystko do kupy. :helm: :bigok: :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Seat Cordoba 1.8 ADZ. Brak pracy wtrysku i pompy paliwa..

Post autor: Paweł Marek » czw sty 26, 2012 15:15

OK więć zamykam, na przyszłośc proszę - te dwa pierwsze posty powineneś połączyć, mozesz edytowac swoje wpisy i dodawac tekst.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości