Witam.
Ostatnio naprawiłem manetkę wycieraczek, która w ogóle nie obsługiwała sprysków. Pozostał mi jeszcze jeden problem, mianowicie przednie wycieraczki zatrzymują się, gdzie chcą. Po spryskaniu szyby wykonują ileś tam tych ruchów, po czym zatrzymują się byle gdzie. Natomiast po włączeniu trybu ciągłej pracy ramiona stają dokładnie wtedy, kiedy pyknę manetkę, czyli nie wracają do pozycji wyjściowej. Z tyłu jest znowu tak, że wycieraczka przestaje gonić tylko po wyłączeniu zapłonu. Poza tym jest jeszcze z nimi tak, że podczas pryskania wycieraczka robi pełny obrót w sposób ciągły (czyli dobrze), ale po odpuszczeniu manetki zaczyna się jej "tryb przerywany" ,tzn. jedzie w jedną stronę-stoi-wraca-stoi (do kilku sekund)-znowu jedzie. I tak do us... śmierci.
O co biega?
Czy przy silniczku/ach jest jakiś styk określający pozycje 0?
Czy to wina przekaźników i ewentualnie jakich/gdzie?
W aucie wszystko jest utrzymane w stanie fabrycznym, nie ma żadnych patentów, poobgryzanej wiązki itp.
Mechanicznie wsio ok. Mechanizmy bez uszkodzeń.
Pozdr
Nieprawidłowa praca wycieraczek
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: śr lis 23, 2011 22:50
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nieprawidłowa praca wycieraczek
Przy silniku są okrągłe styki i jeżdżące po nich blaszki - one odpowiadają za zatrzymanie wycieraczek na dole. Wyjmij mechanizm rozbierz silnik i wyczyść te blaszki, daj odrobinę świeżego smaru.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości