Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcineczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: pt cze 02, 2006 22:08
Lokalizacja: OGL/OP
Kontakt:

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Marcineczek » czw sty 19, 2012 15:03

mam pytanie czy mając taki silnk mogę go zamontować u siebie w golfie? a druga część pytania jak to podłączyć żeby silniczek kręcił czy można ominąć płytkę modułową ?
Obrazek


Obrazek
viewtopic.php?f=88&t=414674" onclick="window.open(this.href);return false; < z CL do GTi wg własnego uznania ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Paweł Marek » czw sty 19, 2012 19:14

Nie wiem jak w Pasku ale w mk3 silnik ma po prostu dwa bieguny, ich zamiana zmienia kierunki obrotów i taką funkcję mają już "na gotowo" wyłączniki od szyb uniwersalnych. żeby podłączyć włączniki orginalne to jest więcej roboty , trzeba dodawać przekaźniki, rzecz była opisana na forum. No i takie podłączenie jest trochę prymitywne, nie będzie układu odcinającego napięcie po zatrzymaniu szyby itp. Lepiej wydaj te 3 stówki na dwa sprawne używane mechanizmy orginalne, porady o montażu też znajdziesz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Marcineczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: pt cze 02, 2006 22:08
Lokalizacja: OGL/OP
Kontakt:

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Marcineczek » czw sty 19, 2012 20:15

epiej wydaj te 3 stówki na dwa sprawne używane mechanizmy orginalne,
i tu sie pojawia magiczne słowo 3stówki :D gdybym miał to bym kupił :D ale myślałem że może coś z tego zmontuje :)


Obrazek
viewtopic.php?f=88&t=414674" onclick="window.open(this.href);return false; < z CL do GTi wg własnego uznania ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Paweł Marek » czw sty 19, 2012 23:53

jakoś zapewne się da, ale tu jest również kwestia mechaniczna jak to zamontujesz, napewno mnóstwo kombinacji . Po prostu na twoim miejscu bym to sprzedał, widzę po 180 mechanizmy do paska , co prawda całe całe razem z blachą i za to kupił to co trzeba. Dobra korbka lepsza od kiepsko działającego elektryczngo mechanizmu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Qto » pt sty 20, 2012 00:02

Tak samo jak przycisków z mk4 nie da rady zamontować w mk3 tak aby działały, tak samo nie będą działały silniczki z Passata czy też mk4 - no chyba że dodamy moduł komfortu



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5950
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: grg474 » pt sty 20, 2012 20:22

Marcineczek pisze: druga część pytania jak to podłączyć żeby silniczek kręcił czy można ominąć płytkę modułową ?
można - na płytce (którą można wysunąć z silniczka) masz 2 wąsy które zapinają się na silniczek - są to bieguny silniczka - przy tych wąsach musiałbyś się dolutować


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Qto » pt sty 20, 2012 20:26

grg474 pisze:można - na płytce (którą można wysunąć z silniczka) masz 2 wąsy które zapinają się na silniczek - są to bieguny silniczka - przy tych wąsach musiałbyś się dolutować
o tym nie pomyślałem :banghead:



Awatar użytkownika
Marcineczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: pt cze 02, 2006 22:08
Lokalizacja: OGL/OP
Kontakt:

Re: Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Marcineczek » sob sty 21, 2012 14:41

grg474 pisze:
Marcineczek pisze: druga część pytania jak to podłączyć żeby silniczek kręcił czy można ominąć płytkę modułową ?
można - na płytce (którą można wysunąć z silniczka) masz 2 wąsy które zapinają się na silniczek - są to bieguny silniczka - przy tych wąsach musiałbyś się dolutować
kolego mogłbyś pokazać na zdjęciu jak to zrobić :) bede bardzo wdzięczny ci :)


Obrazek
viewtopic.php?f=88&t=414674" onclick="window.open(this.href);return false; < z CL do GTi wg własnego uznania ;-)

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5950
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: grg474 » sob sty 21, 2012 16:35

Marcineczek pisze:kolego mogłbyś pokazać na zdjęciu jak to zrobić :)
niech ci będzie
Obrazek
rozbierz silniczek(moduł) żeby mieć płytkę wyjętą z wąsów silniczka

Obrazek
dolutuj kabelek do pinu 1 i drugi do pinu 2 - jak dasz + na 1 a masę na 2 to kręci się w jedną stronę, jak odwrotnie to w drugą - chyba to chciałeś uzyskać?


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Marcineczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: pt cze 02, 2006 22:08
Lokalizacja: OGL/OP
Kontakt:

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Marcineczek » sob sty 21, 2012 23:45

no to super żeś mi to wytłumaczył :D dziękuje ci bardzo czaje temat :)
a da sie taki bajer zrobić że na tych dwóch kabelkach zrobie taki knif że bede opuszczać szyby i zamykać :)? chodzi o to że podłącze to jakoś do jednego przycisku i bede opuszczać i zamykać :


Obrazek
viewtopic.php?f=88&t=414674" onclick="window.open(this.href);return false; < z CL do GTi wg własnego uznania ;-)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Qto » sob sty 21, 2012 23:56

Marcineczek pisze:a da sie taki bajer zrobić że na tych dwóch kabelkach zrobie taki knif że bede opuszczać szyby i zamykać :)?
no chyba o to chodziło od początku ?? grg474, napisał
grg474 pisze:dolutuj kabelek do pinu 1 i drugi do pinu 2 - jak dasz + na 1 a masę na 2 to kręci się w jedną stronę, jak odwrotnie to w drugą
teraz tylko kwestia rozwiązania sterowania, tak aby biegunowość się zmieniała :bigok:



Awatar użytkownika
Marcineczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 378
Rejestracja: pt cze 02, 2006 22:08
Lokalizacja: OGL/OP
Kontakt:

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Marcineczek » ndz sty 22, 2012 00:07

teraz tylko kwestia rozwiązania sterowania, tak aby biegunowość się zmieniała :bigok:
o własnie mi o to chodzi :D


Obrazek
viewtopic.php?f=88&t=414674" onclick="window.open(this.href);return false; < z CL do GTi wg własnego uznania ;-)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 22, 2012 00:20

najprościej dać włącznik od szyb uniwersalnych który sam zmienia biegunowość. A jeśli koniecznie chcesz orginalny włącznik to trzeba dodawać przekaźniki bo taki włącznik nie ma opcji zmiany biegunowości tylko podaje na moduł albo plus albo minus sterujący. Było o tym, nie wiem czy nie kolega miś fazi to rozrysowywał mogę się mylić


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5950
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Silnik elek.szyb w III od paska b5fl

Post autor: grg474 » ndz sty 22, 2012 15:49

Marcineczek pisze:no to super żeś mi to wytłumaczył :D dziękuje ci bardzo czaje temat :)
a da sie taki bajer zrobić że na tych dwóch kabelkach zrobie taki knif że bede opuszczać szyby i zamykać :)? chodzi o to że podłącze to jakoś do jednego przycisku i bede opuszczać i zamykać :
chłopie ogarnij się - weź się zastanów może najpierw co chcesz uzyskać a potem pytaj. To po jaką cholerę ja chodże i rozbieram silniczki , robię fotki - żebyś ty najpierw postanowił że chcesz ruszyć sam silniczek a potem szukał jak go ruszyć?? Kup kompletny zestaw podnośników szyb + włączniki - PROŚCIEJ będzie.
Paweł Marek pisze:Nie wiem jak w Pasku ale w mk3 silnik ma po prostu dwa bieguny, ich zamiana zmienia kierunki obrotów i taką funkcję mają już "na gotowo" wyłączniki od szyb uniwersalnych. żeby podłączyć włączniki orginalne to jest więcej roboty , trzeba dodawać przekaźniki, rzecz była opisana na forum.
Paweł Marek, daj mu linka do włączników, zrób fotki i narysuj schemat jak podłączyć - ręce mi opadają bo gościowi napisałeś w pierwszej odpowiedzi zasadę działania a on swoje

Po to właśnie mam podpis
grg474 pisze:Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć


równie dobrze mógłbyś założyć wątek - chcę założyć podnoszenie szyb na silniczkach od golfa 4 - proszę o fotorelację co i jak mam zlutować i gdzie dostane włączniki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości