MK2 brak ładowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK2 brak ładowania
Witam.Ostatnio coś dziwnego zaczęło sie dziać z ładowaniem w moim golfie.Alternator jest typu valeo zanikło ładowanie a kontrolka na początku sie nie zapalala wcale,potem zapaliła sie i mrygala...wymieniłem regulator napiecia na nowy wszystko poskładałem a ładowania jak nie było tak i nie ma dalej,kontrolka świeci się cały czas. Co może yc przyczyna jego braku? Jakieś bezpieczniki albo cos ma na to jeszcze wpływ?
- janek1350
- VW MANIAK
- Posty: 459
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
- Kontakt:
MK2 brak ładowania
Weś miernik mase daj do silnika a plus do czerwonego kabla przy alternatorze i zobacz czy wychodzi napięcie
MK2 brak ładowania
sprawdź naciąg paska! ja też ostatnio miałem takie problemy i już chciałem kupować altek ale wyszło ze po prostu pasek słabo naciągnięty
MK2 brak ładowania
Sprawdź jeszcze masowanie alternatora, silnika/budy, oczyść wszystkie złącza na altku, rozruszniku, masach, aku.
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
MK2 brak ładowania
Podstawa, to właściwie naciągnięty pasek.
Jeśli wraz ze wzrostem obrotów, zmienia się natężenie świecenia kontrolki na liczniku, to diody alternatora padły.
Wtedy nie opłaca się ich wymieniać, lepiej poszukać sprawnego alternatora na szrocie.
Jeśli wraz ze wzrostem obrotów, zmienia się natężenie świecenia kontrolki na liczniku, to diody alternatora padły.
Wtedy nie opłaca się ich wymieniać, lepiej poszukać sprawnego alternatora na szrocie.
MK2 brak ładowania
Czasami bywa tak, że wytrze się pierscien lub oba po którym slizgaja sie szczotki na wirniku alternatora.
MK2 brak ładowania
Kontrolka pali sie na kazdych obrotach tak samo. Pobawie sie jeszcze z tymi masowaniami
MK2 brak ładowania
A na pewno jest dobrze wpięta w alternator?jarek8787 pisze:Kontrolka pali sie na kazdych obrotach tak samo.
czy oby na pewno?lukasfenix pisze:Jeśli wraz ze wzrostem obrotów, zmienia się natężenie świecenia kontrolki na liczniku, to diody alternatora padły.
Kiedy padają diody to widać przy wolnych prędkościach obrotowych wirnika alternatora "mruganie" świateł - tętnienie napięcia i praca regulatora jednocześnie. Pod warunkiem, że dioda się nie zwarła, a uszkodziła się na przerwę. Koniecznie zbadajstan paska i weź pod uwagę to co pisał marcin7x5.
jarek8787, miernik w łapkę, google z pomocą i sprawdź czy faktycznie nie ma ładowania. Potem będziemy się zastanawiać.
MK2 brak ładowania
Sprawdź czy ten cienki przewód idący do alternatora (przewód wzbudzenia) daje po przekręceniu zapłonu 12V - czy tam inne napięcie bliskie 12tu.
Bez niego pomimo sprawnego altka na wyjściu nie uzyskasz megamocy na akumulatorze i kontrolka będzie się świecić.
Bez niego pomimo sprawnego altka na wyjściu nie uzyskasz megamocy na akumulatorze i kontrolka będzie się świecić.
MK2 brak ładowania
Niestety nic z tych metod nie dalo rezultatu.... Kupilem alternator uzywke na allegro , przelozylem i teraz wszystko jest w porzadku:)
MK2 brak ładowania
Czasem wydaje mi się że ludki czasem zakładają konto tylko dla jednej usterki... Podajesz praktycznie wszystkie możliwości naprawy, zaczynając od strony mało inwazyjnej, przez dogłębną naprawę, aż do konkretnych porad jak i co zrobić przy użyciu jakichś narzędzi... A potem nic nie dało rezultatu... heh interesujące, mierzenie fakt nie przynosi poprawy, oglądanie szczotek i pierścieni też niczego nie przynosi... ale przetyrany altek ze szrotu pomógł, choć można by się spodziewać że za miesiąc lub dwa przestanie działać... jarek8787, nie jest to może idealna naprawa usterki, ale chociaż skuteczna...
MK2 brak ładowania
mozliwe diody padly w mostku ale to i tak 13.8v powinien ladowac ile laduje tobie teraz/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości