wesol pisze:Zamontowac mozna wszystko i aku i altek mozna przeciązac dość mocno zanim wyciagnie kopyta
to czemu nie wywalisz świec żarowych u siebie na króćcu wody? Też altek wyciągnie ci kopyta - daj spokój. Druga sprawa - nie mam zamiaru robić jakichś farelek z blaszek tylko oryginalną montowaną w nagrzewnicy - fakt nie w golfie tylko w lupo lub passacie b5 - golf jest tu pośrednim autem.
Nie porównuj mi tu vw do opla. Mam kumpla co mówi, że silnik wytrzyma max 100tys. km bo w jego polonezie po 100tys trzeba było robić remont. Twoje porównanie do tego samego się sprowadza
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Ale chyba wiesz ze opel nie robi alternatorow czy rozrusznikow. Jak myslisz kto robi altki w oplu i np w vagach?? Zgaduj a ja ci powiem czy dobrze zgadujesz.
Mi juz nie chodzi oto czy wykrzaczy sie cos w aucie czy nie. Pomysl jest dobry nie mowie z tym ze problemem jest żródło pradu ktore nas ogranicza. JEsli by dołożyc dodatkowy altek pus ewentualnie jakis akumulator to moznaby pomyslez o dołozeniu dodatkowego grzania cieczy za pomoca tych swiec zarowych nawet dwóch takich krućców od laguny czy czegoś innego. Mysle ze 6 czy 8 swiec zarowych plus te seryjne 3 to by juz troszk emocy mialo i ta wode tez by ogrzało. Mozna by wtedy tez tą nagrzewnice co ja wkladasz pdlaczyc odrazu na ful grzanie i te 2000 wat by juz coś dawało. Jesli to grzanie ma dzialac na fula gdy na obrotomierzu bedzie powyzej 2500 obr to jak dla mnie lipa niestety.
Pomysl o tym dodatkowym altku.
grg474 jak już ogarniesz temat, to warto by zrobić poradę dla użytkowników na forum - jeśli oczywiście będziesz miał taką wolę, gdyż temat na pewno zainteresuje wielu posiadaczy Golfów- szczególnie tych z silnikami TDI- które to "chwilę " się nagrzewają.
Odnośnie alternatora, to przecież wystarczy sprawdzić co siedzi w aucie które taką nagrzewnice posiada i sprawa będzie jasna czy wkładano coś specjalnie na tę okazję, czy nie.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation151PS309NmTechno blue metalic
ale nie interesuje nas to czy altek jest 90 czy 120 A przy obrptach silnika 4000. Interesuje nas to ile altek jest w stanie dać przy biegu jalowym- 30% tego co na maxa czy mniej. Nie zabije to jego czy stopi mu szczotki przy obciazeniu mniejwiecej 200 amper bo swiece zarowe plus ta nagrzewniac na pelnej mocy to tyle mniejwiecej by było. Sam temat interesujacy dlatego podjąlem dyskusje.
wesol, nie wiem dlaczego tak się czepiłeś tej grzałki.
Nikt nie neguje że ma ona negatywny wpływ na zużycie aku czy altka ale nie tylko to się liczy przy użytkowaniu auta. Idąc tym tokiem myślenia to najlepiej jeździć dieslem z lat 80 i kluturą pracy ursusa, bo tam nic się nie psuje przez 30 lat
Skoro montują to w pastuchach i tam się sprawdza w miarę dobrze (wiadomo że nie jest to super grzałka, która zrobi na 20C w minutę, ale cośtam pomaga) to i w golfie działać będzie tak samo. Przecież b5fl i mkIV to niemal ta sama technologia tylko w innej obudowie Skoro tam alternatory wraz z akumulatorami nie siadają co 3 lata to i ten pociągnie. Jakby ta grzałka chodziła non stop to pewnie miałoby to jakiś znaczący wpływ, ale biorąc pod uwagę że samochód miesięcznie pracuje przez np 100 godzin, grzałka w tym samym okresie działa przez 2 godziny to daje nam to zużycie alternatora i akumulatora na poziomie o kilka % szybszym. Ile to będzie w miesiącach czy latach w porównaniu do auta z seryjnym ogrzewaniem? Krócej o rok? Dwa lata? czy np jak w przeciągu 15 lat wymienię zamiast 2 aku 3 to faktycznie zbiednieję albo normalnie alternator starcza pi*oko na 300 tys km z tym ustrojstwem starczy na np na 250 to faktycznie jakoś strasznie wpłynie na mój portfel? Podsumowując, jeśli miałbym chęci, umiejętności i możliwości, to za cenę poprawy komfortu byłbym skłonny wydać kwotę na jego regenerację o te 50 tysięcy wcześniej
guziolek, pięknie podsumowane - jutro montuję nagrzewnicę - oczywiście fotki porobię i opiszę jak podpiąłem. Następnie porobię testy - co do obciążenia aku alternatora i takich tam ... załączam część ogólnodostępnej broszury lupo 3L
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Mi caly czas sie rozchodzi oto iż sa braki pradowe. Jest to tak skonstruowane ze ta nagrzewnica ma tylko teoretycznie 2000 wat. Okazuje sie ze ma trzy stopnie pracy czyli pierwszy bieg to niecale 700 wat. Suszarka żony ma dwa razy tyle ale to nieważne. Najlepsze jest to ze altek powiedzmy mamy 120 amperowy co daje jakies 1500-1600 wat mocy przy 4000 obrotów silnika. Dodajac jeszcze swiece żarowe na silniku i oswietlenie, nawiewy to mamy gdzieś pobór ze 50 Amper lekko. Swieczki to tam pikus bo grzeja sie 2.5 minuty. Aż ciarki mnie przechodza na mysl załączenia podgrzewania tylnej szyby. Przy pelnym obciazeniu bedzie brak jakies 100 amper. Owszem nie spali ci altka- moze skróci jego żywotność opar eprocent ale wydaje mi sie ze nie ma sensu pisać ze to ogrzewanie ma moc 2000 wat bo nigdy tego praktycznie nie zaznasz. Tak jak pisalem albo dodatkowy altek zapodac i spiać to odrazu na pełną moc grzewcza bo moc tego grzania nie bedzie nawet tak dobra jak 10% grzania pieca webasto. Webasto mam w garażu benzynowe i powiem wam ze robilem rpobe i szklanke wody zagotowuje w jakies 12-15 sekund a moc takiego webasta to 5000 wat. Uruchomisz webasto w aucie to w jakies 7 minut masz juz cieple powietrze w nawiewie a po minucie dłużej juz gorące. 10 minut i sauna w aucie.
Moze lepiej coś wymyslec z przeniesieniem ciepła z ukladu wydechowego a wlasciwie z kolektora wydechowego- jakis wymiennik ciepła. Kolektor wydechowy jest gorący juz po minucie pracy silnika zwlaszcza jak jeszcze sie podniesie nieco obroty silnika.
Wesol, kierunkowskazów też nie włączasz bo szkoda prądu? A może zamiast włączyć światła to przyświecasz sobie w nocy latarką żeby trafić w zakręt?
Przeczytaj sobie ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/95336 ... -B5-zobacz!" onclick="window.open(this.href);return false;! Ktoś tam sprawdzał kiedy i jaką mocą to grzeje, a co najważniejsze większość osób która ma tą farelkę potwierdza że przynosi ona pozytywne efekty.
wesol pisze:Webasto mam w garażu...
Nie każdego stać na webasto, mi by się chyba tego nie chciało nawet montować. A w ogóle jeśli webasto jest takie świetne to dlaczego masz go w garażu a nie w aucie?
wesol pisze:Moze lepiej coś wymyslec z przeniesieniem ciepła z ukladu wydechowego a wlasciwie z kolektora wydechowego- jakiś wymiennik ciepła. Kolektor wydechowy jest gorący już po minucie pracy silnika zwłaszcza jak jeszcze się podniesie nieco obroty silnika.
Nie no ja myślę że nie ma się co rozdrabniać i bawić w półśrodki. Lepiej wziąć z piwnicy ze dwie łopaty węgla i rozpalić ognisko na fotelu pasażera, będzie w środku cieplej niż w kolektorze wydechowym.
Grg474, działaj i przecieraj szlaki dla potomnych.
wesol, nie bardzo kumam o co ci chodzi - to mniej więcej tak jakbyś mówił każdemu co montuje sobie piecyk (wzmacniacz) + mocne głośniki, że przez to będzie miał za duży pobór prądu i zajedzie alternator.
Zacznijmy najpierw od powodu montażu a potem o logice działania.
1. oryginalnie mam 3 świece żarowe na króćcu wody. Świece te są załączane identycznie ze sterownika silnika poprzez przekaźniki tak jak grzałka z35 w lupo 3l.
2. oryginalnie w passacie FL były montowane albo właśnie te świece albo farelka Z35. Z tego co zdążyłem się zorientować nie było przy tym zmienianych alternatorów czy akumulatorów.
3. skoro vw wpadł na pomysł zastąpienia 3 grzałek - farelką to przemyślałem powód - czyli jak najszybsze uzyskanie ciepłego powietrza celem uzyskania szybkiego zagrzania auta. Passat FL w najlepszych wersjach ma jeszcze elektrycznie grzaną szybę.
Teraz te twoje wywody o prądzie i tede. Wiesz może co najwięcej poza światłami zżera ci w aucie prądu? Pewnie wiesz - dlatego webasto leży w garażu - otóż najwięcej zżera prądu wentylator nawiewu - o ile webasto zużywa od 28 do 40 Watt to wentylator nawiewu coś koło 300. Z tego też powodu jak zamontowałem w 1,4 webasto musiałem założyć aku 72Ah + odpowiedni alternator - więc przestań gadać na temat zużycia prądu a pomyśl o innych powodach mojego pomysłu montażu grzałki.
Mam do wyboru - elektryczna grzałka w układ wody + wiercenie otworka w termostacie co = półotwarty termostat = niedogrzany silnik no i przedłużacz z domu do auta - jakieś 80 metrów. Układ ten ma wadę - nie mam ciepła jak nagle wyskakuje wyjazd, nie ma ciepłą jak pojade do sklepu i dłużej zabawię czy do znajomych (no nie będę u nich rozwijał kabla).
Druga opcja to webasto - przy obecnych -18 webasto żeby mi zagrzało sam płyn potrzebuje ok 15 minut, jak płyn i kabinę to 25 - po to tylko żebym za 2km auto zgasił bo idę do znajomych na kawę za 2 godziny.
trzecia opcja - zostawić tak jak jest - odpalić auto, czekać aż grzałki zagrzeją płyn tak ze szyba odmarznie
czwarta opcja - zamontować tak jak jest w passacie FL i jeśli jest tak jak piszą to po mniej jak minucie będzie szło ciepłe powietrze na szyby. Jeśli tak będzie to dla mnie jest super - choćbym miał altek wymieniać co rok (używke ostatnio płaciłem 100zł - po rozebraniu zużycie oceniono na 15%).
Na zakończenie chcę tylko powiedzieć że jutro max w piątek będziecie mieli rzetelną ocenę czy to działa tak jak myślę - zapowiadają koło minus 30 wiec będzie to dobrym sprawdzianem
wesol pisze:Uruchomisz webasto w aucie to w jakies 7 minut masz juz cieple powietrze w nawiewie a po minucie dłużej juz gorące. 10 minut i sauna w aucie.
chyba webasto suche - miałem kilka webast i webasto suche było w stanie zrobić saunę w aucie po około 30 minutach
polecam obejrzeć - temp na zewnątrz -5 - czas odparowania szyby 20 minut
[youtube][/youtube]
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
wiem - nie powinno się pisać postu pod postem ale sprawa dotyczy już montażu - otóż zdemontowałem dzisiaj nagrzewnicę i...... oryginalna w aucie (rocznik 2005 modelowo 2006) ma miejsce na tą grzałkę z35 i zaznaczone miejsce na wycięcie otworu, ba - ma nawet miejsce na zaczepienie wtyczki.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
wiec wyjasnie pare spraw. Wbasto w garazu to webasto z odzysku ale na benzyne a ja mam auta na rope. Webasto to powinno byc spiete w uklad paliwowy powrotny silnika benzynowego i moze pracowac cos koło 30 minut bo na tyle ma paliwa w sobie ten piec i w rurkach. Nie ma w tym modelu pompki paliwa. Musial bym cos modzic z maly zbiorniczkiem i pewnie jakas pompka by to zalozyc w golfie. Golfa mam od niedawna no i czasu brak by zalozyc to webasto w nim ale bez obawy zapewniam bedzie załozone. W sharanie ma tez piec ale jakos dogrzewacz i tez musze go zrobić bo ma mała awarie. Od webasta mam kolege ze szczecina co sie tym zajmuje i kiedys w -15 siedzielismy w jego fordzie i odpalilismy ogrzewanie postojowe i ja mierzylem czas. W osobówce jest duzo szybciej nagrzac bude i silnik bo po pierwsz ejest mniejsze i ma tylko jedne obieg wodny a T4 czy np sharan ma dwie nagrzewnice (przednia i tylna) wody dwa razy tyle itd. Inna spraw jest tez fakt taki ze wczesniejsze auta mialy webasto zazwyczja o mocy 3kW a teraz sie zaklada 5 i 5.5 kW. TO tez roznica jest znaczna. Piszesz ze nawiew ciagnie 300 wat. Hmm i na to jest rada ( zapraszma na forum sharana jest wyjasnione). Mozna zapodac prosty uklad opozniajacy start nawiewu a poza tym kto daje nawiew na maxa przy ogrzewaniu postojowym??
Nie neguje twojego rozwiazania tylko to iż ten system wcal enie bedzi emial mocy grzewczej 2000 wat bo tylko w pewnych warunkach bedzie mozna te 2000wat osiagnąć. Poza tym bilans energetyczny jest ujemny wiec i zapewne bedzie problem z doadowaniem akumulatora jesli nie robisz duzych dystansów.
Mozna zrobic maly test mozna wsadzić do auta suszarke albo jakąś farelke i sprawdzić jak sie bedzie nagrzewac to wnetrze auta i jak beda te szyby sie rozmrażać.
Tak jak mowilem dla mnie to to grzanie ma sens gdy bedzie zalozony dodatkowy alternator z jakims dobrym przelozeniem ( wiekszym) by altek mial wyzsze obroty. Wtedy bedzie mozna spiąć tą nagrzewnice na fula odrazu. Na lato sciagac pasek i tyle.
wesol pisze:Webasto to powinno byc spiete w uklad paliwowy powrotny silnika benzynowego i moze pracowac cos koło 30 minut bo na tyle ma paliwa w sobie ten piec i w rurkach.
widać nie masz pojęcia o czym prawisz - przez pół godziny webasto spali minimum 0,3 litra - te rurki paliwowe to masz pół cala? Po drugie - webasto pracuje albo 30 minut albo 60 albo od 10 do 60 - w zależności od modelu sterownika (zegar czy np T90)
wesol pisze:W osobówce jest duzo szybciej nagrzac bude i silnik bo po pierwsz ejest mniejsze i ma tylko jedne obieg wodny a T4 czy np sharan ma dwie nagrzewnice (przednia i tylna) wody dwa razy tyle itd. Inna spraw jest tez fakt taki ze wczesniejsze auta mialy webasto zazwyczja o mocy 3kW a teraz sie zaklada 5 i 5.5 kW. TO tez roznica jest znaczna.
chłopie przecież tłumaczę że miałem w 1,4 zamontowane webasto 5KW i przy mrozach faktyczny czas nagrzania to minimum 15 minut a tak naprawdę żeby mieć ciepło w aucie to 25minut - żeby było jasne miałem zamontowane 2 różne piece o tej samej mocy i tak samo dawały
wesol pisze:Mozna zapodac prosty uklad opozniajacy start nawiewu a poza tym kto daje nawiew na maxa przy ogrzewaniu postojowym??
no i widzisz znowu nie masz pojęcia o czym gadamy - webasto samo załącza nawiew po ok. 2minutach - załącza w zależności od modelu (oprogramowania climatronika) na nastawy takie jak zostawiono w aucie lub też samo reguluje nawiew w zależności od temperatury jaką ma osiągnąć w kabinie.
wesol pisze:Poza tym bilans energetyczny jest ujemny wiec i zapewne bedzie problem z doadowaniem akumulatora jesli nie robisz duzych dystansów.
bilans energetyczny to jest ujemny webasto użytkowanym do jazdy po mieście ( 20 minut grzani a- 5 minut jazdy) - ja naprawdę wiem co robię i wiem co chcę uzyskać. To że mam webasto i je zamontuję jest inną sprawą - bo webasto ma sens jak masz zamiar np jechać gdzieś 15-20km albo w dłuższą trasę i chcesz wsiaść do aut a- zdjąć kurtkę, jechać np w swetrze czy garniturze. Do krótkich jazd po mieście w benzyniaku przydawało mi się do jednego - szybkiego uzyskania temp ok 40 stopni żeby się gaz załączył
na zakończenie - jutro powinienem zakończyć prace montażowe i wtedy będę mógł oficjalnie powiedzieć i pokazać czy montaż tego Z35 ma sens. Tyle moich wywodów na ten temat - bo ty mnie nie przekonasz a widzę że ja Ciebie na pewno też nie.
Doobra - grzałka działa - odczucie że szybciej grzeje jest ale to co ja czuję to mało ważne - niech wystygnie samochód to będziemy robić testy i może filmik dla niedowiarków
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
ehh. Kolego to ze swi wpinamy w odpowiedni w panelu klimatronika i uruchamia nam nawiew na poziom taki jaki zapodal konstruktor oprogramowania w ten że system to ja wiem a takze ze sie pojawia stosowny napis na wyswietlaczu ze klimatronik pracuje w trybie ogrzewania postojowego. 30 minut to maja zazwyczaj piece wlasnie wfirmy webasto narzucone programowo. Ebery juz niekoniecznie. Spalanie- hmm moje pali 0.45 na godzine. Pobór pradu to 37 wat czyli okolo 3 ampery. Doliczyc tylko trzeba pobór pradu przez wiatrak nadmuchu. Tka jak wspomnialem my na forum sharana przerrabiamy dogrzewacze postojowe na ogrzewania. Z nadmuchem sa rozne rozwiazania- jak kto woli. Mianowicie robimy tak: albo odpalanie razem z piecem, albo odpalanie sterowane pilotem dwukanalowym, albo np kupuje sie przekaznik od grzania tylnej szyby, odpowiednio modyfikuje jego czasówke(zeby mozna bylo sobie usawic czas) i mamy opóżnienie. Nie ma problemu. Pobór pradu przez webasto jest naprawde nieduzy- mozna sobie wyliczyc. Niech bedzie ze ciagnie ze 6-7 amper przez 20 minut. to tyle pradu co grzanie swiecami żarowymi w króćcu wodnym przez jakies 5-6 minut(mniejwiecej 1/3 a nawet 1/4 tego pradu). Zreszta wylicz sobie ze 20 minut to 1/3 godziny i niech ciagnie nawet i 10 A to webasto to ci wyjdzie ze wyciagniesz z aku aż 40 wat. Grzałka na fula dzialajaca wycisniesz z aku przez 20 minut niecale 700 wat. Z tym ze moc webasta to 5 kW a moc grzalki ( pod warunkiem ze bedzie dzialac na fulla) to tylko 2kW. Mi caly czas sie rozchodzi oto ze odpalenia auta i pozostawienie go na obr jalowych to moc grzewcza grzalki zaledwie 700 wat. JEsli planujesz odpalić auto i trzymać go na obrotach powyzej 2500 by grzalka działała na 2000 wat ( o ile pozwoli na to elektronika bo wiadomo ze swiece żarowe rozruchowe grzeją jeszcze 2.5 minuty). To tak prawde powiedziawszy nie wiem czy to zaraz ludziska nie zneguja zeby silnik trzymac na takich obrotach zaraz po odpaleniu. Tak jak pisalem wczesniej tego typu grzalke mozna sobie zorbic samemu- na plytke niepalną nawinać sprezyne( ja uzylem taka od żaluzji), wsadzic w nawiew i po sprawie.
Tak jak pisalem coś tam da ta grzalka ale to bedzie naprawde niewiele. Zrób test z odpaleniem silnika po nocy z obrotami jałowymi na postoju.
Widzę że temat cały czas gorący Ja ostatnio przymierzałem się to montażu tych 3 świec dogrzewających płyn (mój golf jest z Włoch i niestety nie ma tej zabawki), co do skuteczności tego to też się zastanawiałem ale jezdziłem ostatnio kolegi MKIV ten sam silnik z tymi świeczkami i co ..... NIESPODZIANKA, faktycznie to jest skuteczne szybciej leci ciepłe powietrze niż w moim aucie. Czytajac natomiast na temat grzałki przyszło mi do głowy że w sumie dla osob takich jak ja (nie mających tych świec) jest to super rozwiązanie bo umówmy się prawda jest taka jak już było wspomniane to bezpośrednio grzeje kabinę nie płyn i myślę że przerzucę się z moimi planami właśnie na tą nagrzewnicę
Greg Czekam na wyniki obserwacji po montażu
Tak z innej beczki to w moim przypadku nie ma wyprowadzenia instalacji a więc musiałbym sam to zrobić. oryginalnie jest to połączone z komputerem aby nadzorować wszystkie czynniki załączające ten układ (nap aku, temp cieczy,temp zewnętrzną itd ) czy ma ktoś schemat jak podłączyć te przekaźniki załączające??