elektryczna grzałka w nagrzewnicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
temat zakładam bo może go ktoś już ruszył i rozpracował - więc nie chciałbym być "pionierem" w zdobytych terenach.
Otóż w passatach FL w modelach TDI w nagrzewnicach zamontowana jest grzałka - farelka która załącza się tak samo jak w TDI w starszych modelach załączaja się 3 świece żarowe na wyjściu w króćcu wody. Farelka zamontowana jest też w golfach 5, 6 polo, ibizach. Steruje tym sterownik silnika w przypadku jak temp na zewnątrz jest poniżej 5 stopni, temp silnika poniżej 80 stopni, temp zasysanego powietrza poniżej 5 stopni, nadmuch na minimum 4 zakres, temp max. Efekt - po 20 sekundach od odpalenia auta leci ciepłe powietrze. Farelka jest zamontowana zaraz za nagrzewnicą wodną, sterowana 2 przekaźnikami załączanymi ze sterownika silnika jak te świece żarowe na króćcu.
Pytanie - czy ktoś to montował a jeśli tak to ma jakieś fotki?
Tak wygląda ta farelka
http://allegro.pl/nagrzewnica-podgrzewa ... 33918.html
Otóż w passatach FL w modelach TDI w nagrzewnicach zamontowana jest grzałka - farelka która załącza się tak samo jak w TDI w starszych modelach załączaja się 3 świece żarowe na wyjściu w króćcu wody. Farelka zamontowana jest też w golfach 5, 6 polo, ibizach. Steruje tym sterownik silnika w przypadku jak temp na zewnątrz jest poniżej 5 stopni, temp silnika poniżej 80 stopni, temp zasysanego powietrza poniżej 5 stopni, nadmuch na minimum 4 zakres, temp max. Efekt - po 20 sekundach od odpalenia auta leci ciepłe powietrze. Farelka jest zamontowana zaraz za nagrzewnicą wodną, sterowana 2 przekaźnikami załączanymi ze sterownika silnika jak te świece żarowe na króćcu.
Pytanie - czy ktoś to montował a jeśli tak to ma jakieś fotki?
Tak wygląda ta farelka
http://allegro.pl/nagrzewnica-podgrzewa ... 33918.html
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
tak się składa ze wymieniam nagrzewnice w Passacie 2003 rok i taką farelkę ma na tej na foto jest kabel masowy ucięty i tak jak mówisz znajduje się ona zaraz przy nagrzewnicy Jeżeli chodzi o samo wkomponowanie ja w kanał to nie ma żadnego kłopotu bo trzeba tylko wyciąć otwór na ta gumowa przelotkę która widać na foto jutro dokładnie to obadam
Ostatnio zmieniony ndz sty 15, 2012 23:01 przez jeryk10, łącznie zmieniany 1 raz.
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
to to wiem - zasadę działania znam, schematy mam - pytanie czy ktoś montował, jeśli tak to czy wystarczy wychechłolić otwór na nią
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
ona znajduje się blisko nagrzewnicy więc tylko trzeba wyciąć otwór na przelotkę
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
dobra - nagrzewnica zamówiona- przyjdzie będę testował, jak ktoś zamontował to pokaże a jak nie to będę jednak pionierem
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
kilka razy był poruszany ten temat na roznych forach. opel takze stosowal cos podobnego i nazywa sie ten system quick-heat czy jakos tak. Jak dla mnie to system ten raczej ma znikome grzanie. Ile mocy grzewczej uzyskasz z pradu o napieciu 12 volt?? przy poborze juz znacznym bo 20 amper masz ( nie liczac spadki napieć) 240 wat przy 30 amperach masz 360 wat. Suszarka do wlosów ma 3 -4 razy tyle. Ogrzewanie postojowe webasto ma 5000 wat ( no starsze maja 3000 wat). Jesli to podpepniesz tak ze bedzie załączac tą nagrzewnice na jałowych obrotach to zarypiesz altek jak nic. Innymi słowy to bedzie grzalo jak beda obroty silnika od 2500 obr/min w zwyż.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
wesol, skoro w pastuchach działa, to dlaczego w golfie ma nie zadziałać? Kwestia tylko podłączenia tego tak jak fabryka i nic złego nie powinno się stać. Trwałość aku spadnie może o pare % ale myślę że tragedii nie będzie.
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
dobra - temat ucichł a ja grzebię....
Zacznijmy od mocy tej grzałki - otóż źródła milczą co do mocy grzałki w passacie ale.. w Crafterze jest też taka grzałka i tu już podano moc - 1800Watt. a w passacie b6 1000Watt
Ponieważ nikt tematu nei rozgryzł to ja będę prekursorem - fotki sa wykonane przeze mnie własnoręcznie - więc załączenie ich tu nie powinno być złamaniem żadnego ze znanych mi przepisów obecnych i tych mających wejść (ACTA).
Wydłubujemy nagrzewnicę z auta i wykręcamy sama nagrzewniczkę z niej
mierzymy nagrzewnicę elektryczną i pasujemy ja w otworze
nagrzewnica ma gumę osłaniającą kable - trzeba wyciąć w obudowie nagrzewnicy półokrągły otwór tak żeby wpasować tą gumę. Należy też wykonać otwory pod spodem nagrzewnicy tak żeby nóżki tej elektrycznej nagrzewniczki usiadły ładnie
- dopiero potem można kombinować czy wiercić u góry - ja zrobiłem na odwrót dlatego też na koniec musiałem zakleić otwory wywiercone (przykleiłem też nóżki więc nagrzewniczka jest teraz prawie że na stałe
teraz sprawa elektryki - nagrzewniczka ma kabel gruby masowy - w samochodzie na prawo od licznika ana lewo od nagrzewnicy jest punkt masowy gdzie ten kabel dokręcimy.
Kable zasilania elektrycznego na razie mam zamiar pociągnąć z przekaźników sterujących grzaniem 3 świec na króćcu wody
9tak jest właśnie w passatach - zrezygnowano ze świec na korzyść tej grzałki)- docelowo chcę zrobić tak, żeby działało po nastawieniu ogrzewania na max, jeśli temperatura płynu chłodniczego jest niższa niż 50 stopni. O dalszych postępach prac powiadomię
Zacznijmy od mocy tej grzałki - otóż źródła milczą co do mocy grzałki w passacie ale.. w Crafterze jest też taka grzałka i tu już podano moc - 1800Watt. a w passacie b6 1000Watt
Ponieważ nikt tematu nei rozgryzł to ja będę prekursorem - fotki sa wykonane przeze mnie własnoręcznie - więc załączenie ich tu nie powinno być złamaniem żadnego ze znanych mi przepisów obecnych i tych mających wejść (ACTA).
Wydłubujemy nagrzewnicę z auta i wykręcamy sama nagrzewniczkę z niej
mierzymy nagrzewnicę elektryczną i pasujemy ja w otworze
nagrzewnica ma gumę osłaniającą kable - trzeba wyciąć w obudowie nagrzewnicy półokrągły otwór tak żeby wpasować tą gumę. Należy też wykonać otwory pod spodem nagrzewnicy tak żeby nóżki tej elektrycznej nagrzewniczki usiadły ładnie
- dopiero potem można kombinować czy wiercić u góry - ja zrobiłem na odwrót dlatego też na koniec musiałem zakleić otwory wywiercone (przykleiłem też nóżki więc nagrzewniczka jest teraz prawie że na stałe
teraz sprawa elektryki - nagrzewniczka ma kabel gruby masowy - w samochodzie na prawo od licznika ana lewo od nagrzewnicy jest punkt masowy gdzie ten kabel dokręcimy.
Kable zasilania elektrycznego na razie mam zamiar pociągnąć z przekaźników sterujących grzaniem 3 świec na króćcu wody
9tak jest właśnie w passatach - zrezygnowano ze świec na korzyść tej grzałki)- docelowo chcę zrobić tak, żeby działało po nastawieniu ogrzewania na max, jeśli temperatura płynu chłodniczego jest niższa niż 50 stopni. O dalszych postępach prac powiadomię
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
1000 watt. Przyjmujac napiecie jako 12volt bo tak jak na zarówkach swiatel jest wyliczone z racji, ze sa spadki na kablach itp sprawach to prad jaki ta grzalka bedzie ciagla przy pelnej mocy to uwaga 83 ampery. To mniejwiecej tyle co 7-8 swiec zarowych choć one ciagna na samym poczatku( wstepie) jakies 14 A szt. a pozniej spada jak sie rozgrzeja bo wiadomo ze opor maleje wraz ze wzrostem temperatury. Z tego opisu to wynika ze moc jest dzielona i max to 1000 wat. Pewnie pierszy bieg to cos kolo 1/3 wartosci tej. czyli gdzies ze 350 wat. Tak jak pisalem z 12 volt nie da sie chocby nie wiem co stosowal osiagnac pozadnego grzania. suszarka do wlosów ma duzo wiekszą moc jak ta grzalka. Dodatkowo zabijac bedzie alternator. W sumie to spiecie tego w tej konfiguracji nie powinno zabić altka ale napewno skróci to jego żywotność a kożyść z grzania bedzie ze tak powiem raczej mizerna. Kolega ma w mercu grzałke w bloku to ustawia sobie czasowy wlacznik na 2-3 godziny przed odpaleniem auta to ma letni blok i ciecz chlodzacą. Moc grzalki to 600 wat. Ten sam trik stosuje opel w quick heat ale ten system takze ma mizerne kożysci. Kiedys mialem na podjezdzie u siebie kabel poprowadzony do auta a w srodku farelke z nadmuchem o mocy 2000 wat to sobie uruchamialem zaraz po przebudzeniu. Zanim zrobilem kanapki, zjadlem itp to grzanie pracowalo jakies 30 minut a nawet i nieco wiecej. W aucie szyby mialem czysciutkie ale po odpaleniu i przejechaniu paru metrów juz było zimno bo silnik był zimny.
Naqjlepsze wyjscie to grzalka w blok silnika lub w miske olejowa z moca tak 1500 wat i grzanie przed odpaleniem silnika tak z godzine dwie. Z tym ze ja wole odpalić auto szybciej i chodzi sobie na dworze zamkniete a ja robie sobie w tym czasie kanapki.
Naqjlepsze wyjscie to grzalka w blok silnika lub w miske olejowa z moca tak 1500 wat i grzanie przed odpaleniem silnika tak z godzine dwie. Z tym ze ja wole odpalić auto szybciej i chodzi sobie na dworze zamkniete a ja robie sobie w tym czasie kanapki.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
nie wiem co próbujesz udowodnić - identyczne bezpieczniki i identyczne przekaźniki są stosowane w przypadku zastosowania świec żarowych na króćcu wody - jakaś przyczyna jest że vw przerzucił się z grzałek wody na grzałkę elektryczną.wesol pisze:To mniejwiecej tyle co 7-8 swiec zarowych choć one ciagna na samym poczatku( wstepie) jakies 14 A szt.
powiedz to temu co mieszka w wieżowcu i nie ma takiej możliwości żeby taki kabelek pociągnąłwesol pisze: Kolega ma w mercu grzałke w bloku to ustawia sobie czasowy wlacznik na 2-3 godziny przed odpaleniem auta to ma letni blok i ciecz chlodzacą. Moc grzalki to 600 wat.
pomijam sprawę ustawową czyli postój pojazdu z uruchomionym silnikiem powyżej minuty (bo pewnie mieszkasz w domku jednorodzinnym) to jak wytłumaczysz ubezpieczycielowi jak ci to grzejące sie auto skrojąwesol pisze:Z tym ze ja wole odpalić auto szybciej i chodzi sobie na dworze zamkniete a ja robie sobie w tym czasie kanapki.
Wiem - najlepszym rozwiązaniem jest webasto i takiej będzie zamontowane bo już czeka - problem jak chcesz szybko jechać i nie masz czasu na grzanie auta czyli te twoje 15 minut czy 3 godziny, ba nawet czasem i 10 minut - z rozmów na forum passata grzałka daje ciepło po około 30 sekundach od odpalenia auta (załączenie grzałek następuje po wyłączeniu świec żarowych - widać to w blokach masowych w 016 bloku - trzecie okno).
No nic - zamontuję to zrobię testy z termometrem i wtedy pogadamy jak jest lepiej (bo nie będę rezygnował ze świec żarowych na króćcu (fabryczne) tylko je wypnę z przewodów
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
tyle ze swiece zarowe silnika( te w komorze spalania) grzeja sie do 2.5 minuty od odpalenia auta lub gdy silnik osiagnie 68 stopni. W wypowiedzi powyzej bylo ze ta grzalka w nawiewie jest spieta tak jak te 3 swieczki na dogrzewaniu wody czyli dwa obwody jak tu masz na fokach. Czyli pierwszy bieg grzania jest juz na jałowych a załączenie pelnego grzania jest powyzej 2500 obr silnika. Pobór pradu rzedu 2000 wat to jak chyba dobrze wiesz tyle co rozrusznik w dieslu lub co dwa w benzynowcu tak mniejwiecej. Prąd zabujczy dla altka a szczotki weglowo miedziane o przekroju 5mm 2 to sie beda normalnie topić w oczach. Moze i dziala to w passku ale nie jest to 2000 wat odrazu po odpaleniu tylko w pewnych warunkach. Jesli mialbym cos takiego montowac to powiem szczerze ze wolałbym zalozyc ze dwa takie dogrzewacze ze swiecami zarowymi w uklad wodny plus ewnetualnie ta nagrzewnica w nawiew ale spiete to tak ze odrazu grzeje pelna parą. Jedyny warunek to zapodanie dodatkowego aku w bagaznik ( jakis stary aku od tira czy cos tam maja pojemnosc 180-220Ah). Spiąc to tak zeby ładowanie tego aku było zatrybiane albo recznie albo przez jakiś dlawik ograniczajacy przeplyw pradu z altka tak na 15A i dziekuje. Mi tam szkoda altka. Za dobrze sie znam na lektronice i elektryce by mi wmawiac ze grzanie z 12V było jako tako efektywne.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
a ja swoje- sprawdziłem na vag - działa identycznie jak w opisie passata - czyli steruje tym sterownik silnika w zależności od obciążenia aku, napięcia, obciążenia silnika.wesol pisze: Prąd zabujczy dla altka a szczotki weglowo miedziane o przekroju 5mm 2 to sie beda normalnie topić w oczach. Moze i dziala to w passku ale nie jest to 2000 wat odrazu po odpaleniu tylko w pewnych warunkach.
Sterują tym te same linie co w golfie 4 i takie same przekaźniki tylko sa w kabinie a nie w komorze silnika. Skoro to tak obciąża alternator - to ciekawe czemu vw sie na to przerzucił? Za dużo naprodukowali alternatorów?
on u mnie jest - chcę go zastąpić tą nagrzewnicą tak jak to zrobił vw w przypadku passata FL, golfa 5, lupo 3L, polowesol pisze:Jesli mialbym cos takiego montowac to powiem szczerze ze wolałbym zalozyc ze dwa takie dogrzewacze ze swiecami zarowymi w uklad wodny
hmm ciekawe czemu w lupo nie ma dodatkowego aku??wesol pisze:Jedyny warunek to zapodanie dodatkowego aku w bagaznik
Ponieważ ja Ciebi enie przekonam a Ty mnie - w tym tygodniu to zamontuję, są akurat mrozy i termometr elektroniczny w nawiewu + filmik pokaże czemu vw to zaczął montować. Jak się okaże ze świece na króćcu wody są lepsze to wystarczy ze odepnę jedną wtyczkę a wepnę drugą i mam stare rozwiązanie (wątpię żeby to było koniczne bo jestem przekonany o słuszności mojej teorii)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
Zaletą dodatkowej grzałki jest to, że ogrzewa tylko wnętrze auta a nie cały układ chłodzenia.
elektryczna grzałka w nagrzewnicy
Zamontowac mozna wszystko i aku i altek mozna przeciązac dość mocno zanim wyciagnie kopyta. Powiem CI ze moze i nie padnie tak szybko ale powiem Ci ze np w oplu jak pracowalem to wymienialismy bardzo duzo altkow w silnikach 1.9 CDTI ale i nie tylko. Dlaczego? Ponieważ dawali altki po 120 144 A bo niby takie zapotrzebowanie pradowe było. Opel juz od ponad kilkunast lat wsadza do swoich aut wspomagania elektrohydrauliczne oraz czysto elektryczne. vag dopiero od niedawna sie na to przerzucił. Moze sie okazac ze to błąd. Wspomaganie to ciagnie tez dosc duzo pradu. ale zmartwie Cie nie tak duzo jak to twoje ogrzewanie. Czas pokaże co i jak. Moze jedynie jak to zepniesz tak ze bedzie faktycznie uaktywniać sie pełna moc tylko w przypadku gdy bedzie spory zapas pradowy to moze nie wyciagnie kopyta alternator. Tak jak pisalem w oplu corsie tez jest ten patent co wlasnie w pasku i sie nazywa quick heat z tym z enie wiem jakiej to jest mocy ta grzałka.
Dlaczego tak uparcie stoje przy swoim. Ano z racji takiej iz kolego powiem Ci ze wcal enie ma potrzeby nawet kupowania tej grzaly i montowanie tego do auta. Ja kiedys w meganie swojej zrobilem cos takiego mozna powiedziec nie wykladajac zlotówki. Jak to zrobilem? Ano sciaga sie łądnie szybciutko deske gorną i widac juz tam tunele nadmuchu na szybe itp. Zmontowalem na takiej plytce ze specjalnego tworzywa ktore jest odporne na wysoka temperature opornice. Z czego opornice? a np ze sprezynek stalowych. Tak nawiniety uklad przypomina do zludzenia flaki suszarki do wlosów. Zalozylem to w ten kanał i kable wypuscilem z włącznikiem zaraz przy tunelu srodkowym. Odpalalem auto i załączałem tą nagrzewnice. Niestety nie mialem serca tak katowac altka. gdyż dawalo to taki opor jak okolo 8-10 swiec zarowych czyli jakies 1000 wat. Swiatla przygasalu dośc mocno a silnik automatycznie sobie podnosil obroty. Grzanie tym systemem niestety było raczej mizerne.
Dlaczego tak uparcie stoje przy swoim. Ano z racji takiej iz kolego powiem Ci ze wcal enie ma potrzeby nawet kupowania tej grzaly i montowanie tego do auta. Ja kiedys w meganie swojej zrobilem cos takiego mozna powiedziec nie wykladajac zlotówki. Jak to zrobilem? Ano sciaga sie łądnie szybciutko deske gorną i widac juz tam tunele nadmuchu na szybe itp. Zmontowalem na takiej plytce ze specjalnego tworzywa ktore jest odporne na wysoka temperature opornice. Z czego opornice? a np ze sprezynek stalowych. Tak nawiniety uklad przypomina do zludzenia flaki suszarki do wlosów. Zalozylem to w ten kanał i kable wypuscilem z włącznikiem zaraz przy tunelu srodkowym. Odpalalem auto i załączałem tą nagrzewnice. Niestety nie mialem serca tak katowac altka. gdyż dawalo to taki opor jak okolo 8-10 swiec zarowych czyli jakies 1000 wat. Swiatla przygasalu dośc mocno a silnik automatycznie sobie podnosil obroty. Grzanie tym systemem niestety było raczej mizerne.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości