elektryka po swapie AFN do mk II 16v
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
Witam pozostało mi jeszcze kilka problemów do rozwiązania po swapie z 16v na afn :
kontrolka świec żarowych - zegary zostały ori z 16v wiadomo, że tam kontrolki od świec żarowych nie ma, można by ją gdzieś wyprowadzić w postaci diody czy coś ale skąd pociągnąć sygnał? z kompa czy będzie dochodził do wtyczki do licznika? na pinie 20 w kostce od licznika napięcie równe 0 po podłączeniu do kompa wywala błąd kontrolki świecy żarowej
kolejna sprawa to nie działający obrotomierz? co mogłem pominąć reszta na zegarach działa sprawdzałem napięcie na wtyczce do zegarów na pinie 10 sygnał z obrotomierza było około 3v niezależnie od obrotów
do powyższych dodam, że kolega po takim samym swapie do corrado po podpięciu wszystkich wtyczek do skrzynki obrotomierz mu działa bez żadnych dodatkowych kabli a co jeszcze lepsze okazało się że w liczniku z corrado też (16v było) jest wolne miejsce na diodę od świec żarowych wsadził tylko diodę i działa! posiadając uszkodzone zegary z mk ii tez 16v okazało się ze te zegary nie są na tyle uniwersalne i nie mają wolnych gniazd do wpięcia( miejsce jest ale bez doprowadzonych ścieżek) Czy problem tkwi w instalacji czy w nieodpowiednim liczniku?
Chciałem jeszcze spytać czy da się coś zrobić, żeby MFA pokazywało spalanie z tdi? podciśnienie do zegarów podłączone ale same zera pokazuje?
ponadto mam nie podpięte 3 kable idące z komory silnika nie wiem od czego:
po swapie afna od wiązki silnika zostały mi takie kable i nie wiem od czego one są może ktoś pomoże?
Zdjęcie 1 niebieska wtyczka 1 pin kabel biało niebieski
Zdjęcie 2 wtyczka czerwona 1 pin kabel czarno-czerwony
Zdjęcie 3 wtyczka czarna 1 pin kabel niebiesko-czerwony
kontrolka świec żarowych - zegary zostały ori z 16v wiadomo, że tam kontrolki od świec żarowych nie ma, można by ją gdzieś wyprowadzić w postaci diody czy coś ale skąd pociągnąć sygnał? z kompa czy będzie dochodził do wtyczki do licznika? na pinie 20 w kostce od licznika napięcie równe 0 po podłączeniu do kompa wywala błąd kontrolki świecy żarowej
kolejna sprawa to nie działający obrotomierz? co mogłem pominąć reszta na zegarach działa sprawdzałem napięcie na wtyczce do zegarów na pinie 10 sygnał z obrotomierza było około 3v niezależnie od obrotów
do powyższych dodam, że kolega po takim samym swapie do corrado po podpięciu wszystkich wtyczek do skrzynki obrotomierz mu działa bez żadnych dodatkowych kabli a co jeszcze lepsze okazało się że w liczniku z corrado też (16v było) jest wolne miejsce na diodę od świec żarowych wsadził tylko diodę i działa! posiadając uszkodzone zegary z mk ii tez 16v okazało się ze te zegary nie są na tyle uniwersalne i nie mają wolnych gniazd do wpięcia( miejsce jest ale bez doprowadzonych ścieżek) Czy problem tkwi w instalacji czy w nieodpowiednim liczniku?
Chciałem jeszcze spytać czy da się coś zrobić, żeby MFA pokazywało spalanie z tdi? podciśnienie do zegarów podłączone ale same zera pokazuje?
ponadto mam nie podpięte 3 kable idące z komory silnika nie wiem od czego:
po swapie afna od wiązki silnika zostały mi takie kable i nie wiem od czego one są może ktoś pomoże?
Zdjęcie 1 niebieska wtyczka 1 pin kabel biało niebieski
Zdjęcie 2 wtyczka czerwona 1 pin kabel czarno-czerwony
Zdjęcie 3 wtyczka czarna 1 pin kabel niebiesko-czerwony
Ostatnio zmieniony ndz sty 01, 2012 14:12 przez kari-001, łącznie zmieniany 2 razy.
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
+kari-001 pisze:kolejna sprawa to nie działający obrotomierz?
jak nie działa obrotomierz to i spalaniekari-001 pisze:Chciałem jeszcze spytać czy da się coś zrobić, żeby MFA pokazywało spalanie z tdi? podciśnienie do zegarów podłączone ale same zera pokazuje?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
Po pierwszej jakiego modelu masz silnik po drugie obrotomierz nie będzie działał na zegarze od benzyny po trzecie źle opisałeś ilustracje ale to szczegół kabel z czerwono czarnym przewodem może to być przewód o synału czujnika stopu biało niebieski przypomina sygnał z prędkościomierza a przewód czerwono niebieski trudno powiedzieć co ma za zadanie Najlepiej sprawdzić te przewody miernikiem dokąd idą jak coś to z pinu 48 sterownika silnika wychodzi sygnał lampki świecy żarowej
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v
no może ale z tego co wiem spalanie do MFA było brane z podciśnieniagrg474 pisze:+kari-001 pisze:kolejna sprawa to nie działający obrotomierz?jak nie działa obrotomierz to i spalaniekari-001 pisze:Chciałem jeszcze spytać czy da się coś zrobić, żeby MFA pokazywało spalanie z tdi? podciśnienie do zegarów podłączone ale same zera pokazuje?
jeryk10 pisze:Po pierwszej jakiego modelu masz silnik po drugie obrotomierz nie będzie działał na zegarze od benzyny po trzecie źle opisałeś ilustracje ale to szczegół kabel z czerwono czarnym przewodem może to być przewód o synału czujnika stopu biało niebieski przypomina sygnał z prędkościomierza a przewód czerwono niebieski trudno powiedzieć co ma za zadanie Najlepiej sprawdzić te przewody miernikiem dokąd idą jak coś to z pinu 48 sterownika silnika wychodzi sygnał lampki świecy żarowej
Silnik to AFN z toledo, skoro w corrado dział obrotomierz to dlaczego w golfie ma nie działać? czujniki stopu oba i sprzęgła mam podłączone
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
to powiedz jak podpiąłeś idąc od sterownika silnika a pogadamy dlaczego nie działa (no chyba że wsadziłeś do swojego auta kumpla licznik z corrka i ci zadziałał to wtedy mamy pewność że dobrze pociągnąłeś wiązkę)kari-001 pisze:Silnik to AFN z toledo, skoro w corrado dział obrotomierz to dlaczego w golfie ma nie działać?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
Po pierwsze w golfie mk2 nawet jak podłączysz obrotomierz do zegarowa benzyny to będzie zakłamywać zegar obroty i musisz podłączyć prosto z alternatora jeżeli masz zegar z mk2 diesla z obrotomierzem Druga sprawa w dieslu w TDI obroty silnika wychodzą ze sterownika silnika i idą na zegary o małym napięciu w mk2 obroty silnika wychudzą z cewki zapłonowej i idą bezpośrednio do obrotomierza wiec sobie teraz wyobraź jakie napięcie wychodzi z cewki na obrotomierz w mk2 Jedyne uleczenie twoich obrotów silnika zastąpi zegar z obrotomierzem z diesla z mk2 i podłączysz obroty pod alternator A co do corrado to tez oryginalnie w benzynach wychodzą obroty silnika ze sterownika i dlatego twój kolega ma obroty silnika
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v
kumpel w corrado nie ciągnął żadnej wiązki dodatkowej, normalnie wiązka z silnika do skrzynki i ze skrzynki do zegarówgrg474 pisze:to powiedz jak podpiąłeś idąc od sterownika silnika a pogadamy dlaczego nie działa (no chyba że wsadziłeś do swojego auta kumpla licznik z corrka i ci zadziałał to wtedy mamy pewność że dobrze pociągnąłeś wiązkę)kari-001 pisze:Silnik to AFN z toledo, skoro w corrado dział obrotomierz to dlaczego w golfie ma nie działać?
nie wiem czy jest jakiś sposób ale chciałbym to jakoś obejść bez zmiany zegarów ( licznik z obrotomierzem do diesla to ciężka sprawa a ja mam na dodatek MFA i jeszcze jest to wersja US ), dowiedziałem się z forum przed chwilką, że były stare i nowe zegary w corrado no i nowe jak mówisz miały sygnał z ECU, więc idąc tą drogą to w sumie sygnał ten teoretycznie dochodzi do wtyczki do zegarów? może da się przełożyć obrotomierz z corrado w zegary z mk II? próbował ktoś? powinno wtedy działaś czy źle myślę?jeryk10 pisze:Po pierwsze w golfie mk2 nawet jak podłączysz obrotomierz do zegarowa benzyny to będzie zakłamywać zegar obroty i musisz podłączyć prosto z alternatora jeżeli masz zegar z mk2 diesla z obrotomierzem Druga sprawa w dieslu w TDI obroty silnika wychodzą ze sterownika silnika i idą na zegary o małym napięciu w mk2 obroty silnika wychudzą z cewki zapłonowej i idą bezpośrednio do obrotomierza wiec sobie teraz wyobraź jakie napięcie wychodzi z cewki na obrotomierz w mk2 Jedyne uleczenie twoich obrotów silnika zastąpi zegar z obrotomierzem z diesla z mk2 i podłączysz obroty pod alternator A co do corrado to tez oryginalnie w benzynach wychodzą obroty silnika ze sterownika i dlatego twój kolega ma obroty silnika
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
Obrotomierz nie będzie działał jak również spalanie MFA. Co do przełożenia samego obrotomierza z Corrado to też raczej niewykonalne, tarcza obrotomierza jest większa.
Istnieje możliwość przerobienia obrotomierza z benzyny na diesla, na GTD VW Diesel jest obszerny temat o tym.
Kiedyś przerabiałem taki obrotomierz i działo, tylko że w moim przypadku był to licznik na dwie wtyczki.
Istnieje możliwość przerobienia obrotomierza z benzyny na diesla, na GTD VW Diesel jest obszerny temat o tym.
Kiedyś przerabiałem taki obrotomierz i działo, tylko że w moim przypadku był to licznik na dwie wtyczki.
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
tarcze może by z czegoś dało się dopasować ale co z mechanizmem czym różni się ten w zegarach będący obrotomierzu biorącym sygnał z ECU z tym co bierze sygnał z cewki?
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
A co za problem przełożyć blat obrotomierz z diesla do benzyny i tak na marginesie obrotomierz w mk2 w benzynie nie ma nic wspólnego ze spalaniem
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v
jeryk10 pisze:Po pierwsze w golfie mk2 nawet jak podłączysz obrotomierz do zegarowa benzyny to będzie zakłamywać zegar obroty i musisz podłączyć prosto z alternatora jeżeli masz zegar z mk2 diesla z obrotomierzem
wyżej piszesz, że obrotomierz z benzyny wpięty pod alternator będzie przekłamywał obroty, więc przekłamanie będzie tylko wynikiem innego wyskalowania samej tarczy? poza tym czy pomijając kwestię średnicy tarcz i wolnego miejsca istnieje możliwość podłączenia pod licznik z mkii obrotomierza z corrado passata czy innego auta z vag ?jeryk10 pisze:A co za problem przełożyć blat obrotomierz z diesla do benzyny i tak na marginesie obrotomierz w mk2 w benzynie nie ma nic wspólnego ze spalaniem
Ostatnio zmieniony ndz sty 01, 2012 18:34 przez kari-001, łącznie zmieniany 1 raz.
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
kari-001, w gołych dieslach obrotek idzie z alternatora, w tdi ze sterownika silnika
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v
no to już wiem ale czy da sie pomotać coś żeby inny obrotomierz podłączyć w zegary z mk II przeciez teraz mam sygnał z kompa we wtyczce tylko jak rozumiem to właśnie obrotek jest inny.grg474 pisze:kari-001, w gołych dieslach obrotek idzie z alternatora, w tdi ze sterownika silnika
elektryka po swapie AFN do mk II 16v
A no jest mały problem, otwory wkrętów mocujących tarcze obrotomierza w benzynie i dieslu mają różny rozstaw.jeryk10 pisze:A co za problem przełożyć blat obrotomierz z diesla do benzyny
Mylisz się, MFA nalicza spalanie na podstawie z danych o podciśnieniu w dolocie oraz obrotów silnika.jeryk10 pisze:i tak na marginesie obrotomierz w mk2 w benzynie nie ma nic wspólnego ze spalaniem
Z mk1 pasuje Według mnie zbyt dużo kombinacji z tym. Liczniki z mk2 i Passata całkowicie różnią się budową wewnętrzną i mocowaniem poszczególnych elementów więc ciężko będzie to ze sobą połączyć. Po drugie potrzebowałbyś obrotomierz z TDI a ten już jest opisany inną czcionką i tarczę ma lekko szarą a nie czarną jak w mk2. Ni jak to będzie wyglądało. Nie mówię że nie da się tego zrobić ale czy jest sens?kari-001 pisze:czy da sie pomotać coś żeby inny obrotomierz podłączyć w zegary z mk II
Według mnie prościej przerobić oryginalny obrotomierz lub kupić z mk2 TD i przełożyć do twojego licznika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości