problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: edzio » ndz sty 01, 2012 21:54

Ja czegoś nie rozumię,twoje orginalne zegary mają problem tego typu ,że nie wskazują porawnie prędkości pow. 105km/h?
Ale masz drugie i tych nie zamontowałeś?
Zrobiłeś test innych zegarów i na tej podstawie twierdzisz że masz zegary ok?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: agrala » ndz sty 01, 2012 21:56

W jaki sposob swiruje ten obrotomierz?
Mozesz zobaczyc na wiekszych obrotach co pokazuje licznik a co jest w silniku.

edzio czytaj ze zrozumieniem - wlozyl inny licznik i jest dokladnie tak samo.
Ostatnio zmieniony ndz sty 01, 2012 21:57 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: grg474 » ndz sty 01, 2012 21:57

czyli pozostaje sprawdzenie wiązki skoro na drugim jest to samo.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: edzio » ndz sty 01, 2012 22:02

prymusnmr pisze:Wiec szukalem licznika i znalazlem ,lecz firmy magneti marelli i nie potrafie zczytac pinu,
przez to rozumię,że go nie zmienił.
prymusnmr pisze:lecz przy podpieciu vaga do innego auta sprzwdzilem zegary i wskazowka tak samo sie zatrzymuje jak u mnie,wiec stwierdzilem ze zegary mam ok.
Agrala chciałbym,czytać ze zrozumieniem ,ale nie mogę,z tego co widzę nie tylko ja mam z tym problem. :bajer:



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Re: problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: prymusnmr » pn sty 02, 2012 00:47

edzio pisze:
prymusnmr pisze:Wiec szukalem licznika i znalazlem ,lecz firmy magneti marelli i nie potrafie zczytac pinu,
przez to rozumię,że go nie zmienił.
prymusnmr pisze:lecz przy podpieciu vaga do innego auta sprzwdzilem zegary i wskazowka tak samo sie zatrzymuje jak u mnie,wiec stwierdzilem ze zegary mam ok.
Agrala chciałbym,czytać ze zrozumieniem ,ale nie mogę,z tego co widzę nie tylko ja mam z tym problem. :bajer:
Otoz mam dodatkowy licznik ktory kupilem zeby wymienic u siebie,poniewaz mechanik od automatow powiedzial ze licznik do wymiany(stwierdzil taka przyczyne gdy robil test zegarow i wskazowka od predkosciomierza nie wrocila w pion tylko zatrzymala sie na 100km/h).Wiec jak napisalem zakupilem licznik i pojechalem do znajomego w celu przelozenia,gdyz sam nigdy wtedy tego nie robilem.Okazalo sie ze sa trudnosci z pinem poniewaz owy licznik ktory zakupilem jest firmy magneti mareli i wrocilem do domu bez wymiany.Po jakims czasie bawilem sie vagiem u znajomego i sprawdzilem zegary u niego i wskazowka tez nie wrocila do pionu tylko stanela na 100km/h,przyczym przypomnialem sobie ze kolega ktory chcial mi przelozyc zegary tez twierdzil ze strzalka powinna sie zatrzymac na 100km/h.

EDZIO jesli mam tlumaczyc wszystko krok po kroku to bym ksiazke napisal,bo owe autko posiadam 7 miesiecy i zanim napisalem problem na forum czytalem co to moze byc i probowalem usunac usterke.



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Re: problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: prymusnmr » pn sty 02, 2012 00:50

grg474 pisze:czyli pozostaje sprawdzenie wiązki skoro na drugim jest to samo.
Odezwe sie jutro jak kable wygladaja i czy sa zmiany,a jak nie to albo do zyda albo nowa skrzynia...



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Re: problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: prymusnmr » pn sty 02, 2012 00:57

[quote="agrala"]W jaki sposob swiruje ten obrotomierz?
Mozesz zobaczyc na wiekszych obrotach co pokazuje licznik a co jest w silniku.

Czasem powyzej2500 obrotow podryguje wskazowka.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: edzio » pn sty 02, 2012 13:17

Masz uszkodzony napęd licznika w skrzyni biegów,poprostu coś nie trybi ,najprawdopodobniej sam ślimak podczas wyższych obrotów zaczyna sie ślizgać na ośce.



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Re: problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: prymusnmr » pn sty 02, 2012 19:49

edzio pisze:Masz uszkodzony napęd licznika w skrzyni biegów,poprostu coś nie trybi ,najprawdopodobniej sam ślimak podczas wyższych obrotów zaczyna sie ślizgać na ośce.
Ow mechanik sprawdzal mi to przez otwor sensora i mowil ze wyglada ok,wiem ze bez zdjecia skrzyni nie da sie tedo zdiagnozowac w 100%,ale skoro koles zna sie na rzeczy to chyba ma racje.Wymieniajac czujnik dostalem go bez slimaka,a moze on jest wadliwy?To czesc plastikowa i wydaje mi sie ze pierwsza by sie zuzyla niz jakas zebatka metalowa napedzajaca go.
Jeszcze jedno co zaowazylem.Jak z rana jade autkiem(silnik i skrzynia zimna) to predkosciomierz nawet podejdzie do 150km/h ,lecz gdy juz temperatura silnika/skrzyni podrosnie problem powraca.
Cod o kabli bede patrzyl jutro.



Awatar użytkownika
prymusnmr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
Lokalizacja: derby/mragowo
Auto: Mk6 S3 t5.1
Kontakt:

Re: problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: prymusnmr » wt sty 10, 2012 00:05

edzio pisze:Masz uszkodzony napęd licznika w skrzyni biegów,poprostu coś nie trybi ,najprawdopodobniej sam ślimak podczas wyższych obrotów zaczyna sie ślizgać na ośce.
Czy wie ktos z was jak sie do tego dobrac?
Ma ktos moze jakies fotki jak to wyglada?
Pytam bo dzis sprawdzalem kable i wymienilem wtyczke od sensora,lecz problem wciaz nie rozwiazany i wydaje mi sie ze to juz ostatnia opcja z moim utrapieniem.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: seebst » śr lut 29, 2012 20:13

Mam dwa pytanka - Bora 1.9 TDI.

Bawiłem się dzisiaj kodowaniem licznika (w celu dodania paru kontrolek m.in. I zastanawia mnie taka rzecz:

1. Kod mojego licznika to 02142. Po dodaniu wartości kontrolek wyszło 07142. Ostatnia cyfra w kodzie oznacza: 2 - silniki benzynowe, - 0 - silniki wysokoprężne. Dlaczego więc u mnie jest 2? Było tak cały czas nim nawet zacząłem grzebać. Aczkolwiek wszystko działa prawidłowo, dopiero dzisiaj to odkryłem.

2. Bawiłem się też wersjami kraju (co by mieć np. gong podczas otwarcia drzwi. U mnie ustawione jest na 1, czyli Europa. A czym się różni ta wartość od wartości 0 - czyli Niemcy? Jak to będzie działać? Tutaj link do parametrów danego kraju: http://images46.fotosik.pl/130/b4df695728bd2f67med.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Co prawda nie ma tu "0", ale znalazłem w sieci te Niemcy, wartość 0



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: grg474 » śr lut 29, 2012 21:50

seebst pisze:Ostatnia cyfra w kodzie oznacza: 2 - silniki benzynowe, - 0 - silniki wysokoprężne. Dlaczego więc u mnie jest 2?
niby skąd takie info - bo nie dotyczy to golfa
czytaj i ucz sie
STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

??xxx: Mehrausstattungen (bis MJ 2003)

+00 - keine extra Optionen
+01 - Bremsbelagverschleißanzeige
+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige
+04 - Wischwasserstandswarnanzeige
+16 - Navigation/Radio

??xxx: Mehrausstattungen (ab MJ 2004)

+00 - keine extra Optionen
+01 - Bremsbelagverschleißanzeige
+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige (Version 3)
+04 - Wischwasserstandswarnanzeige
+08 - Sicherheitsgurtwarnanzeige (Version 2 - North America)
+16 - Navigation/Radio

Hinweis: Werden sowohl +02 und +08 aktiviert, läuft die Sicherheitsgurtwarnanzeige, für Fahrer und Beifahrer über CAN (ab MJ 2004).

xx?xx: Länderauswahl

1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis MJ 1999)

4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab MJ 2000)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada)

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl

1 - 4358 (1,4l/55kW AHW/AKQ mit Schalt. Getriebe)
2 - 3538 (alle anderen Motorkennbuchstaben bzw. Autom. Getriebe)
3 - 4146 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (unbekannt)

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab MJ 2002)

1 - 4345 (1,4l/55kW mit Schaltgetriebe)
2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten)
3 - 4134 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (alle 5-Gang Automatikgetriebe)
4 - 3648 (alle 6-Gang Schaltgetriebe)
4 - 3648 (1.9l/81kW TDI mit Schaltgetriebe 02M)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: seebst » śr lut 29, 2012 21:59

grg474 pisze:niby skąd takie info - bo nie dotyczy to golfa
Stąd: http://forum.vw-passat.pl/threads/2423- ... post450741" onclick="window.open(this.href);return false;

A można by tak po polskiemu? Bo ja nic fersztejen z niemieckiego kopiuj wklej z jakiejś strony



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..

Post autor: grg474 » śr lut 29, 2012 22:30

seebst pisze:Stąd: http://forum.vw-passat.pl/threads/2423-" onclick="window.open(this.href);return false; ... post450741
a czy to dotyczy golfa????? może weź kodowanie z mercedesa
seebst pisze:A można by tak po polskiemu?
nie można - co mam ci tłumaczyć?? jak jest obrazowo opisane??
ale niech ci będzie http://lmgtfy.com/?q=google%20tlumacz a potem to http://translate.google.pl/translate?sl ... 17&act=url


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości