problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- prymusnmr
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
- Lokalizacja: derby/mragowo
- Auto: Mk6 S3 t5.1
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Witam wszystkich forumowiczow.
Zwracam sie do was z prosba o jakiekolwiek wskazowki co to moze byc.
Wiec moj problem polega na tym(dawca to a3 1998 rok 1.9 TDI AHF automat),ze predkosciomierz oraz obrotomierz nie dziala poprawnie.Predkosciomierz pokazuje max 105 km/h oraz faluje czasem wskazowka od obrotomierza i predkosciomierza.Wymienialem czujnik w skrzyni i dalej to samo.Bledow zadnych mi nie pokazuje na vagu.Robilem test zegarow i jeden z mechanikow od automatycznych skrzyn stwierdzil,ze przy tescie zegarow wskazowka od predkosciomierza powinna zatrzymac sie w polowie,a u mnie zatrzymuje sie z tego co pamietam na 100km/h(czyli do polowy troche brakuje).Wiec szukalem licznika i znalazlem ,lecz firmy magneti marelli i nie potrafie zczytac pinu,lecz przy podpieciu vaga do innego auta sprzwdzilem zegary i wskazowka tak samo sie zatrzymuje jak u mnie,wiec stwierdzilem ze zegary mam ok.
Oto pytanie czy to mozliwe,zeby ktos pozmienial cos w kompie??I dlatego mi oszukuje?
Dodam,ze przy drganiu wskazowek silnik pracuje rowno,oraz gdy navigacja pokazuje 200km/h licznik wciaz twierdzi ,ze jade przepisowo 105km/h.Z gory dziekuje za jakiekolwiek wskazowki,pozdrawiam oraz SZCZESLIWEGO NOWEGO.
Dla moderatora-sory ale nie mam polskich znakow.
Dodam jeszcze,ze wskaznik pokazuje poprawnie do okolo 80km/h a potem swiruje.A druga sprawa to klimatronik pokazuje taka sama predkosc co zegary.
Jeszcze jedna wskazowka.Jak mi ow mechanik od automatow sprawdzal vagiem to predkosc auta na vagu mrygala lecz nie bylo gdzie sie rozpedzic aby zobaczyc czy pokazuje tak samo jak na zegarach.
Zwracam sie do was z prosba o jakiekolwiek wskazowki co to moze byc.
Wiec moj problem polega na tym(dawca to a3 1998 rok 1.9 TDI AHF automat),ze predkosciomierz oraz obrotomierz nie dziala poprawnie.Predkosciomierz pokazuje max 105 km/h oraz faluje czasem wskazowka od obrotomierza i predkosciomierza.Wymienialem czujnik w skrzyni i dalej to samo.Bledow zadnych mi nie pokazuje na vagu.Robilem test zegarow i jeden z mechanikow od automatycznych skrzyn stwierdzil,ze przy tescie zegarow wskazowka od predkosciomierza powinna zatrzymac sie w polowie,a u mnie zatrzymuje sie z tego co pamietam na 100km/h(czyli do polowy troche brakuje).Wiec szukalem licznika i znalazlem ,lecz firmy magneti marelli i nie potrafie zczytac pinu,lecz przy podpieciu vaga do innego auta sprzwdzilem zegary i wskazowka tak samo sie zatrzymuje jak u mnie,wiec stwierdzilem ze zegary mam ok.
Oto pytanie czy to mozliwe,zeby ktos pozmienial cos w kompie??I dlatego mi oszukuje?
Dodam,ze przy drganiu wskazowek silnik pracuje rowno,oraz gdy navigacja pokazuje 200km/h licznik wciaz twierdzi ,ze jade przepisowo 105km/h.Z gory dziekuje za jakiekolwiek wskazowki,pozdrawiam oraz SZCZESLIWEGO NOWEGO.
Dla moderatora-sory ale nie mam polskich znakow.
Dodam jeszcze,ze wskaznik pokazuje poprawnie do okolo 80km/h a potem swiruje.A druga sprawa to klimatronik pokazuje taka sama predkosc co zegary.
Jeszcze jedna wskazowka.Jak mi ow mechanik od automatow sprawdzal vagiem to predkosc auta na vagu mrygala lecz nie bylo gdzie sie rozpedzic aby zobaczyc czy pokazuje tak samo jak na zegarach.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
żeby ktoś mógł doradzić wyjasnij co to znaczy dawca, poniewaz przeczytałem temat i nic nie napisałeś co z czego do czego było przekładane, czy to po prostu awaria "niekombinowanego" autaprymusnmr pisze:dawca to a3 1998 rok 1.9 TDI AHF automat
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Od czego masz ten licznik i do jakiego auta jest wlozony.
Napisz nr starego licznika i nr nowego licznika.
Napisz nr starego licznika i nr nowego licznika.
- prymusnmr
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
- Lokalizacja: derby/mragowo
- Auto: Mk6 S3 t5.1
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Pawel Marek
Dawca czyli samochod ktorego dopadl takowy problem.Hmm nie napisalem co do czego bylo przekladane bo nie przelozylem jesli bym przelozyl licznik to bym nie pisal ze sobie odpuscilem i zaczelem szukac przyczyny dalej.
agrala
Jak mam rozumiec pytanie od czego mam licznik jesli napisalem ze problem opisany jest w a3 czyli i licznik jest od a3.
Liczniki zas sa z takimi samymi numerami tylko ostatnia literka sie rozni,bo moj to automat i ma pelne dwa wyswietlacze na dole a ten nowy(magneti marelli)ma tam zaslepke,ale to maly problem.
Tak czy inaczej jestem pewny,ze licznik oryginalny jest dobry na 99.9%
Dawca czyli samochod ktorego dopadl takowy problem.Hmm nie napisalem co do czego bylo przekladane bo nie przelozylem jesli bym przelozyl licznik to bym nie pisal ze sobie odpuscilem i zaczelem szukac przyczyny dalej.
agrala
Jak mam rozumiec pytanie od czego mam licznik jesli napisalem ze problem opisany jest w a3 czyli i licznik jest od a3.
Liczniki zas sa z takimi samymi numerami tylko ostatnia literka sie rozni,bo moj to automat i ma pelne dwa wyswietlacze na dole a ten nowy(magneti marelli)ma tam zaslepke,ale to maly problem.
Tak czy inaczej jestem pewny,ze licznik oryginalny jest dobry na 99.9%
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Piszesz cos o dawcy czyli wychodzi na to ze licznik wyjety z innego auta.
Pisz wyrazniej to nie bedzie problemow ze zrozumieniem.
Napisz dokladnie jakie masz nr tych licznikow i najlepiej jeszcze nazwy poroducentow.
Czasami literka na koncu licznika moze miec kolosalne znaczenie.
Pisz wyrazniej to nie bedzie problemow ze zrozumieniem.
Napisz dokladnie jakie masz nr tych licznikow i najlepiej jeszcze nazwy poroducentow.
Czasami literka na koncu licznika moze miec kolosalne znaczenie.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
prymusnmr, trochę słownictwa. Dawca ( w tym wypadku) to samochód z którego pochodzi część którą zakładasz do swojego auta, zwanego biorcą, tak samo jak z przeszczepami. Wprowadziłeś nas w błąd, ja nadal nie jestem pewien nawet czy masz dwa liczniki ale zdaje się że tak, to pisz te numery jakie są a nie pisz tu barwnych opowiadań tylko konkrety, to jest dział techniczny.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- prymusnmr
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
- Lokalizacja: derby/mragowo
- Auto: Mk6 S3 t5.1
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Ok i sory za wprowadzenie w blad.Jesli sa jeszcze jakies niejasnosci prosze pisac to wszystko wyjasnie.
Co do licznikow to 8L0 919 910 D-licznik ktory kupilem na wymiane do mojego auta firmy magneti marelli.
Zas licznik ktory posiadam w samochodzie (nie pamietam dokladnie tej literki wiec jak narazie nie podam numeru,az podlacze vaga) ale na bank jest firmy VDO.(obydwa liczniki wyprodukowanew 1998 roku).
Wiec numer licznika ktorego mam w samochodzie to 8L0 919 910 F i firma to VDO.
Co do licznikow to 8L0 919 910 D-licznik ktory kupilem na wymiane do mojego auta firmy magneti marelli.
Zas licznik ktory posiadam w samochodzie (nie pamietam dokladnie tej literki wiec jak narazie nie podam numeru,az podlacze vaga) ale na bank jest firmy VDO.(obydwa liczniki wyprodukowanew 1998 roku).
Wiec numer licznika ktorego mam w samochodzie to 8L0 919 910 F i firma to VDO.
- prymusnmr
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
- Lokalizacja: derby/mragowo
- Auto: Mk6 S3 t5.1
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Jak podpielem kable do nowego licznika to nie moglem zczytac pinu,poniewaz problem tkwi w firmie magneti marelli,otoz nie jest latwo w tego typu licznikach spisac pin commanderem lub vag tacho.
Tak czy inaczej wydaje mi sie ze to nie jest wada licznika,poniewaz climatronik podaje taka sama predkosc co licznik,a obydwa przedmioty(licznik i klimatronik)biora sygnal predkosci z sensora lub komputera-nie jestem pewny.Jesli jestem w bledzie to prosze mnie sprostowac.
agrala masz moze jakis pomysl czym zczytac ten pin z tego licznika?
Tak czy inaczej wydaje mi sie ze to nie jest wada licznika,poniewaz climatronik podaje taka sama predkosc co licznik,a obydwa przedmioty(licznik i klimatronik)biora sygnal predkosci z sensora lub komputera-nie jestem pewny.Jesli jestem w bledzie to prosze mnie sprostowac.
agrala masz moze jakis pomysl czym zczytac ten pin z tego licznika?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Zbytnio Cie nie rozumiem.
Masz dwa liczniki, jeden w aucie i z nim jest problem, drugi masz z inna litera na koncu i nie masz do niego pinu wiec go nie mozesz zalozyc. Czy tak?
Ja w Etce nie moge znalezc tych licznikow, przydalo by sie jakby ktos sprawdzil od jakiego silnika one sa.
Moze ktos zmienial licznik i nie pasuje onm do tego silnika.
Ja nie moge nawet w swoich opisac znalezc tych nr licznika
Probowales zmienic kodowanie licznika? Powino byc xxx40.
Jakie masz w tej chwili?
Co do PINu to skoro TACHO i Commander nie dawaja rady to trzeba licznik rozkrecic i pamiec w programtor.
Sygnal predkosci podawany jest z impulsatora do licznika, z licznika idzie do klimatyzacji.
Masz dwa liczniki, jeden w aucie i z nim jest problem, drugi masz z inna litera na koncu i nie masz do niego pinu wiec go nie mozesz zalozyc. Czy tak?
Ja w Etce nie moge znalezc tych licznikow, przydalo by sie jakby ktos sprawdzil od jakiego silnika one sa.
Moze ktos zmienial licznik i nie pasuje onm do tego silnika.
Ja nie moge nawet w swoich opisac znalezc tych nr licznika

Probowales zmienic kodowanie licznika? Powino byc xxx40.
Jakie masz w tej chwili?
Co do PINu to skoro TACHO i Commander nie dawaja rady to trzeba licznik rozkrecic i pamiec w programtor.
Sygnal predkosci podawany jest z impulsatora do licznika, z licznika idzie do klimatyzacji.
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
tym się nie sugeruj bo climatronik bierze prędkość z wyjścia licznika a nie z wejścia (czyli jest tak impulsator>licznik licznik>climatronik)prymusnmr pisze:Tak czy inaczej wydaje mi się ze to nie jest wada licznika,ponieważ climatronik podaje taka sama prędkość co licznik
licznik diesel 150mphprymusnmr pisze:8L0 919 910 F
licznik diesel 150mphprymusnmr pisze:8L0 919 910 D
czyli liczniki powinny zagadać.
Teraz sprawa kodowania. Jak wejdziesz w VAG w licznik to masz numer licznika poniżej kodowanie. Ważne sa nie tylko ostatnie dwie cyfry jak to pisze agrala, ale również 2 pierwsze - prosiłbym cię o podanie kompletnego kodowania. bo w 2 pierwszych można w kodować rodzaj skrzyni biegów (np 2k lub automat 01M).
Teraz sprawdzenie nowego licznika tj czy będzie pokazywał tak samo. Odkręcasz licznik ale go nie wyjmujesz, przekręcasz stacyjkę i odpalasz silnik. Wyjmujesz na odpalonym licznik, wpinasz nowy. Możesz testować prędkość.
Teraz odczyt pin - liczniki A3 nie są łatwe do odczytywania ale albo vagtacho albo vageepromer je ruszą. Drugi wskazany program działa tylko pod kablem na rs232 KKL (ja testowałem to na kilku kablach od Viakena i zawsze zadziałało).
Jak bdziesz miał problem z odczytem skontaktuj się z forumowiczem rakczek co mieszka w Leicester to ci pomoże
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR
, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR

- prymusnmr
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
- Lokalizacja: derby/mragowo
- Auto: Mk6 S3 t5.1
- Kontakt:
Re: problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Obydwa liczniki posiadaja takie samo kodowanie czyli 00440.Jedyne co zaowazylem kodowanie warsztatu sie rozni VDO ma 00050,a magneti mareli 07777.
Po przelozeniu licznikow na odpalonym aucie,problem jest taki sam.Czyli wskazowka drga i predkosc max to 105km/h.Po wejsciu w licznik-measure block predkosc samochodu jest taka jak na liczniku,lecz gdy wszedlem w pompe abs czujniki od abs pokazywaly poprawna predkosc zgodna z navigacja.
Czyli przy okolo 3 tysiecy obrotow licznik pokazywal 105km/h,zas navigacja jak i czujniki abs-u pokazywaly 140km/h.
Po przelozeniu licznikow na odpalonym aucie,problem jest taki sam.Czyli wskazowka drga i predkosc max to 105km/h.Po wejsciu w licznik-measure block predkosc samochodu jest taka jak na liczniku,lecz gdy wszedlem w pompe abs czujniki od abs pokazywaly poprawna predkosc zgodna z navigacja.
Czyli przy okolo 3 tysiecy obrotow licznik pokazywal 105km/h,zas navigacja jak i czujniki abs-u pokazywaly 140km/h.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Kiedy drgaja wskazowki?
Pisales ze obrotomierz tez swiruje - tzn?
Sprawdz jakie napiecie jest w blokach w liczniku a jakie w innych sterownikach.
Test licznika wychodzi prawidlowo - tzn wskazowki ida na maksa a pozniej stawia na 100 i chyba 3000obr/min?
Wejdz w sterownik silnika, zobacz jaka jest predkosc obrotowa w blokach i co pokazuje obrotomierz.
Jaki wlozyles impulsator do skrzyni.
Jeszcze jedna sprawa - przedzwon dokladnie te trzy przewody od impulsatora. Mozliwe ze ktorys nie laczy bo jest zlamany.
Pisales ze obrotomierz tez swiruje - tzn?
Sprawdz jakie napiecie jest w blokach w liczniku a jakie w innych sterownikach.
Test licznika wychodzi prawidlowo - tzn wskazowki ida na maksa a pozniej stawia na 100 i chyba 3000obr/min?
Wejdz w sterownik silnika, zobacz jaka jest predkosc obrotowa w blokach i co pokazuje obrotomierz.
Jaki wlozyles impulsator do skrzyni.
Jeszcze jedna sprawa - przedzwon dokladnie te trzy przewody od impulsatora. Mozliwe ze ktorys nie laczy bo jest zlamany.
- prymusnmr
- Mały gagatek
- Posty: 103
- Rejestracja: pn sty 22, 2007 03:18
- Lokalizacja: derby/mragowo
- Auto: Mk6 S3 t5.1
- Kontakt:
problem z predkosciomierzem obrotomierzem,a moze komp..
Obydwie wskazowki drgaja po przekroczeniu okolo 80km/h.Napiecie w liczniku bylo 135-140.Test obydwuch licznikow wychodzi tak jak napoisales.Predkosc obrotowa jest 880.Impulsator w skrzyni wlozylem z ASO.A co do przewodow to bede bral sie za nie jutro.Jesli cos przeoczylem lub nie dokladnie napisalem prosze o nakierowanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości