Chłodzenie, późny start wentylatora.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek86NJ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 23:40
Lokalizacja: New Jersey/USA
Kontakt:

Chłodzenie, późny start wentylatora.

Post autor: Tomek86NJ » pt gru 23, 2011 15:57

Witam.
Kolejny raz zawodzi mnie moj golf, ale czym ze jest milosc .. trzeba naprawiac. Sprawa wygladala tak. Auto sie grzalo, w bardzo dziwny sposob, tzn temperatura dochodzila do 110 i tak juz zostawala. Myslalem ze to wina termostatu, ze sie czesc uszkodzila i otwiera sie za pozno. Rozebralem co trzeba kupilem nowy i dla pewnosci oba do wrzatku, o dziwo stary i nowy okazaly sie byc sprawne. Majac kupiony nowy zamontowalem go i sprawdzam co bedzie sie dzialo. Dziwnym sposobem po rozgrzaniu silnika wszystkie weze byly gorace poza dolnym od chlodnicy i sama chlodnica, ale przeciez termostat dobry. Pomyslalem ze moze chlodnica zapchana, wiec do sklepu po nowa. Troche zabawy i wymieniona. Teraz mam kolejny problem.

Wszystko niby dziala ale wiatrak na chlodnicy zaczyna dzialac przy ponad 100 stopniach, schladza do ok 98 i przestaje krecic. Czytalem gdzies ze wiatraki te maja dwa biegi. Wiec na glupa podpiolem go pod prostownik. Masa na czarny kabel i dodatni na jeden z czerwonych i dziala, potem na drugi czerwony i tez dziala.

Pytanie moje jest takie, czy mozliwe ze nawala czujnik w chlodnicy, czy nie ma w tym czujniki dwoch stykow? jeden przy np 90 startuje pierwszy bieg a kolejny np przy ok 110 drugi? Jak zewrzec styki w kostce aby sprawdzic czy wiatrak wystartuje na obu biegach aby miec pewnosc ze elektryka sprawna ?

Moj GOLF III to wercja GTI z 1998 roku 4 cylindry.

ps. prosze o przeniesienie postu do dzialu elektryka, tam bedzie bardziej chyba pasowal.

I_taliano83 - przenoszę do działu elektryka



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

chlodzenie, pozny start wentylatora

Post autor: prezesik25 » pt gru 23, 2011 17:28

Wtyczka termowyłącznika ( czujnika chłodnicy ) ma 3 piny. Weź jakiś kawałek grubszego kabla lub nawet nożyczki i zewrzyj styki we wtyczce. Przy zwieraniu znajdziesz dwa biegi, szybki i wolny ( nie pamiętam tylko które trzeba zewrzeć ), ale jak pokombinujesz to nic się nie stanie. Jak wentylator będzie chodził na pierwszym biegu i po innym podpięciu na drugim biegu tzn., że masz wiatrak i instalację sprawną a do wymiany jest czujnik w chłodnicy.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek86NJ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 23:40
Lokalizacja: New Jersey/USA
Kontakt:

Chłodzenie, późny start wentylatora.

Post autor: Tomek86NJ » pt gru 23, 2011 23:12

Sprawdzilem, wiatrak dziala na obu predkosciach w zaleznosci od tego jakie styki sa zwarte. Najdziwniejsze jest to ze teraz temperatura wydaje sie byc ok. Jakis demon w to auto wstapil... pojezdze i popatrze jak cos to po swietach wymienie czujnik i napisze o efektach. Dzieki prezesik25. Wesolych Swiat !



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Chłodzenie, późny start wentylatora.

Post autor: Paweł Marek » sob gru 24, 2011 00:24

może po prostu zaśniedziała wtyczka termowłącznika zaczęła kontaktowac po jej wyjęciu i wpięciu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Chłodzenie, późny start wentylatora.

Post autor: Mavrick » sob gru 24, 2011 11:46

Jak wykrecisz czujnik z chlonicy to na jego rancie sa wybite temperatury przy jakich wlaczaja sie poszczegolne biegi. Chyba 92 i 97.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 23 gości