Witam.
Kolejny raz zawodzi mnie moj golf, ale czym ze jest milosc .. trzeba naprawiac. Sprawa wygladala tak. Auto sie grzalo, w bardzo dziwny sposob, tzn temperatura dochodzila do 110 i tak juz zostawala. Myslalem ze to wina termostatu, ze sie czesc uszkodzila i otwiera sie za pozno. Rozebralem co trzeba kupilem nowy i dla pewnosci oba do wrzatku, o dziwo stary i nowy okazaly sie byc sprawne. Majac kupiony nowy zamontowalem go i sprawdzam co bedzie sie dzialo. Dziwnym sposobem po rozgrzaniu silnika wszystkie weze byly gorace poza dolnym od chlodnicy i sama chlodnica, ale przeciez termostat dobry. Pomyslalem ze moze chlodnica zapchana, wiec do sklepu po nowa. Troche zabawy i wymieniona. Teraz mam kolejny problem.
Wszystko niby dziala ale wiatrak na chlodnicy zaczyna dzialac przy ponad 100 stopniach, schladza do ok 98 i przestaje krecic. Czytalem gdzies ze wiatraki te maja dwa biegi. Wiec na glupa podpiolem go pod prostownik. Masa na czarny kabel i dodatni na jeden z czerwonych i dziala, potem na drugi czerwony i tez dziala.
Pytanie moje jest takie, czy mozliwe ze nawala czujnik w chlodnicy, czy nie ma w tym czujniki dwoch stykow? jeden przy np 90 startuje pierwszy bieg a kolejny np przy ok 110 drugi? Jak zewrzec styki w kostce aby sprawdzic czy wiatrak wystartuje na obu biegach aby miec pewnosc ze elektryka sprawna ?
Moj GOLF III to wercja GTI z 1998 roku 4 cylindry.
ps. prosze o przeniesienie postu do dzialu elektryka, tam bedzie bardziej chyba pasowal.
I_taliano83 - przenoszę do działu elektryka
Chłodzenie, późny start wentylatora.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
chlodzenie, pozny start wentylatora
Wtyczka termowyłącznika ( czujnika chłodnicy ) ma 3 piny. Weź jakiś kawałek grubszego kabla lub nawet nożyczki i zewrzyj styki we wtyczce. Przy zwieraniu znajdziesz dwa biegi, szybki i wolny ( nie pamiętam tylko które trzeba zewrzeć ), ale jak pokombinujesz to nic się nie stanie. Jak wentylator będzie chodził na pierwszym biegu i po innym podpięciu na drugim biegu tzn., że masz wiatrak i instalację sprawną a do wymiany jest czujnik w chłodnicy.
- Tomek86NJ
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 23:40
- Lokalizacja: New Jersey/USA
- Kontakt:
Chłodzenie, późny start wentylatora.
Sprawdzilem, wiatrak dziala na obu predkosciach w zaleznosci od tego jakie styki sa zwarte. Najdziwniejsze jest to ze teraz temperatura wydaje sie byc ok. Jakis demon w to auto wstapil... pojezdze i popatrze jak cos to po swietach wymienie czujnik i napisze o efektach. Dzieki prezesik25. Wesolych Swiat !
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Chłodzenie, późny start wentylatora.
może po prostu zaśniedziała wtyczka termowłącznika zaczęła kontaktowac po jej wyjęciu i wpięciu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Chłodzenie, późny start wentylatora.
Jak wykrecisz czujnik z chlonicy to na jego rancie sa wybite temperatury przy jakich wlaczaja sie poszczegolne biegi. Chyba 92 i 97.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 23 gości