brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

1.4 2002r.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn gru 12, 2011 23:16

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

Post autor: 1.4 2002r. » pn gru 12, 2011 23:41

Witam wszystkich,
Jak już wspomniałem w temacie, mam problem ze światłem. Brakuje mi stopu i pozycji w prawej tylnej lampie, kierunkowskaz działa poprawnie.
To ten mniejszy problem.

Większy to taki wręcz zabawny.
Kiedy golfik pracuje sobie na jałowym biegu, światła przygasają i a wentylator słabnie, Natomiast kiedy ruszam z miejsca światła zaczynają mocniej świecić i a wentylator szybciej pracuje.
tu pomyślałem o alternatorze i szczotkach ale nie jestem do końca pewien.

Czekam na wskazówki...
Z góry dziękuje za pomoc przy rozwiązaniu usterki.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

Post autor: Qto » wt gru 13, 2011 01:41

mniejszy problem...wymiana żarówek na początek :bajer:
większy problem - niestety na jałowym jest to normalne. Ja mam u siebie alternator 120A to nie jest to tak zauważalne, ale na 90A czy 70A już bardziej....alternator na obrotach biegu jałowego nie ma 100% sprawności.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8884
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

Post autor: marcin7x5 » wt gru 13, 2011 14:34

Dokładnie jak pisze Qto. Niestety te silniczki 16V mają tak niskie obroty na biegu jałowym (po rozgrzaniu), że obroty alternatora są niskie przez co nie osiaga max sprawności. Wystarczy delikatnie zwiekszyć obroty i juz jest ok.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

Post autor: grg474 » wt gru 13, 2011 18:02

marcin7x5 pisze:Niestety te silniczki 16V mają tak niskie obroty na biegu jałowym (po rozgrzaniu), że obroty alternatora są niskie przez co nie osiaga max sprawności. Wystarczy delikatnie zwiekszyć obroty i juz jest ok.
jak miałem alternator 70A to faktycznie tak się działo - przy obecnym 120A nie odczuwam żadnej różnicy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

brak pozycji i stopu w tylnej prawej lampie

Post autor: Qto » wt gru 13, 2011 19:14

grg474 pisze:jak miałem alternator 70A to faktycznie tak się działo - przy obecnym 120A nie odczuwam żadnej różnicy
podobnie jak u mnie, tyle że ja z 90A zmieniałem na 120A...różnica zdecydowanie zauważalna, z 70A pewnie jeszcze bardziej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości