rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: wasiak » sob gru 10, 2011 13:08

witam wszystkich
mam mały problem gdzieś w instalacji elektrycznej:
rozładowuje mi aku
ale od początku
zostawiłem samochód w garażu na noc kilka dni temu z włączonym nawiewem, tzn pokrętło szybkości pracy nawiewu ustawione na 2
rano jak przyszedłem wiatrak pracował
zgasł w momencie otwarcia drzwi kierowcy. -włączyło się światło w kabinie i kopertówki w drzwiach- auto już nie odpaliło
naładowałem aku odpaliłem samochód pochodził dosłownie chwile. wyłączyłem , następnego dnia rano już nie odpalił.
teraz po podładowaniu aku,
przekręceniu kluczyka w pozycje 1. bzyczy przekaźnik 67 tak jak by się załączał i rozłączał co ułamek sekundy.
nie sprawdzałem czy auto odpali.

może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny przy takich objawach. przejrzałem wiązki czy nie ma gdzies przetarcia ale nie znalazłem.

zawsze będzie łatwiej szukać
Ostatnio zmieniony ndz gru 11, 2011 21:05 przez wasiak, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator + zwarcie

Post autor: Qto » sob gru 10, 2011 13:15

wasiak pisze:wiatrak pracował
obadaj czy da się też włączyć światła mijania, jeżeli tak to pewnikiem kostka stacyjki ma zwarcie



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator + zwarcie

Post autor: wasiak » sob gru 10, 2011 14:58

wiec tak sprawdzilem
swiatla nie swieca dzialaja tylko postojowki
dodam tez ze nawiew rozniez sie nie wlacza juz

chilowo jedynym obiawem jest ten przekaznik 67
(po wymianie przekaznika nic sie nie zmienilo)
ktory zalacza sie i rozlacza w kolko


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator + zwarcie

Post autor: Qto » sob gru 10, 2011 15:02

wasiak pisze:dodam tez ze nawiew rozniez sie nie wlacza juz
to teraz ciężko będzie ustalić przyczynę...jak znowu da się włączyć to badaj jak z tymi światłami

co do przekaźnika, aku naładowany jest ??



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: wasiak » ndz gru 11, 2011 21:07

w tej chwili glownym obiawem jest wariujacy przekaznik 67 podpowie ktos co moze powodowac takie zachowanie przekaznika 67?

Qto,
tak aku jest przelozony z 2 auta wiec pelny


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: Qto » ndz gru 11, 2011 22:14

Cykanie przekaźnika to zwykle słaby aku, słaba masa itp...
ten przekaźnik cyka przez cały czas, na wyłączonym zapłonie czy kiedy ??



Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: Crayzol » ndz gru 11, 2011 23:32

wasiak, mi przekaźnik nie stykał dobrze w mocowaniu najprościej jest odpiąć + z aku i po prostu pozaginać otwory w skrzynce bezpieczników jakimś cienkim śrubokrętem tak żeby przekaźnik ciężko wchodził. Być może to on jest uszkodzony, najbardziej prawdopodobnie uszkodzona jest stacyjka lub kostka stacyjki, posprawdzaj także kostki wiązki kolumny kierowniczej przy bezpiecznikach oraz manetkach.

P.S przekaźnik 67 z tego co pisze tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171531" onclick="window.open(this.href);return false; jest od pompy paliwa


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: Qto » ndz gru 11, 2011 23:42

Crayzol pisze:najbardziej prawdopodobnie uszkodzona jest stacyjka lub kostka stacyjki
też to obstawiam...początkowe objawy mogą na to wskazywać
Przekaźnik 67 tak jak piszesz, na pewno jest od pompy paliwa



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: wasiak » wt gru 13, 2011 00:49

Qto, przekaźnik cyka cały czas jak jest włączony zapłon- kluczyk w pozycji 1
w momencie jak odpalę auto to przestaje
cykanie (załączanie i rozłączanie przekaźnika) jest na tyle głośne ze słychać go po za samochodem

Crayzol, przekaźnik siedzi ciasno mam 3 sztuki na każdej jest to samo.


co do kostki stacyjki- włączyłem światła i nawiew bez kluczyka w stacyjce i zacząłem się nią bawić tzn odłączać załączać kręcić kablami by spróbować niejako wymusić sytuacje gdy dojdzie tam do zwarcia i światła jak i nawiew zaczyna działać- bez rezultatu

jaki jest koszt kostki stacyjki
bo patrzyłem i niestety w swoich wiązkach nie mam takowej w zapasie

poszukam jeszcze w piwnicy powinienem mieć kolumnę kierownicza to podmienię stacyjki
zobaczę może to coś da
dziś rano ponownie kaplica z akumulatorem
ledwo zakręcił 2 razy rozrusznikiem i zdechł kompletnie


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: Qto » wt gru 13, 2011 01:19

wasiak pisze:Crayzol, przekaźnik siedzi ciasno mam 3 sztuki na każdej jest to samo.
tyle że Koledze chyba nie chodziło o sam przekaźnik tylko blaszki w które wchodzą jego nóżki - aby były dobrze dogięte. Qrde przekaźnik nie cyka tak sam z siebie...czegoś musi mu brakować.

Nie wiem jaki masz silnik (sprawdziłem w pierwszym lepszym schemacie z takim przekaźnikiem - myślę że będzie tak samo):
30 - zasilanie (idące do pompy po załączeniu przekaźnika)
85 - masa (ze sterownika)
86 - +12V po stacyjce
87 - przez bezpiecznik do pompy

podciągnij pod przekaźnik dwa kabelki, jeden z plusem, drugi z masą...masowy przyłóż do 85, później plusowy do 86 - badaj czy przekaźnik przestanie cykać.

Podaj też jaki masz silnik, może będę maił akurat schemat...



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: wasiak » wt gru 13, 2011 10:32

rozumiem ze o blaszki ale jezeli ciezko sie go wyciaga to zakladam ze to wlasnie blaszki go trzymaja wieczorem dzis posprawdzam

wiec tak silnik to 2e


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: Lipek81 » wt gru 13, 2011 10:40

Przekaźnik cyka, bo siada napięcie w instalacji - próbuję on włączyć pompę paliwa, która pobiera dużo prądu. Pompa, pobierając dużo prądu powoduje spadek napięcia, co powoduje że przekaźnik odpada, bo napięcie w instalacji jest za niskie. Skoro odpada, to pompa już nie ciągnie prądu, więc napięcie w instalacji rośnie - więc przekaźnik znowu załącza pompę i tak w kółko... Zmierz napięcie na aku. Od tego zacznij - zarówno bez obciążenia, jak i podczas odpalania.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: wasiak » wt gru 13, 2011 23:39

odlaczone aku 11.59
odpalone auto 13,21
auto odpala od strzalu dlatego mnie dziwi troche to ze aku ma padac niby
w sumie rozladowal sie 3 razy w ciagu tygodnia ale nadal po naladowaniu dziala stabilnie podmienilem aku z innego auta zobacze jak sie ten moj zacowa w 2 samochodzie
przekaznik po podaczeniu bezposrednio do aku nie cyka wymienilem tez tacyjke zobacze czy to to jak nie to jutro skombinuje wtyczke do stacyjki i dalej bede sprawdzal

jakie sa obiawy mechaniczne o ile sa wogole walnietej wtyczki przy stacyjce
tzn jakies przepalenia odgiecia itp czy poprostu nie dziala ale zauewazyc tego sie nie da


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

rozladowujacy sie akumulator wariuje przekaznik 67

Post autor: Qto » śr gru 14, 2011 00:13

wasiak pisze:przekaznik po podaczeniu bezposrednio do aku nie cyka
mogłeś spróbować tak jak wyżej napisałem...może by się wyjaśniło dlaczego cyka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości