Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998 r)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998 r)
Mam 3-cią z kolei awarię (tzn. brak) świateł STOP-u. Poprzednie - jak i tą - wywołałem zimowymi butami tzw. filcami. Prawdopodobnie swoją dużą wysokością przyszwy naruszają stabilność i skręcają przekaźnik nad dźwignią hamulca. Oczywiście, więcej nie założę, ale na dzisiaj niezręcznie mi jeździć do majstra i tłumaczyć się z braku wyobraźni. Czy dobrze zaznaczyłem strzałką - przekaźnik?
Proszę "oświećcie" mnie i napiszcie co powinienem zrobić, aby w/w przekaźnik normalnie "sterował" światłami STOP-u. Czy sprostować stopkę, czy też przekręcić przekaźnikiem?
Proszę "oświećcie" mnie i napiszcie co powinienem zrobić, aby w/w przekaźnik normalnie "sterował" światłami STOP-u. Czy sprostować stopkę, czy też przekręcić przekaźnikiem?
Ostatnio zmieniony wt gru 06, 2011 20:53 przez Van Groningen, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998 r)
Może ten temat coś Koledze pomoże:
http://www.golf3.pl/6486.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.golf3.pl/6486.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998 r)
każdy włącznik stopu w VW ma swoja regulacje
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998
Zico63b pisze:Może ten temat coś Koledze pomoże:
http://www.golf3.pl/6486.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Może ktoś ma dużo cierpliwości i odpowie mi na moje wątpliwości.
1) Najbardziej skrajny, prawy element do którego dochodzą (od prawej strony) 2 przewody jest integralną, stałą częścią przekaźnika, czy jest dzielony (ruchomy), bo jego kształt jest deko inny niż środkowej części (a obracając nie chciałbym tego urwać)?
2) A może wysokim butem naruszyłem wspomniane przewody i tam nie ma kontaktu? Mogłem uderzyć w bakelitowy kanał wentylacyjny, który górą przylega do części zaciskowej przetwornika.
3) Kiedy naciskam pedał hamulca, stopka przekaźnika przez mniej więcej połowę skoku towarzyszy pedałowi. Czy to prawidłowo, czy też nie powinna w trakcie ruchu pedału tracić z nim kontaktu?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998 r)
Prawy skrajny element na foto to WTYK, są widoczne zaczepy - dobrze trzymające a łatwo pękające; jak w VW. można zdemontować wtyk - jeśli ma się rękę zegarmistrza lub ostrożnie zdemontować włącznik z wtykiem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998
Zgodnie z http://www.golf3.pl/6486.htm - wyjąłem i próbowałem wyregulować przekaźnik. Niestety nie dało to oczekiwanych efektów. Sprawdziłem też co dzieje się ze światłami STOP-u, gdy przekaźnik jest poza oprawą, bez kontaktu z pedałem. Stan jest bez zmian - nie świecą.
Może jest problem w napięciu? Do mufki dochodzą jak widać 2 przewody: brązowy i żółto-jasnobrązowy. Jakie powinny być na nich napięcia w odniesieniu do masy?
Może jest problem w napięciu? Do mufki dochodzą jak widać 2 przewody: brązowy i żółto-jasnobrązowy. Jakie powinny być na nich napięcia w odniesieniu do masy?
Re: Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998
Po zwarciu swiatla powinny sie zapalic. I na milosc Boska, to nie jest przekaznik!
Zakladamy, ze bezpieczniki wszystkie sa sprawdzone..
Wysłano z GT-i9100 przez Tapatalk
Zakladamy, ze bezpieczniki wszystkie sa sprawdzone..
Wysłano z GT-i9100 przez Tapatalk
MK3 ADZ->AGU
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998 r)
Jest problem i to duuuuży: TO NIE TA WTYCZKA! To Golf 3 Variant - jeszcze się upewnię? Czerwono-żółty (+) i czerwono-czarny (wyjście na lampy) ma być!Van Groningen pisze:Może jest problem w napięciu? Do mufki dochodzą jak widać 2 przewody: brązowy i żółto-jasnobrązowy.
Włożyć drucik do WTYCZKI (tej właściwej, naturalnie!), powinny zaświecić; następnie sprawdzić czy w ogóle jest napięcie we wtyczce - to podstawy
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998
Kiedy "zwarłem" wtyczkę - zapaliły się światła STOP-u. Jak pisałem - światła nie reagują na zmiany położenia tłoczka podłączonego czujnika... Zatem wniosek jest chyba 1-n: należy wymienić czujnik .
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998 r)
Czujnik owszem, mógł się uszkodzić. Lecz zadziwiają mnie te kolory przewodów
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt lis 27, 2009 00:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przekaźnik Stop-u od hamulca w Variancie (diesel z 1998
Zico63b! Przy najbliższej sposobności, przy oświetleniu dziennym przyjrzę się kolorom przewodów i napiszę... Dzięki życzliwemu pokierowaniu - wymieniłem czujnik i światła STOP-u działają prawidłowo. Bardzo dziękuję za edukację!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości