problem z automatem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mirekwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 19:57
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

problem z automatem

Post autor: mirekwk » sob lis 26, 2011 22:15

witam koledzy niedawno nabylem golfa 3 tdi 90 koni w automacie rocznik 1996
w momencie kupna samochodu zdawalem sobie sprawe ze w 100% nie jest sprawny problem polegal na tym ze skrzynia nie wrzucala 4 biegu poniewaz jadac z predkoscia 100km mialem 3000 obrotow wiec cos mi nie gralo postanowilem wyczyscic sterownik z dwojakim efektem teraz lepiej plynniej zmienia biegi ale jest nadal problem 4 biegu jade 70 km?h i automat wbija 4 bieg ale predkosci nie nabiera tylko obroty mu wzrastaja po zejsciu do predkosci 60 wraca na 3 bieg na poczatku myslalem ze nie wchodzi 3 ale po przelaczaniu biegow 1-3 i daniu na D obroty rosna jak wczesniej pisalem nie wiem co jest dodam ze nie jestem znawca vw tym bardziej automata podlaczylem go pod kompa i nic nie pokazuje jesli macie jakis pomysly chetnie poslucham rad moze tez znacie kogos kto zajmuje sie takim problemem dodam ze mieszkam w okolicy katowic z gory dzieki za sugestie



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

problem z automatem

Post autor: jackyz » sob lis 26, 2011 23:05

Pierwsze to zacznij od podpięcia pod Vaga,najprawdopodobniej masz walnięty czujnik odpowiedzialny za zmiane biegów(mialem tak samo tylko w G IV),o ile sobie przypominam to w G III w skrzyni jest bagnet,sprawdź poziom oleju w skrzyni.Nawet jeżeli jest stan oleju to i tak bym go wymienił,ponieważ nie wiesz jak ktoś długo jeździł na tym oleju,a zaleca się go wymieniać co 30 tyś.km. Aha w skrzynce od spodu jest filtr który należy wymieniać przy każdej wymianie oleju w skrzyni.


Jacek

mirekwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 19:57
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

problem z automatem

Post autor: mirekwk » sob lis 26, 2011 23:12

kolego wiem zapomnialem dodac ze olej wymienilem i filtr odrazu a tak jak wspomnialem pod kompem nic nie pokazuje zero bledow w skrzyni



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

problem z automatem

Post autor: Zico63b » sob lis 26, 2011 23:17

jackyz pisze:a zaleca się go wymieniać co 30 tyś.km
To chyba literówka: co 60 000 km wymiana ma być. Olej w przekładni głównej, tzw "dyfrze" nie wymienia się w ogóle.
Skrzynię diagnozuje się VAG-iem, ale nie w opcjach silnika a skrzyni biegów, np w VAG 3. to okienko "02-Auto Trans".

Przy takich usterkach powinno coś wykazać :-k



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

problem z automatem

Post autor: jackyz » sob lis 26, 2011 23:27

Sorki literówka.


Jacek

mirekwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 19:57
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

problem z automatem

Post autor: mirekwk » ndz lis 27, 2011 18:25

koledzy wiem probowalem wylapac blad a wszystkie sposoby nic to nie daje nie ma zadnego bledu



mirekwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 19:57
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

problem z automatem

Post autor: mirekwk » czw gru 08, 2011 20:33

zainstalowalem nowy sterownik i dalej to samo z jednym plusem wbija 4 bieg ale jak dodam gazu to znowu obroty szaleja



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

problem z automatem

Post autor: jackyz » pt gru 09, 2011 22:04

sterownik dałeś o tym samym numerze?


Jacek

mirekwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 19:57
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

problem z automatem

Post autor: mirekwk » ndz gru 11, 2011 11:54

tak sterownik jest ten sam bo wyslalem go do regeneracji



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

problem z automatem

Post autor: jackyz » ndz gru 11, 2011 12:53

Wdaje mi się że najlepiej by było gdybyś oddał auto do jakiegoś dobrego warsztatu który zajmuje się naprawą automatycznych skrzyń biegów,bo być może jest to jakaś pierdoła i człowiek szuka nie wiadomo czego.Pozdro.


Jacek

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

problem z automatem

Post autor: mishabest » pn gru 12, 2011 19:50

problem nie leży w elektronice tylko niestety w mechanice. nie chcę cię straszyć ale czeka cię wydatek. Rozwalona tarcza cierna 4 biegu, powoduje to efekt taki że jak wskoczy 4 to wygląda jakby się sprzęgło ślizgało. Wymianę kompletu naprawczego najtaniej znalazłem we wrocławiu za 1500 zł i to przyjechałem z samą skrzynią.
P.S. jak tarcza się posypie do reszty to pozapycha ci kanały i auto stanie.

P.S.2 olej sprawdzałeś na rozgrzanym i włączonym silniku ?


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

mirekwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 19:57
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

Re: problem z automatem

Post autor: mirekwk » pn gru 12, 2011 20:03

mishabest pisze:problem nie leży w elektronice tylko niestety w mechanice. nie chcę cię straszyć ale czeka cię wydatek. Rozwalona tarcza cierna 4 biegu, powoduje to efekt taki że jak wskoczy 4 to wygląda jakby się sprzęgło ślizgało. Wymianę kompletu naprawczego najtaniej znalazłem we wrocławiu za 1500 zł i to przyjechałem z samą skrzynią.
P.S. jak tarcza się posypie do reszty to pozapycha ci kanały i auto stanie.

P.S.2 olej sprawdzałeś na rozgrzanym i włączonym silniku ?
kolego rozumiem ale czy moze tez sie tak dziac ze wbija 4 jak dam duzo gaz to wtedy jak pomalu to nic mu sie nie dzieje a pan ktory mi to naprawial ma mi wyslac jeszcze zawor ktory zwiekszy cisnienie w skrzyni czy cos takiego wiem ze bede go wymienial w sterowniku



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

problem z automatem

Post autor: mishabest » śr gru 14, 2011 20:44

przy problemie z przypaloną/zużytą tarczą cierną będziesz miał właśnie taki objaw, lekko gaz to idzie, mocniej to ślizga, tak samo jak na przypalonym sprzęgle. Zawór możesz założyć ale nie sądzę , żeby zmiana ciśnienia cokolwiek dała. Jak wymienisz i poprawy nie będzie to mogę ci ewentualnie podesłać numer do gościa co mi robił skrzynię (wrocław 1500, skrzynia przywieziona w bagażniku) lub do mechaniora w katowicach co mówił że naprawa tego 2000. Za używaną skrzynię wołali 1500 i nie wiadomo było co się kupi, przekładka na manual też wyszłaby w tych granicach chyba że masz dawcę i zrobisz sam.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

mirekwk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 19:57
Lokalizacja: Bedzin
Kontakt:

Re: problem z automatem

Post autor: mirekwk » czw gru 15, 2011 18:23

mishabest pisze:przy problemie z przypaloną/zużytą tarczą cierną będziesz miał właśnie taki objaw, lekko gaz to idzie, mocniej to ślizga, tak samo jak na przypalonym sprzęgle. Zawór możesz założyć ale nie sądzę , żeby zmiana ciśnienia cokolwiek dała. Jak wymienisz i poprawy nie będzie to mogę ci ewentualnie podesłać numer do gościa co mi robił skrzynię (wrocław 1500, skrzynia przywieziona w bagażniku) lub do mechaniora w katowicach co mówił że naprawa tego 2000. Za używaną skrzynię wołali 1500 i nie wiadomo było co się kupi, przekładka na manual też wyszłaby w tych granicach chyba że masz dawcę i zrobisz sam.
kolego masz racje ale daje do goscia ktory mi naprawial sterownik i chce za robote i wymiane 450 zl wiec daje do niego ide tym tropem dzieki o postepach napisze



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości