cz to dobry akumulator?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

cz to dobry akumulator?

Post autor: pakob » sob lis 26, 2011 20:51

Witam W moim mkIII GTI Edition/AGG 2.0/97r. muszę wymienić akumulator bo przy rozruchu z 510 A podaje 136 A a napięcie na mierniku spada do ok.8,8 V-ale jest problem-otóż w tej chwili mam starego Boscha Silver 63 Ah/510 i on ma długość 278 mm a nowe aku o podobnej pojemnosci mają tylko 242 mm i kable są za krótkie by to połączyć,więc pozostaje tylko większy aku o pojemności 71 Ah-znalazłem firmy Moll 3M K2-podobno bardzo dobre-tylko czy alternator wyda tę baterię naładować? Przedłużka kabla jest kłopotliwa bo dochodzi tam kilka kabli min. od alarmu,więc nie chciałbym tego sztukować.Myślicie że to dobry aku to 2.0 ltr benzyny i alternator sobie poradzi (Valeo VW 70A)?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

cz to dobry akumulator?

Post autor: Paweł Marek » sob lis 26, 2011 23:50

Pojemność dobra żadnego problemu dla alternatora nie będzie, co do marki aku się nie wypowiadam. Coś dziwnego z tymi kablami przecież mają dość luzu dla aku dłuższego o te 3 cm , chyba że chciałeś "odwrotny" akumulator podpinać. Sam mam teraz 62 Ah (taki aku katalog przewiduje do Vento 2.0, co ciekawe ten sam katalog do GTI z identycznym silnikem przewiduje 71Ah - to dobitny dowód jak niewielkie znaczenie mają w praktyce te pojemności, trzeba się mieścić w granicach rozsądku biorąc pod uwagę w jakich warunkach się jeździ na jakich dystansach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

cz to dobry akumulator?

Post autor: pakob » ndz lis 27, 2011 00:03

No właśnie kolego Paweł Marek teraz mam dłuższy, a te nowe o pojemnosci zblizonej do 62Ah są krótsze i brakuje kabla do biegun a "-" aku który jest o 4 cm bliżej szyby ( ujemna klema bliżej reflektora a dodatnia od strony szyby przedniej stojąc przy przy błotniku od strony kierowcy--tak?)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

cz to dobry akumulator?

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 27, 2011 00:37

masz mieć plusową klemę z przodu auta i bliżej środka, jeśli byś miał "odwrotny" aku to plus byłby z przodu bliżej błotnika, sam kiedyś wydłużałem kable w innym aucie bo akurat taki aku dorwałem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

cz to dobry akumulator?

Post autor: pakob » ndz lis 27, 2011 02:11

czegoś chyba nie rozumiem-aku jest zamontowany równolegle do błotnika-ja stoję twarzą do błotnika od strony kierowcy i po lewej ręce mam kleme ujemną a po prawej dodatnią-czy tak



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

cz to dobry akumulator?

Post autor: Zico63b » ndz lis 27, 2011 02:47

Ja mam tak ustawiony "od zawsze"
Obrazek
Plus od kierowcy, minus od lampy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

cz to dobry akumulator?

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 27, 2011 09:40

pakob, ja mam odwrotnie plus po lewej masa po prawej patrząc od strony błotnika i klemy bliżej silnika. Identycznie jest w drugim aucie żonki z silnikiem 2E. I wierzyłem że tak ma być ale teraz jak patrzę na fotki na allegro to widze że wszystkie mk3 mają jak u kolegi Zico63b, więc trochę zgłupiałem i już nie mieszam :)

Poszukałem fotek więcej i okazuje się że GTI mają odwrotnie jak u was, oto dowód u mnie tak samo jest , sorki za zamieszanie, nie zwrociłem nigdy uwagi że sa różne układy AKU w obrębie jednaej marki. http://allegro.pl/vw-golf-iii-3-gti-edi ... 44890.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

cz to dobry akumulator?

Post autor: pakob » ndz lis 27, 2011 12:19

no fakt-chłopaki z VW nieźle namieszali,myślę,że może po 94 roku kiedy trochę poliftingowali mkIII zmienili ustawienie aku.Pomijając kwestię przewodów to ta łapa ze śrubą mocująca aku będzie chyba pasowała,bo jak mniemam aku ma mocowanie identyczne u dołu obudowy z obudwu stron jednakowe



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

cz to dobry akumulator?

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 27, 2011 15:45

to znaczy niekoniecznie, dio niektórych aku dodawane są plastykowe dokładki do stopek żeby pasowały do różnych mocowań


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

cz to dobry akumulator?

Post autor: Zico63b » ndz lis 27, 2011 15:57

No tak, ale czy prawy plus, czy lewy - to akumulatory są produkowane zwykle w obu wersjach, można kupić jaką potrzeba.
Natomiast kable nie mogą być tak krótkie, by nie pokryły zmiany długości akumulatora o kilka centymetrów. Może Kolega MA ZA WYSOKI ten akumulator - wysokości też są różne!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

cz to dobry akumulator?

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 27, 2011 16:04

to samo pomyślałem. pakob, aku najlepiej kupowac w fimie montującej aku, lub sklepie moto sprzedającym je w dużych ilościach, będzie niewiele drożej albo wcale, a masz problem z głowy, dobiorą na miejscu, darmo sprawdzą ładowanie, dostajesz łatwą do zrealizowania gwarancję,aku bedzie świeżutki, szkoda kobinowac dla paru złotych.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

cz to dobry akumulator?

Post autor: pakob » ndz lis 27, 2011 18:31

przed chwilą jeszcze raz przyglądałem się na mój aku- wysokość dobra 175 mm,wiem,że są wyższe 190 mm ale właśnie na to zwróciłem uwagę żeby nie przekroczyć 175 mm.U mnie problemem nawet nie jest minusowa klema tylko 3 inne przewody podpięte pod nią włącznie z alarmem,nie chciałbym tego przecinać i dolutowywać tym bardziej że alarm nowiutki na gwarancji,więc zamówiłem aku Moll 71Ah/590 A (EN) identyczny wymiarowo z moim starym tylko ten Moll ma 8AH więcej i trochę moje obawy budzi to czy alternator 70A wyda z ładowaniem.Paweł Marek jednak twierdzi,żę powinno być ok-co najwyżęj trzeba będzie podładować aku w domu raz na m-c (nie lubię tego wyciągania) Co myślicie o tym? (Moll M3 K2 71Ah/590A wym.278x175x175)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

cz to dobry akumulator?

Post autor: Zico63b » ndz lis 27, 2011 18:36

Rozwiązaniem idealnym jest gdy wydajność alternatora w (A) jest równa lub zbliżona do pojemności akumulatora w (Ah). U Kolegi taki właśnie ideał jest i musiałby ten samochód pracować jako listonosz i być co 100m zapalany i gaszony by Kolega musiał go, mimo posiadania takiego alternatora, doładowywać.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości