Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- djmarko_86
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
witam mam pytanko odnosnie kabelkow idacych do dysz spryskiwaczy czy oznaczaj one to ze sa podgrzewane i podczas zimy otworki w nich mi poprostu nie zamarzną?? czy wogole jest cos takiego a jak tak to jak sprawdzic czy to dziala ??dzieki i pozdro
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
Masz podgrzewane spryskiwacze.djmarko_86 pisze:mam pytanko odnosnie kabelkow idacych do dysz spryskiwaczy czy oznaczaj one to ze sa podgrzewane
Jeśli są sprawne, to nie zamarzną.djmarko_86 pisze:podczas zimy otworki w nich mi poprostu nie zamarzną??
Po paru minutach od załączenia zapłonu( bo tak są zasilane), końcówki spryskiwaczy powinny być lekko ciepłe. Powinna być zauważalna różnica w temperaturze przed załączeniem zapłonu i po załączeniu. Jak nie czujesz różnicy, to albo prąd nie dochodzi, albo są uwalone.djmarko_86 pisze:jak tak to jak sprawdzic czy to dziala ??
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
No nie tak do końca. Z tego co wiem, podgrzewane spryski działają dopiero wtedy kiedy włączysz ogrzewanie tylnej szyby. Wówczas powinny zadziałać. Nie zmienia to faktu że nie uchroni cie to przed zmianą płynu na zimowy. Niestety, ale nic ci nie ogrzeje płynu w rurkach pomiędzy pompą zbiornika a spryskami. Te spryski to takie placebo. Jest bo jest, ale nikt nie wie po co...
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
podgrzewane spryskiwacze działają zaraz po włączeniu zapłonu , moc grzania zależy od temperatury , czym zimniej grzeją lepiej
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
Nie prawda. Załączają się po przekręceniu zapłonu-wtedy dostają napięcie..skaktus pisze:No nie tak do końca. Z tego co wiem, podgrzewane spryski działają dopiero wtedy kiedy włączysz ogrzewanie tylnej szyby.
Dysze włączają się i wyłączają samoczynnie. Są sterowane przez siebie- wraz ze wzrostem temperatury grzałki, rosnie jej rezystancja. W koncu osiąga status quo i prad przez grzalke nie płynie, chroniąc przed przegrzaniem.
Schematy podłączenia grzania w vw: (ger+ang)
- djmarko_86
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33
Re: Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
juz wczesniej probowalem wariant z zalaczeniem podgrzewanai tylnej szyby i nie wyczulam roznicy temp. dzis zobacze czy dziala zaraz po przekreceniu zaplonu
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
Niezupełnie... Jest to dla tych wybranych autek, trzymanych w garażu: w garażu nie zamarznie, potem trzeba stale jechać - silnik, jego ciepło - ogrzeje płyn w komorze silnika; następnie po jeździe szybciutko wstawić samochód z powrotem do garażu No i nie zatrzymywać się po drodze!skaktus pisze:Niestety, ale nic ci nie ogrzeje płynu w rurkach pomiędzy pompą zbiornika a spryskami. Te spryski to takie placebo. Jest bo jest, ale nikt nie wie po co...
Re: Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
jeszcze mi nigdy nie zamarzł płyn w wężykach a było -20 nie jeden raz i autko pod chmurką stałoZico63b pisze:Niezupełnie... Jest to dla tych wybranych autek, trzymanych w garażu: w garażu nie zamarznie, potem trzeba stale jechać - silnik, jego ciepło - ogrzeje płyn w komorze silnika; następnie po jeździe szybciutko wstawić samochód z powrotem do garażu No i nie zatrzymywać się po drodze!skaktus pisze:Niestety, ale nic ci nie ogrzeje płynu w rurkach pomiędzy pompą zbiornika a spryskami. Te spryski to takie placebo. Jest bo jest, ale nikt nie wie po co...
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Re: Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
Bo używasz płynu zimowego a wielu tego nie robi.norek111 pisze: jeszcze mi nigdy nie zamarzł płyn w wężykach a było -20 nie jeden raz i autko pod chmurką stało
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
Tak na prawdę podgrzewane spryski są do tego, żeby w okresie jesiennym, gdy w dzień jest w miarę ciepło, a w nocy spada temperatura płyn LETNI nie zamarzał w dyszach. W ogóle nie zwalnia to od wymiany płynu na zimowy gdy temperatura na zewnątrz jest w granicach 0*.Zico63b pisze:skaktus napisał(a):
Niestety, ale nic ci nie ogrzeje płynu w rurkach pomiędzy pompą zbiornika a spryskami. Te spryski to takie placebo. Jest bo jest, ale nikt nie wie po co...
Niezupełnie... Jest to dla tych wybranych autek, trzymanych w garażu: w garażu nie zamarznie, potem trzeba stale jechać - silnik, jego ciepło - ogrzeje płyn w komorze silnika; następnie po jeździe szybciutko wstawić samochód z powrotem do garażu No i nie zatrzymywać się po drodze!
- djmarko_86
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
ja tam płynek zmianiam na zime tylko mnie zaciekawily te kabelki ktore sa przy dyszach..aha no i dzis sprawdzalem czy sie grzeja po przekreceniu zaplonu no niestety brak odczuwalnej zmiany temp na spryskach:/ a jak sprawdzic czy dochodzi tam jakies napiecie moze wypiac te kabelki przemierzyc miernikiem albo jakas zarowke podpiac i obserwowac czy podczas zaplonu sie albe na chwile zapali?? a moze jest za to jakis bezpiecznik odpowiedzialny???
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
Jak dla mnie to te podgrzewanie jest po to, że jak na nagrzane auto napada śnieg i potem spryski pokryją się warstewką lodu to żeby po włączeniu auta rozmarzły i umożliwiły spryskiwanie szyby.
MK3 ADZ->AGU
Podgrzewane dysze spryskiwaczy ?? MK3
ssarna1, to jest chyba najsensowniejsza odpowiedź w tym temacie.
MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości