Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Witam wszystkich. zakupiłem światła do jazdy dziennej do mojej czwóreczki niestety szukałem tematu na forum i google i nie mogłęm znaleźć jak to zamontowa. poniżej zmieszam linki do zdjęć i prosze o porade jak to mam zamontować żeby świeciły po zapaleniu silnika (automatycznie sie włączały) i jak sie da to zeby swieciły z postojówkami a jak zapale mijania to żeby gasły. prosze o jakies wskazówki bo nie wiem jak sie mam za to zabrać
Ps od leda idą 2 kabelki czerwony i czarny
http://w387.wrzuta.pl/obraz/98Iu9mKKuDL/20111114248" onclick="window.open(this.href);return false;
http://w387.wrzuta.pl/obraz/6HEdTMZB0JX/20111114249" onclick="window.open(this.href);return false;
http://w387.wrzuta.pl/obraz/6UKbC03pjq9/20111114250" onclick="window.open(this.href);return false;
Ps od leda idą 2 kabelki czerwony i czarny
http://w387.wrzuta.pl/obraz/98Iu9mKKuDL/20111114248" onclick="window.open(this.href);return false;
http://w387.wrzuta.pl/obraz/6HEdTMZB0JX/20111114249" onclick="window.open(this.href);return false;
http://w387.wrzuta.pl/obraz/6UKbC03pjq9/20111114250" onclick="window.open(this.href);return false;
Speed
Re: Jak zamontować światła do jazdy dziennej
witam
moze na podstawie montazu świateł philipsa które montowałem znajdziesz rozwiązanie poniewaz myśle że zasada jest bardzo podobna
albo taka sama . Na stronie philipsa są instrukcje , film montażowy wmiary oraz inne pomoce z tym związane.
Jeśli chodzi o postojówki to wg przepisów nie mogą świecic razem z dziennmi [tylko światła dzienne]
pozdrawiam
moze na podstawie montazu świateł philipsa które montowałem znajdziesz rozwiązanie poniewaz myśle że zasada jest bardzo podobna
albo taka sama . Na stronie philipsa są instrukcje , film montażowy wmiary oraz inne pomoce z tym związane.
Jeśli chodzi o postojówki to wg przepisów nie mogą świecic razem z dziennmi [tylko światła dzienne]
pozdrawiam
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
ledy podpinasz tak zeby po przekreceniu kluczyka w stacyjce do kontrolek sie zapalały. Czyli kabelek od ledów masowy dajesz na karoserie a plusowy dolutowujesz do plusa po stacyjce. Tu juz dzialaja ledy. Teraz zeby odlaczalo je po wlaczeniu mijania to trzeba zastosowac ten czarny przekaznik. Przekaznik ma dwie odnogi ( 85 i 86) jedna podpinasz takze do masy a druga do kabelka co idzie do swiatla mijania w lampie ( dowolna lampa)- trzeba odnalezc ten kabelek. Najlepiej zaróweczka nakuwasz igla kabelek i sprawdzasz czy sie swieci zarowka na wlaczonych mijania a na pozycji i wylaczonych gasnie. To bedzie rozlaczac nam ledy gdy swiatla mijania swieca. Tak wiec dalej tniesz kabelek od ledów ( obojetnie czy to idacy do masy czy do tego plusa od stacyjki) i wpinasz w nóżki w przekazniku czarnym w 87a oraz 30. Konie croboty, można wzglednie wypić piwko.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
85 do masy
86 plus ze świateł mijania
87 wolny
87a do ledów (do plusa) ...drugi kabelek od lampek do masy
30 plus po stacyjce
...i jak mają się świecić postojówki razem z ledami to także do nich pociągnąć kabelek od 87a... sygnały rozdzielić diodami zaporowymi bo inaczej po zapaleniu świateł mijania ledy nie zgasną
86 plus ze świateł mijania
87 wolny
87a do ledów (do plusa) ...drugi kabelek od lampek do masy
30 plus po stacyjce
...i jak mają się świecić postojówki razem z ledami to także do nich pociągnąć kabelek od 87a... sygnały rozdzielić diodami zaporowymi bo inaczej po zapaleniu świateł mijania ledy nie zgasną
Re: Jak zamontować światła do jazdy dziennej
dzięki za info.Mam tylko takie pytanie czy w ziązku z tym że musze podpiąc kabel pod stacyjke, musze sie dostac do niej przez komore silnika i przegrode??? Nie moge się wpiąć gdzieś w silniku pod np. alternator albo może kable wychodzą w komorze silnika od stacyjki???wesol pisze:ledy podpinasz tak zeby po przekreceniu kluczyka w stacyjce do kontrolek sie zapalały. Czyli kabelek od ledów masowy dajesz na karoserie a plusowy dolutowujesz do plusa po stacyjce. Tu juz dzialaja ledy. Teraz zeby odlaczalo je po wlaczeniu mijania to trzeba zastosowac ten czarny przekaznik. Przekaznik ma dwie odnogi ( 85 i 86) jedna podpinasz takze do masy a druga do kabelka co idzie do swiatla mijania w lampie ( dowolna lampa)- trzeba odnalezc ten kabelek. Najlepiej zaróweczka nakuwasz igla kabelek i sprawdzasz czy sie swieci zarowka na wlaczonych mijania a na pozycji i wylaczonych gasnie. To bedzie rozlaczac nam ledy gdy swiatla mijania swieca. Tak wiec dalej tniesz kabelek od ledów ( obojetnie czy to idacy do masy czy do tego plusa od stacyjki) i wpinasz w nóżki w przekazniku czarnym w 87a oraz 30. Konie croboty, można wzglednie wypić piwko.
QTo
"sygnały rozdzielić diodami zaporowymi bo inaczej po zapaleniu świateł mijania ledy nie zgasną "
w jaki sposób mam to zrobic możesz opisać to szerzej???
Speed
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
juz z diodami nie chcialem mieszac. Rozbudować zawsze bedzie mógł bo to tylko trzeba kawalek kabelka pociagnac i wlutowac diody.
Podpiać sie mozesz niekoniecznie pod sama stacyjke. Poprostu musisz znalezc plus po przekreceniu stacyjki. Pod maska tez go znajdzies. Najlepiej jas ie to robi próbówką czyli na kabelkach masz zaroweczke na 12v jedne kabelek do masy a drugim kabelkiem zakonczony igłą do szycia nakuwasz kabelki pod maska i znajdziesz to co potrzebujesz jak sie zaświeci zaroweczka. Oczewiscie sprawdzasz czy gasnie jak wyciagniesz kluczyk ze stacyjki. Pisalem ci tak byś nie maał problemu z wykonaniem. Dalej to juz sobie robudujesz jak bedziesz chciał bo mozna jeszcze zalozyc ukladzik ktory bedzi euruchamial swiatla po nm kilku sekundach po odpaleniu czy chocby wlasnie tylko na pracujacym silniku. To juz sa dodatki o ktore sobie rozbudujesz jak juz bedzie zalozona ta podstawowa wersja.
Podpiać sie mozesz niekoniecznie pod sama stacyjke. Poprostu musisz znalezc plus po przekreceniu stacyjki. Pod maska tez go znajdzies. Najlepiej jas ie to robi próbówką czyli na kabelkach masz zaroweczke na 12v jedne kabelek do masy a drugim kabelkiem zakonczony igłą do szycia nakuwasz kabelki pod maska i znajdziesz to co potrzebujesz jak sie zaświeci zaroweczka. Oczewiscie sprawdzasz czy gasnie jak wyciagniesz kluczyk ze stacyjki. Pisalem ci tak byś nie maał problemu z wykonaniem. Dalej to juz sobie robudujesz jak bedziesz chciał bo mozna jeszcze zalozyc ukladzik ktory bedzi euruchamial swiatla po nm kilku sekundach po odpaleniu czy chocby wlasnie tylko na pracujacym silniku. To juz sa dodatki o ktore sobie rozbudujesz jak juz bedzie zalozona ta podstawowa wersja.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Może Tywesol albo ktoś inny montował takie lampy w MKIV??? bo podpowiedzielibyście pod co mam dokładnie podpiąc pod maska (żeby świeciły po odpaleniu silnika - pod postojówki podepne to wiem) pod który kabel żeby nie szukac tego i żeby mi czegoś ewentualnie nie popaliło.. Będę próbował w sobote a jesli nic nie wskuram to musze szukac jakiegoś elektryka.
Speed
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Możesz podłączyć pod alternator...ale wtedy przydałoby się zastosować dodatkowy przekaźnik o stykach 30, 85, 86, 87
30 - plus z aku (czy skąd tam chcesz)
85 - masa
86 - kabelek z alternatora
87 - do styku 30 przekaźnika od świateł
Jak podłączysz w taki sposób to światła będą gadały tylko na pracującym silniku. Jeżeli nie chce Ci się tak utrudniać sprawy to pociągnij plus po stacyjce z wnętrza auta - żółte złącze pod przekaźnikami
30 - plus z aku (czy skąd tam chcesz)
85 - masa
86 - kabelek z alternatora
87 - do styku 30 przekaźnika od świateł
Jak podłączysz w taki sposób to światła będą gadały tylko na pracującym silniku. Jeżeli nie chce Ci się tak utrudniać sprawy to pociągnij plus po stacyjce z wnętrza auta - żółte złącze pod przekaźnikami
do postojówki wtedy będą dochodziły dwa kable...jeden z przekaźnika a drugi z oryginalnej instalacji. Należy po prostu wpiąć w przewody diody zaporowe.Caymann pisze:"sygnały rozdzielić diodami zaporowymi bo inaczej po zapaleniu świateł mijania ledy nie zgasną "
w jaki sposób mam to zrobic możesz opisać to szerzej???
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
A koniecznie jest montować dodatkowy przekaźnik jak chce ciągnąć do alternatora???
Speed
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Pomimo że ledy nie mają dużego poboru prądu to ja bym zastosował przekaźnik do takiego podłączenia...bez przekaźnika zawsze będzie jakieś niepotrzebne obciążenie na przewodzie od altka
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Te lampy które są na foto ciągną bardzo bardzo mało prądu. Są oparte na 8 diodach i każda lampa pobiera około 40 - 60 mA. Niestety też świecą bardzo kiepsko i w słoneczny dzień kompletnie nic nie widać.
Miałem takowe na początku i wywaliłem po tygodniu.
Ja bym zasilanie lamp zrobił po stacyjce a przekaźnikiem je rozłączał po włączeniu postojowych.
Miałem takowe na początku i wywaliłem po tygodniu.
Ja bym zasilanie lamp zrobił po stacyjce a przekaźnikiem je rozłączał po włączeniu postojowych.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
ja też...ale Kolega Caymann chce nieco inaczej więc podpowiadam jak mogę, mam nadzieje że zdecyduje się na jakieś rozwiązanieskaktus pisze:Ja bym zasilanie lamp zrobił po stacyjce a przekaźnikiem je rozłączał po włączeniu postojowych
Re: Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Faktycznie jest tak jak mówiłeś świeca do dupy i chyba czeka mnie wymiana na inne. Ale poza tym dzieki za zainteresowanie tematem THXskaktus pisze:Te lampy które są na foto ciągną bardzo bardzo mało prądu. Są oparte na 8 diodach i każda lampa pobiera około 40 - 60 mA. Niestety też świecą bardzo kiepsko i w słoneczny dzień kompletnie nic nie widać.
Miałem takowe na początku i wywaliłem po tygodniu.
Ja bym zasilanie lamp zrobił po stacyjce a przekaźnikiem je rozłączał po włączeniu postojowych.
PS. Możecie mi polecić światła do jazdy dziennej jakieś dobre żeby świeciły mocno a nie jak świeczka??? Prosze o jakieś linki może z alledrogo. Znalazłem takie jak myślicie będą ok ?? http://allegro.pl/led-swiatla-jazdy-dzi ... 81802.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Speed
Jak zamontować światła do jazdy dziennej
Te co dałeś w linku świecą stanowczo mocniej, ale mają też stanowczo więcej wad. Pierwsza wada to jakość wykonania - jest poprostu kiepska. Druga to zakłócenia CB i radia.
Każdą lampę trzeba poprawić, tj rozebrać, poprawić diody, tak aby były chłodzone, czyli odlutować wszystkie, skręcić całość, sprawdzić ułożenie radiatorów pod diodami, ewentualnie podpiłować płytkę, przylutować diody, wymienić pastę termoprzewodzącą na lepszą. Potem zrobić ekranowanie elektroniki. Po tym zabiegu, skręcić, ponownie sprawdzić diody, sprawdzić czy lampa szybko się nagrzewa (powinna) i na końcu skręcić całość, wcześniej pokrywając sylikonem miejsce łączenia.
Albo dajesz więcej kasy na lampy MyCarra lub Philipsa - zero przeróbek, ale ceny od 169 zł wzwyż
Lampy warte uwagi:
MyCarr (sprzedawane też jako ATU)
Oraz wszystkie lampy Philipsa.
Ps-nie kieruj się wyglądem bo na allegro sporo jest lamp okrągłych identycznych jak MyCarr ale jakość wykonania...
Każdą lampę trzeba poprawić, tj rozebrać, poprawić diody, tak aby były chłodzone, czyli odlutować wszystkie, skręcić całość, sprawdzić ułożenie radiatorów pod diodami, ewentualnie podpiłować płytkę, przylutować diody, wymienić pastę termoprzewodzącą na lepszą. Potem zrobić ekranowanie elektroniki. Po tym zabiegu, skręcić, ponownie sprawdzić diody, sprawdzić czy lampa szybko się nagrzewa (powinna) i na końcu skręcić całość, wcześniej pokrywając sylikonem miejsce łączenia.
Albo dajesz więcej kasy na lampy MyCarra lub Philipsa - zero przeróbek, ale ceny od 169 zł wzwyż
Lampy warte uwagi:
MyCarr (sprzedawane też jako ATU)
Oraz wszystkie lampy Philipsa.
Ps-nie kieruj się wyglądem bo na allegro sporo jest lamp okrągłych identycznych jak MyCarr ale jakość wykonania...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości