Rozpiska kabli ze stacyjki ( zasilanie elektryki pod maską )

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Rozpiska kabli ze stacyjki ( zasilanie elektryki pod maską )

Post autor: Gawior » ndz lis 06, 2011 13:52

Witam. Ostatnio zastanawiałem się czy czasem alarm nie powoduje moich problemów z autem, bo od nie dawna zaczyna częściej wariować. Wcześniej myślałem, że to kostka stacyjki, ale teraz wychodzi, że to raczej alarm. Po uzbrojeniu się odłącza zapłon, czy zasilanie elektroniki pod maską, nie wiem do końca. Rozrusznik kręci, ale nie zapalają się kontrolki itp. ( można kręcić do usran.. śmierci ). Działo się to wcześniej ale sporadycznie, a obecnie coraz częściej.

Ogólnie to potrzebuję rozpiskę kabli idących przez stacyjkę, kostkę stacyjni tip.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rozpiska kabli ze stacyjki ( zasilanie elektryki pod maską )

Post autor: Zico63b » ndz lis 06, 2011 17:39

To już bywało na forum, ale Kolegę interesuje gruby przewód czarny - to zasilanie elektroniki silnika oraz deski rozdzielczej. Inne to czerwony zasilanie stacyjki, czerwono-czarny rozrusznik, czarno-żółty reflektory i przekaźnik linii X, szary postojowe oraz brązowo-czerwony cieniutki - sterowanie radia.
Zdobyte dzięki nieocenionej Przyjaźni Polsko-Radzieckiej:
Obrazek



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Rozpiska kabli ze stacyjki ( zasilanie elektryki pod maską )

Post autor: Gawior » ndz lis 06, 2011 21:35

Bardzo dziękuję.

Puki co odpiąłem alarm i spiąłem wszystko jak powinno być, ale nie rozwiązało to mojego wcześniejszego problemu.
Piszesz, że zasilanie deski i elektroniki silnika jest na tym samym kablu. To trochę daje do myślenia, bo poje problemy z silnikiem zgrywają się w czasie z oświetleniem na desce, z czego najpierw zaczyna być to widoczne w oświetleniu na desce ( oświetlenie licznika ) i zaraz za tym odzywa się silnik.

Teraz będę jeszcze musiał poszukać rozpiski pinów w ECU ( silnik 2E ), a konkretniej chodzi o główne zasilanie i spróbować obejść tablicę bezpieczników i zasilić ECU na sztywno ( oczywiście przez bezpiecznik ) na chwilę i zobaczyć czy dolegliwość ustąpi, czy nie. Jak ustąpi to wtedy szukać po oryginalnych wiązkach kabli.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rozpiska kabli ze stacyjki ( zasilanie elektryki pod maską )

Post autor: Zico63b » ndz lis 06, 2011 21:48

Oświetlenie (a dokładnie podświetlenie) licznika i zegarka oraz kilometrów a kontrolki to dwie różne sprawy. Praktycznie, podświetlenie idzie prosto z włącznika obrotowego w desce i nie ma/nie powinno mieć nic wspólnego z zapłonem.
Gawior pisze:i spiąłem wszystko jak powinno być,
Czy to znaczy, że był czarny wchodzący w alarm i drugi czarny z niego wychodzący - i to je Kolega spiął. To powinno wystarczyć.



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Rozpiska kabli ze stacyjki ( zasilanie elektryki pod maską )

Post autor: Gawior » pn lis 07, 2011 09:05

Ten alarm co mam, był dokładany raczej u dilera ( Meta System 20m/7 ). Oryginalna wtyczka była wsadzona w centralkę alarmu, a wtyczka wychodząca z centralki była podłączona w miejsce oryginalnej wtyczki. Centralka była po prostu wpięta w wiązkę, bez jej cięcia. Ja chcę to zostawić jak jest, tylko wykluczyć z tego obwodu odcięcie zasilania, żebym nie miał niespodzianek, że nie mogę auta odpalić ( immo na pewno brak ).

Co do podświetlania licznika, to jak jest ciemnot, to widzę delikatne mruganie podświetlania w licznika ( na listwie LED, bo co trochę palące się żarówki mnie drażniły ).
Jak to zauważę ( trzeba się przyjrzeć ), to w krótkim czasie występują spadki obrotów do 600rpm. Wchodzi na 1000rpm i powoli na 800rpm. Jak dojdzie na 800rpm, to spada na 600rpm i tak w kółko. Często jest tak, że jak zaczynają się te spadki obrotów, to auto robi się mulaste.
Sporo rzeczy w silniku wykluczyłem przez podmianę, bądź wymianę na element z auta na chodzie, bez jakichś problemów.
W sumie została wiązka elektryczna do sprawdzenia, no chyba że coś pominąłem. Dodam, że żadnych błędów w ECU nie ma.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości