ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
Witajcie koledzy, co prawda nie Golf, ale tak naprawdę prawie VW więc pytam o Superb. Poza tym z doświadczenia wiem, że są tu naprawdę poukładani fachowcy i z pewnością ktoś pomoże mi usunąć problem. Ale do rzeczy.
Pacjent Skoda Superb 1, niedawno kupiona. Otóż przy jeździe 100 km/h załącza się ESP, przyhamowuje auto. Czasem kontrolka zamiga, a czasem nie. Dzieje się to wyłącznie przy równym 100 km/h, dzieje się sporadycznie- czasem przez 50 km nic, a czasem 5 razy na dystansie 10 km. Ciśnienie w oponach sprawdzone, opony jednakowego rozmiaru (225/45/17). W aucie wymienione były przeguby i klocki, ale to jeszcze za poprzedniego właściciela. Po CAN żadnych błędów nie ma, podobnie komunikacja z silnikiem po K nic nie pokazuje. VAG nie wykrywa usterek krótko mówiąc. Poprzedni właściciel twierdzi, że podobna sytuacja przydarzyła mu się kilka razy na około miesiąc przed sprzedażą- na mokrej nawierzchni i myślał, że to prawidłowe działanie ESP. Krótko przed tym był zmieniany prawy przegub. Przypominam, że chodzi wyłącznie o ingerencję przy prędkości 100 km/h.
Zrobiona diagnostyka w ruchu (niestety możliwa tylko do 20 km/h)
1) diagnostyka przy prędkości 10 km/h pokazuje różnice na kołach, jak opisałem wyżej (trzy koła jednakowo, jedno 1 km/h różnicy)
2) diagnostyka przy prędkości 20 km/h pokazuje takie same różnice, a więc różnica prędkości nie wzrasta proporcjonalnie do zwiększania prędkości jazdy
3) wymiana czujnika ABS nic nie daje
4) ESP przyhamowuje auto również przy wyłączonym przycisku ESP
5) koronki na przegubie feralnego koła wyglądają OK (ale sprawdzane na razie bez ściągania półosi, przez dziurkę od czujnika)
6) wymieniany był przegub prawy, wolniej kręci się koło lewe
Kalibracja czujnika G200/G202 wykonana, jest pewne ale- w normalnych warunkach należy skręcić w lewo, w prawo, i jechać prosto, by wyłączyła się kontrolka. W przypadku mojej Skodziny wystarczy skręcić w jedną, niezależnie którą, stronę.
Czyli "normalna" skoda: lewo, prawo, prosto, kontrolka gaśnie
"szalona" skoda: lewo, kontrolka gaśnie / lub / prawo, kontrolka gaśnie
RATUJCIE / HELP / HILFE
Pacjent Skoda Superb 1, niedawno kupiona. Otóż przy jeździe 100 km/h załącza się ESP, przyhamowuje auto. Czasem kontrolka zamiga, a czasem nie. Dzieje się to wyłącznie przy równym 100 km/h, dzieje się sporadycznie- czasem przez 50 km nic, a czasem 5 razy na dystansie 10 km. Ciśnienie w oponach sprawdzone, opony jednakowego rozmiaru (225/45/17). W aucie wymienione były przeguby i klocki, ale to jeszcze za poprzedniego właściciela. Po CAN żadnych błędów nie ma, podobnie komunikacja z silnikiem po K nic nie pokazuje. VAG nie wykrywa usterek krótko mówiąc. Poprzedni właściciel twierdzi, że podobna sytuacja przydarzyła mu się kilka razy na około miesiąc przed sprzedażą- na mokrej nawierzchni i myślał, że to prawidłowe działanie ESP. Krótko przed tym był zmieniany prawy przegub. Przypominam, że chodzi wyłącznie o ingerencję przy prędkości 100 km/h.
Zrobiona diagnostyka w ruchu (niestety możliwa tylko do 20 km/h)
1) diagnostyka przy prędkości 10 km/h pokazuje różnice na kołach, jak opisałem wyżej (trzy koła jednakowo, jedno 1 km/h różnicy)
2) diagnostyka przy prędkości 20 km/h pokazuje takie same różnice, a więc różnica prędkości nie wzrasta proporcjonalnie do zwiększania prędkości jazdy
3) wymiana czujnika ABS nic nie daje
4) ESP przyhamowuje auto również przy wyłączonym przycisku ESP
5) koronki na przegubie feralnego koła wyglądają OK (ale sprawdzane na razie bez ściągania półosi, przez dziurkę od czujnika)
6) wymieniany był przegub prawy, wolniej kręci się koło lewe
Kalibracja czujnika G200/G202 wykonana, jest pewne ale- w normalnych warunkach należy skręcić w lewo, w prawo, i jechać prosto, by wyłączyła się kontrolka. W przypadku mojej Skodziny wystarczy skręcić w jedną, niezależnie którą, stronę.
Czyli "normalna" skoda: lewo, prawo, prosto, kontrolka gaśnie
"szalona" skoda: lewo, kontrolka gaśnie / lub / prawo, kontrolka gaśnie
RATUJCIE / HELP / HILFE
ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
heh - załóżmy jednak że ktoś coś popsuł przy robocie tego przegubu - zrzucaj koło + tarczę hamulcową i obejrz. Ciekawa spawa z tym czujnikiem skrętu koła - czy czasem ktoś tam się jakieś cuda nie dzieję. No faktycznie ciekawe ale jaj bym nadal interesował się różnicą obrotu kół - czy dobrze cię zrozumiałem? Źle pokazuje nie to koło co było naprawiane tylko przeciwne? Może sprzedawca pomylił który przegub był zmieniany?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
Takie objawy się zdarzają po wymianie przegubu można spróbować czujniki absu trochę wcisnąć do środka bo może jest za daleko od koronki lub na odwrót wyciągnąć trochę ale nie za mocno bo abs będzie za szybko reagować
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Re: ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
Mam pełną historię serwisową plus przegląd przedzakupowy w ASO Skoda- lewy przegub wymieniany był w 2010, prawy w lipcu 2011. Trzy koła pokazują tą samą prędkość (prawy przód + tylna oś), lewy przód ma 1 km/h różnicy w górę lub w dół.grg474 pisze:heh - załóżmy jednak że ktoś coś popsuł przy robocie tego przegubu - zrzucaj koło + tarczę hamulcową i obejrz. Ciekawa spawa z tym czujnikiem skrętu koła - czy czasem ktoś tam się jakieś cuda nie dzieję. No faktycznie ciekawe ale jaj bym nadal interesował się różnicą obrotu kół - czy dobrze cię zrozumiałem? Źle pokazuje nie to koło co było naprawiane tylko przeciwne? Może sprzedawca pomylił który przegub był zmieniany?
Były już próby przestawienia czujnika skrętu o 2 / 3 stopnie, jednak nic to nie dało.
Czujki ABS były już wciskane i wyciągane, nawet zmieniono lewy przedni czujnik na inny- bez zmian niestetyjeryk10 pisze:Takie objawy się zdarzają po wymianie przegubu można spróbować czujniki absu trochę wcisnąć do środka bo może jest za daleko od koronki lub na odwrót wyciągnąć trochę ale nie za mocno bo abs będzie za szybko reagować
Dzisiaj może uda się podmienić czujnik ESP, jeśli znajdzie się dawca. Plan teraz na zrzucenie półosi i dokładne sprawdzenie koronek, jeśli trzeba będzie wymiana obu przegubów na nowe
Z wstępnych danych z ASO- czujnik ESP 2700, sterownik ESP 8900 PLN
ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
Cockney, załóżmy że wina jest po stronie strony lewej - pomimo że niby zaczęło się po wymianie prawego. To różnica prędkości może wynikać albo z czujnika albo z koronki. Skoro jak twierdzisz czujnik jest ok bo podmieniany tak samo pokazuje to pozostaje koronka. Dziwi mnie tylko ta stała różnica bo teoretycznie im większa prędkość obrotowa koła tym większa powinna być różnica
A może byś sprawdził przewody od pompy do czujnika?
A może byś sprawdził przewody od pompy do czujnika?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
Po demontażu przegubów okazuje się, że prawy to jakiś włoski szit (metalica czy coś takiego). Dodatkowo, prawa koronka ma o 0,5 mm mniejszą średnicę, poza tym ma coś w rodzaju spawy/zgrzania na obwodzie, czego lewa koronka nie ma. W poniedziałek wjeżdżają nowe przeguby, a jeśli będzie trzeba również czujniki ABS.
Trzymajcie kciuki za mnie i mój portfel i dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc, dam znać co będzie dalej.
Trzymajcie kciuki za mnie i mój portfel i dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc, dam znać co będzie dalej.
ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
przegub MATELI Niby to dobra firma ostatnio słyszałem
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
ESP ingeruje przy 100 km/h [Superb]
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc. Jak przypuszczałem, winien był przegub. Wymieniłem przeguby na nowe, dla pewności obydwa. Problem od razu ustał Teraz już wszystkie koła kręcą się z jednakową prędkością, a 100 km/h nie powoduje żadnych dziwnych akcji.
Jupi aj ej!
Jupi aj ej!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości