VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
Witam,
mam mały problem i chciałbym poprosić o pomoc. Z góry proszę o wyrozumiałość ponieważ to jeden z pierwszych moich postów na tym forum.
Ostatnio postanowiłem wymienić zegary bez FIS'a na zegary z pełnym FIS'em. Numer katalogowy starych zegarów to: 1j0 920 805 E, natomiast nowych to 1J0 920 846 C. Poprowadziłem wiązki, dołożyłem czujniki, manetki, zakodowałem wszystko tak jak powinno być. Wszystko działa bez problemu z wyjątkiem wyświetlania otwartych drzwi. Na FIS'ie pokazuje mi tylko i wyłącznie otwartą maskę ale to dopiero po włączeniu zapłonu jak zapala się oświetlenie wnętrza. Oświetlenie wnętrza gaśnie sygnalizacja otwartej maski znika. Tak jakby w ogóle nie widział drzwi. Wydaje mi się, że nie jest to wina mikrostyków, ponieważ jeden działa w 100% natomiast drugi raz na 5 razy (auto 3 drwiowe). Chyba że muszą być sprawne w 100%?
Martwię się, że czeka mnie wymiana modułu komfortu itd.
Miał ktoś kiedyś podobny problem?
Rocznik auta to końcówka 2000.
mam mały problem i chciałbym poprosić o pomoc. Z góry proszę o wyrozumiałość ponieważ to jeden z pierwszych moich postów na tym forum.
Ostatnio postanowiłem wymienić zegary bez FIS'a na zegary z pełnym FIS'em. Numer katalogowy starych zegarów to: 1j0 920 805 E, natomiast nowych to 1J0 920 846 C. Poprowadziłem wiązki, dołożyłem czujniki, manetki, zakodowałem wszystko tak jak powinno być. Wszystko działa bez problemu z wyjątkiem wyświetlania otwartych drzwi. Na FIS'ie pokazuje mi tylko i wyłącznie otwartą maskę ale to dopiero po włączeniu zapłonu jak zapala się oświetlenie wnętrza. Oświetlenie wnętrza gaśnie sygnalizacja otwartej maski znika. Tak jakby w ogóle nie widział drzwi. Wydaje mi się, że nie jest to wina mikrostyków, ponieważ jeden działa w 100% natomiast drugi raz na 5 razy (auto 3 drwiowe). Chyba że muszą być sprawne w 100%?
Martwię się, że czeka mnie wymiana modułu komfortu itd.
Miał ktoś kiedyś podobny problem?
Rocznik auta to końcówka 2000.
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
jaki masz moduł komfort - numer podaj. Czy robiłeś adaptację CANGATEWAY
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
Wydaje mi się, że nie mam GATEWAY'a ponieważ auto nie ma CAN"A i komunikuje się po K-Line.
Numer modułu komfortu dzisiaj sprawdzę i podam.
Numer modułu komfortu dzisiaj sprawdzę i podam.
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
wydaje ci się - bo skoro wrzucone zegary z CAN to CANGATEWAY maszSzatan pisze:Wydaje mi się, że nie mam GATEWAY'a ponieważ auto nie ma CAN"A
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
Dzisiaj niestety nie dałem rady sprawdzić numeru modułu komfortu za co z góry przepraszam, postaram się jutro to sprawdzić.
A czy mógłbym poprosić o instrukcję w jaki sposób zrobić tą adaptację CANGATEWAY?
A czy mógłbym poprosić o instrukcję w jaki sposób zrobić tą adaptację CANGATEWAY?
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
wejdź w VAG > wybierz 19 - CANGATEWAY > wybierz softcoding - będzie tam pewnie 00006 - wpisz 00006 i potwierdź
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
Dzisiaj w końcu udało mi się sprawdzić numer modułu komfortu jaki posiadam. Numer to: 1J0 959 799 Q. Kod błędu to 01336 data bus for comfort system no communication (czy coś w tym stylu). Adaptacja CANGATEWAY nic nie pomogła. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
a co ci ma pomóc jak błąd komunikacji wynika z tego że po pierwsze niw zrobiłeś ponownego kodowania CANGATEWAY oraz ze twój komfort komunikuje się analogowo z licznikiem a licznik CANowo
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
Więc dlatego pytam co mam zrobić aby to zmienić i czy jest w ogóle taka możliwość. O taką pomoc mi chodziło, jeżeli jesteś osobą nie kompetentną to proszę nie udzielaj się więcej odnośnie mojego tematu. Zadaniem forum z tego co mi się wydaje jest wzajemna pomoc a nie tego tupu bezsensowne wypowiedzi.
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
maska to pin 22 zielonej wtyczki licznika , drzwi kierowcy to pin 21 niebieskiej wtyczki licznika, tylna klapa to 16 pin niebieskiej wtyczki licznika - albo coś pogrzebałeś w instalacji albo masz coś z licznikiem.Szatan pisze:Więc dlatego pytam co mam zrobić aby to zmienić i czy jest w ogóle taka możliwość.
Gdybyś przekodował cangateway to będzie działać brzęczyk pozostawionych włączonych świateł, maska i tylna klapa bo twój komfort nie ma komunikacji CAN i tylko tyle uzyskasz.
Jeśli chcesz mieć komunikację CAN wymienisz silniczki szyb , część wiązki i moduł komfort + dokładasz can
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
Dziękuję za odpowiedź.
Wymianę modułu wiązki i silniczków też brałem pod uwagę ale póki co nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jeżeli możesz mi pomóc w kwestii doboru odpowiedniego modułu komfortu, schematów itp. to jak najbardziej poproszę.
To już byłby wielki sukces ponieważ w tej chwili nie mam nic. Jeżeli chodzi o piny to na pewno nie mam pociągniętego przewodu od tylnej klapy do licznika, ale to nie problem. Proszę w takim razie abyś mi po kolei napisał jak zrobić to kodowanie ponieważ to co napisałeś wyżej niestety nie działa. Licznik kupiłem z allegro więc nie mam pojęcia co się z nim działo wcześniej... Jeżeli chodzi o instalację to wydaje mi się, że powinna być OK ale 100% pewności nie mam...Gdybyś przekodował cangateway to będzie działać brzęczyk pozostawionych włączonych świateł, maska i tylna klapa
Wymianę modułu wiązki i silniczków też brałem pod uwagę ale póki co nie mam pojęcia jak się za to zabrać. Jeżeli możesz mi pomóc w kwestii doboru odpowiedniego modułu komfortu, schematów itp. to jak najbardziej poproszę.
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
czyli coś jest nie tak - bo przy otwarciu drzwi nie powinno si zapalać info o masceSzatan pisze:To już byłby wielki sukces ponieważ w tej chwili nie mam nic.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
To nie jest tak, że przy otwarciu drzwi pokazuje mi maskę. On w ogóle nie widzi drzwi. Na przykład przy zamkniętym z pilota aucie (włączony alarm) po rozbrojeniu auta z pilota otworzeniu drzwi powinien się zaświecić FIS z informacją. U mnie po otworzeniu drzwi nic się nie dzieje. Dopiero jak wsiądę i włączę zapłon i zapali się oświetlenie wnętrza to FIS pokazuję otwartą maskę. Pokazuje ją tak długo do póki pali się lampka oświetlenia wnętrza. Po zamknięciu drzwi lampka ta gaśnie z opóźnieniem, tak samo z opóźnieniem gaśnie wyświetlenie maski przez FIS. Też myślałem na początku że jest coś nie tak z instalacją, że przy montażu np. alarmu zostały zwarte przewody od drzwi z przewodem od maski. Ale to chyba jednak nie to...grg474 pisze: czyli coś jest nie tak - bo przy otwarciu drzwi nie powinno si zapalać info o masce
VW Golf IV Problem z dużym FIS'em
a może jednak - nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem takim jak opisujesz czyli świecenie ikony maski jak się świeci oświetlenie.Szatan pisze:Też myślałem na początku że jest coś nie tak z instalacją, że przy montażu np. alarmu zostały zwarte przewody od drzwi z przewodem od maski. Ale to chyba jednak nie to..
No cóż odległości między sobą mamy za duże żebym mógł sam zweryfikować przyczynę (czy licznik czy auto tj wiązka, czy źle zakodowany CANGATEWAY - chociaż skoro mówisz ze zrobiłeś to raczej nie to)
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości