Róznice w alternatorach w mk4
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Róznice w alternatorach w mk4
Witam chciałem sobie kupić alternator bo mój pada. Jednostka to 1.6 sr bez klimy chyba bosch. Patrze na allegro i widzę ze jedne mają 70A a drugie 90A. Moje pytanie to czy jęsli mam 70 A to mogę założyć te 90A i czy nic się nie stanie i czy można migrować miedzy Bosch a Valeo ???
Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Róznice w alternatorach w mk4
Mozna założyć 90 A jeśli mechanicznie podejdzie , jeśli masz rozbudowany sprzęt grający to nawet wskazane
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Róznice w alternatorach w mk4
ja do siebie wsadziłem 120A...dodatkowe Ampery na pewno nie zaszkodzą, a montaż był Plug & Play
Róznice w alternatorach w mk4
120 amper jest ale przy mega duzych obrotach. Z dolu parametry zapewne beda prawie identyczne. Tak jak wykresy z hamowni. Porownywalem PDka pomodzonego pod 240 KM i w zakresie do 2500 obr moc ma podobna jak seryjny 130-150 konny. Dopiero w wyzszych rejestrach jest mega duza roznica. Podobnie sprawa sie ma z alternatorami, Nie jestistotny parametr maksymalny bo nigdy tego nie uswiadczysz. Poza tym według praw elektryki pradu tyle poleci ile bedzie zapotrzebowania( obciążenia) i na tym tyle. 90 amper jest wystarczajace w zupelności i nawet 120 czy jak w innych autach np opel 1.9 cdti miewaly 144A wcale moze nie uchronic przed niedoladowaniem czy tez tym ze altek spali sie szybko. W oplu akurat te altki siadaja dosc czesto- przepalaja sie diody w mostku prostowniczym. Za mocny altek do tego duzy aku ( maly opor wewnetrzny na poziomie 0.001 a nawet 0,0001 ohma) powoduje strzał dla altka zaraz po rozruchu. Ja tam jestem zwolennikiem naturalnego ograniczenia w postaci wydajnosci altka lub ewnetualnie przedluza sie kabel łączący altek z aku co powoduje lekki spadek pradu. Troszke sie na elektryce znam i sporo altkow i rozrusznikow w życiu naprawiałem.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Róznice w alternatorach w mk4
może identyczne, ale ja widzę różnicę po zmianie z 90A...przy włączonej muzyce przy 1500obr/min mam prawie 14V, na 90A ledwo było przekraczane napięcie jakie było na aku. Także wykresy wykresami, ale ja ewidentnie czuję różnicę...a wieczorem jak będę to postaram się wrzucić jakiś wykresik ładowania alternatorówwesol pisze:120 amper jest ale przy mega duzych obrotach. Z dolu parametry zapewne beda prawie identyczne.
Róznice w alternatorach w mk4
Tyle z eładowanie alternatora jest w amperach a nie w voltach. To ze teraz sa gajgery ktore to ze tak powiem w przyblizony sposob oceniaja jakie jest ładowanie na podstawie napiecia to nie znaczy ze jest okej. MAjac altek 120 amperowy i aku na wpołrozladowany ( np po postoju ze sluchaniem muzyki itp) to odpalis zi bedzies zmial napiecie 13 z hakiem niewielkim. Sytuacja inna bo np cieply dzień a auto regularnie smigane i altek w nim 90A a aku raczje zdrowy naładowany to po odpaleniu bedziesz mial 14,6V. Nawet kable i uszy jakie sa zarobine na nich maja wplyw czy nawet jak mocno sa dokrecone te uszy. Chyba wiesz ze napiecie na odpalonym aucie mierozne na aku bedzi esie niznacznie roznic z tym napieciem zmierzonym na koncówkach alternatora o jakies 0,4 volta. Widzisz ja tego troszke robiłem i rozebranie altka dla mnie to bułka z maslem w 10 minut ze sprawdzeniem czy nie ma przebic na uzwojenia i takie tam. Jak juz mowilem nie interesuja mnie mice maksymalne altka ( te 120 amper) bo sa przy obrotach alternatora 8-10 tys obr ( przelozenie silnik-alternator jest nawet nieco wieksze jak 1 do 2). Poza tym wszystkim powiem Ci ze te firmy produkujace altki troszke kantuja czasami. Zerknij na te altki i czy ich rozmiary sa jakies znaczace mimo różnic w mocach. Czy uzwojenia sa grubsze, czy diody sa jakies wieksze?? Dość czesto są takie same.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Róznice w alternatorach w mk4
zapraszam do mnie - zmieniałem 70A na 120A - zobaczysz różnicę (dla Ciebie zrobię nawet przekładkę na stary żebyś zobaczył czy tylko na dużych obrotach) - powiem tak - przy 70A na wolnych obrotach widać było przygaśniecie zapalonych świateł - czego przy 120A nigdy nie uświadczyłemwesol pisze:120 amper jest ale przy mega duzych obrotach. Z dolu parametry zapewne beda prawie identyczne.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Róznice w alternatorach w mk4
Czyli ewentualnie ten tu z Valeo powinien pasować do Akl ja mam bosha 70 a i faktycznie jak pod głoszę to wieczorem światełka przygasają
http://allegro.pl/alternator-golf-4-gti ... 75234.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/alternator-golf-4-gti ... 75234.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)
Róznice w alternatorach w mk4
Witam,temat archiwalny ale nadal aktualny...jestem właśnie po przeszczepie alternatora 90A na 120A-różnica jest odczuwalna szczególnie na wolnych obrotach.Pod obciążeniem(światła,halogeny,grzanie tylnej szyby+lusterka,podgrzewane fotele)ładowanie 13.8...na 90A napięcie spadało do 13.2...czyli znacznie lepiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości