Rzeźba w elektryce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Rzeźba w elektryce
Siemka, w moim golfie nie moge dojść co i jak. Na załączonych zdjęciach widac czujnik do którego nie jest nic podłączone i brak luźnego kabla , który wskazywał by na odłączenie -domniemam ,że to czujnik grzania świec żarowych bo kontrolka mi się stale pali i gaśnie dopiero jak zapali auto. Nie mam również wzbudzenia alternatora tzn. muszę przygazować dopiero się wzbudzi. Na zdjęciach widać mieszaninę kabli w tym dwa grube wychodzące z alternatora zmostkowane do kupy oraz jeden czerwony do niczego nie podłaczony....Ma ktoś jakieś sugestie co do tego ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rzeźba w elektryce
W alternatorze te dwa duże to wyjście ładowania (czyli B+, jest to to samo co w innych duża śruba). Najmniejszy, trzeci konektorek, podłączony ma być do niebieskiego przewodu z samochodu, lampka ładowania czyli D+. Musi Kolega z wiązki przewodów do alternatora wydzielić niebieski i trzymać na masie (na bloku silnika na przykład) a w tym czasie druga osoba włącza zapłon – TYLKO zapłon, NIE rozrusznik. Lampka ma zaświecić. To będzie do tego małego konektorka.
Dwa duże czerwone mają być połączone, tak pewne Golfy mają.
Czujnik świec żarowych ma swój kabelek o kolorze niebiesko-białym; jeśli gdzieś tam taki sobie wisi – przyłączyć do tego wolnego czujnika – co będzie. Jednocześnie próba czy to ten przewód: dołączenie go do masy powoduje niewłączanie się świec żarowych nawet na zimnym silniku.
No i obrotomierz: jeśli ma go Kolega na zegarach, warto by działał. Czy pracuje teraz?
To wszystko jest prawidłowe pod warunkiem, że alternator jest sprawny i bez przeróbek - o istnienie których jednak się obawiam, widząc czerwony cienki idący przez otwór chłodzenia a nie dopięty gdzie ma być...
Na dole zdjęcie z netu z moimi zaznaczeniami:
Tak by to miało wyglądać. Jeśli nie ma obrotomierza - czerwono-czarny cienki do styku W nas nie dotyczy.
Dwa duże czerwone mają być połączone, tak pewne Golfy mają.
Czujnik świec żarowych ma swój kabelek o kolorze niebiesko-białym; jeśli gdzieś tam taki sobie wisi – przyłączyć do tego wolnego czujnika – co będzie. Jednocześnie próba czy to ten przewód: dołączenie go do masy powoduje niewłączanie się świec żarowych nawet na zimnym silniku.
No i obrotomierz: jeśli ma go Kolega na zegarach, warto by działał. Czy pracuje teraz?
To wszystko jest prawidłowe pod warunkiem, że alternator jest sprawny i bez przeróbek - o istnienie których jednak się obawiam, widząc czerwony cienki idący przez otwór chłodzenia a nie dopięty gdzie ma być...
Na dole zdjęcie z netu z moimi zaznaczeniami:
Tak by to miało wyglądać. Jeśli nie ma obrotomierza - czerwono-czarny cienki do styku W nas nie dotyczy.
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2011 14:52 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Rzeźba w elektryce
niestety obrotomierza nie posiadam....pozostaje mi szukać kabla do tego czujnika -zapewne odłączyli by świece dłużej grzały....a co ze wzbudzaniem alternatora ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rzeźba w elektryce
Jak napisałem: znaleźć w koszulce izolacyjnej z czerwonymi do alternatora - niebieski cienki - to jest to wzbudzenie i kontrolka zarazem.
Rzeźba w elektryce
to co zatem może być grane jak kontrolka się świeci tylko, że gaśnie dopiero po przegazowaniu ? coś w alternatorze ??
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rzeźba w elektryce
Tak, zapewne. Jak pisałem, tam widać i w alternatorze "radosną twórczość", wiec albo uszkodzony regulator albo źle (partyzancko) podpięte wzbudzenie.
Re: Rzeźba w elektryce
perypetii ciąg dalszy...na zdjęciu zaznaczyłem czujniki.... przypomnę tylko, że świeci mi się cały czas dioda podgrzewania świec a gaśnie dopiero jak odpalę. dziś odkręcałem cieknący króciec i zauważyłem, że są w nim 2 czujniki temperatury...do czego one idą ? bo jeden to chyba będzie od grzania świec ponieważ do niego idzie masa (kolor brązowy kabla) oraz sygnał (kolor niebiesko-biały tak jak na schematach opisane) więc wychodzi na to ,że mam 2 czujniki od świec żarowych ?? z tym, że do jednego nic nie jest podłączone (podłącze w najbliższym czasie ten niebiesko biały kabel do tego czujnika co nic nie jest podłączone i zobaczę jak zachowa się kontrolka grzania świec) ale od czego ten drugi czujnik w króćcu i czemu mam jeden czujnik do którego nic nie jest podłączone ? mógłby ktoś wrzucić tu dokładne zdjęcie 1.6d z widokiem na takowe czujniki -porównałbym sobie.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rzeźba w elektryce
W Golfie 2 są już dwa czujniki ciśnienia. Tak więc w Dieslu w filtrze oleju jest czujnik wysokiego ciśnienia, na postoju otwarty (0,9 bar – w TD oraz 1,4 bar w D, jak u Kolegi); natomiast w górnej części bloku silnika jest ten dla niskiego ciśnienia (0,3 bar), na postoju zwarty. Tak podaje ETKA.
A znalazłem fotkę diesla z Caddy'ego ale rocznik 92, zwykły D, bez turbo. I tam jest inaczej:
Nie była wykonana w celu pokazania czujników, widać więc słabo.
Ale jednak: Punkt A, kolor przewodu żółty - więc czujnik wysokiego ciśnienia oleju.
Punkt B, kolor żółto-czerwony oraz brązowy - wskaźnik temperatury w zegarach.
Punkt C, kolor niebiesko-biały i brązowy - czujnik temperatury dla przekaźnika świec.
Ciekawe jak jest w innych Dieslach.
Golf Kolegi musi być z roczników do 87.
A znalazłem fotkę diesla z Caddy'ego ale rocznik 92, zwykły D, bez turbo. I tam jest inaczej:
Nie była wykonana w celu pokazania czujników, widać więc słabo.
Ale jednak: Punkt A, kolor przewodu żółty - więc czujnik wysokiego ciśnienia oleju.
Punkt B, kolor żółto-czerwony oraz brązowy - wskaźnik temperatury w zegarach.
Punkt C, kolor niebiesko-biały i brązowy - czujnik temperatury dla przekaźnika świec.
Ciekawe jak jest w innych Dieslach.
Golf Kolegi musi być z roczników do 87.
Rzeźba w elektryce
mówisz kolego kolor żółto-czerwony i brąz to do zegarów- w króćcu mam takie przewody właśnie przy 2 czujniku obok tego z niebiesko białym kablem to z kolei ten w bloku silnika, jednoprzewodowy do czego służy ? to byłby ten od niskiego ciśnienia ? jesli tak to nadal zagadka- do czego służy czujnik niedaleko tego wkręconego w blok do którego nic nie jest podłączone....mój golf jest z 1990r
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Rzeźba w elektryce
W króćcu masz 2 czujniki 2-pinowe:
*brązowy i żółto-czerwony - temp cieczy która jest pokazywana na zegarach
*brązowo-biały i niebiesko biały lub brązowy i niebiesko-biały (jak chcesz to jutro dokładniej sprawdzę) - czujnik temp cieczy dla sterowania świec żarowych
Czujnik z kapturkiem z boku głowicy to ciśnienie oleju
a ten pod nim to nie mam zielonego pojęcia - u mnie go nie ma
*brązowy i żółto-czerwony - temp cieczy która jest pokazywana na zegarach
*brązowo-biały i niebiesko biały lub brązowy i niebiesko-biały (jak chcesz to jutro dokładniej sprawdzę) - czujnik temp cieczy dla sterowania świec żarowych
Czujnik z kapturkiem z boku głowicy to ciśnienie oleju
a ten pod nim to nie mam zielonego pojęcia - u mnie go nie ma
Rzeźba w elektryce
wydaje mi się, że króciec w którym jest ten czujnik do którego nic nie jest podłączone jest wymieniony ze starszej wersji klekota....bo widziałem, że niektóre nie maja 2 czujników na tym króćcu z przodu...czyli jak poszedł mi ten czujnik od świec żarowych to mogę podpiąć pod ten niewykorzystany sam kabel z sygnałem bo masę to on ma z obudowy i powinno śmigać teraz "bociek" stoi bo ten króciec z przodu już wykruszył się ze starości ale we wtorek powinienem dostać nowy i od razu to sprawdzę i zdam relację
EDIT// podłączyłem pod ten czujnik sygnał z biało-niebieskiego i wreszcie kontrolka grzania świec gaśnie należycie
EDIT// podłączyłem pod ten czujnik sygnał z biało-niebieskiego i wreszcie kontrolka grzania świec gaśnie należycie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości