Obrotomierz dla opornego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Obrotomierz dla opornego
Witam. Szukam na forum i szukam i szukam i konkretnej odpowiedzi jak dla prostego chłopa znaleźć nie mogę .
Mam Golfa II CL 1987 rok 1.6 gaźnik. Jak go kupiłem były w nim zegarki z obrotomierzem i z ekonomizerem (nad nim pisze scirocco 1.8 l). Chodzi o to że nie działa obrotomierz. Podkładałem inne zegary i nic nie dawało. Teraz pytanko. Czy w każdym golfie instalacja jest przygotowana pod obrotomierz? Sygnał do obrotka z cewki WN. Co może być nie tak że to nie chodzi? A i przy okazji o jeszcze mogę spytać o ten ekonomizer jak go podłączyć. Wiem że dużo jest tematów ale czytałem całe FAQ i nie mogę znaleźć odpowiedzi konkretnej.
Mam Golfa II CL 1987 rok 1.6 gaźnik. Jak go kupiłem były w nim zegarki z obrotomierzem i z ekonomizerem (nad nim pisze scirocco 1.8 l). Chodzi o to że nie działa obrotomierz. Podkładałem inne zegary i nic nie dawało. Teraz pytanko. Czy w każdym golfie instalacja jest przygotowana pod obrotomierz? Sygnał do obrotka z cewki WN. Co może być nie tak że to nie chodzi? A i przy okazji o jeszcze mogę spytać o ten ekonomizer jak go podłączyć. Wiem że dużo jest tematów ale czytałem całe FAQ i nie mogę znaleźć odpowiedzi konkretnej.
Re: Obrotomierz dla opornego
nie kazdy golf maił instalacje pod obrotomierz z tego co wiem. ekonomizer podłączamy pod kolektor ssący tam gdzie podciśnienie do serwa hamulców. mając obroty silnika i obciążenie (te podciśnienie z kolektora ssącego) ekonomizer wskazuje gdy jeździmy oszczędnie. czyli jak najmniejsze obciążenie silnika przy stosunkowo jak najmniejszych obrotach silnika. z tego co wiem to obrotomierz podłącza się po alternator w dieslach i pod cewkę WN w benzynie. jak cos to dam schemat.
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
Obrotomierz dla opornego
Dobra to teraz cewka WN wygląda tak od przodu (proszę się nie śmiać xD). +(+)+ Wiadomo o co chodzi ten plusik w środku to Miejsce na przewód WN a te po bokach to są plus i minus? Czyli sygnał do obrotka pod plus? i Teraz ten kabelek co po prowadzę w jakie miejsce podłączyć przy zegarkach? Pod wtyk opisany Halle geber?
Re: Obrotomierz dla opornego
tego co pamiętam to + czyli zielony kabel przy cewce WN u mnie taki z tyłu w białej kostce. (pin nr1) . podłącz pod "Halle geberz" i powinno wsio cykać, jak coś to pisz
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
- sokol26
- Użytkownik
- Posty: 292
- Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
- Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
- Kontakt:
Obrotomierz dla opornego
peja2000, pin nr 1 na białej kostce to miejsce na wyjście W alternatora, czyli sygnał obrotów ale w dieslu.
Żeby podłączyć obrotek a na białej kostce od licznika w pinie numer 8 niema kabelka to trzeba go pociągnąć w to miejsce z cewki, ze styku "-".
Żeby podłączyć obrotek a na białej kostce od licznika w pinie numer 8 niema kabelka to trzeba go pociągnąć w to miejsce z cewki, ze styku "-".
Re: Obrotomierz dla opornego
zgadza się. opisuje białą wtyczkę przy cewce zapłonowej WN. ona tez jest rozpisana i idą tam przewody. podpinamy się pod zielony kabel przy cewce i pod pin Nr8 przy białej kostce przy liczniku "Halle geberz". przepraszam za niedokładny opis
Jadę powoli... Ale przed Tobą :D
Obrotomierz dla opornego
Dziś wymieniałem nagrzewnice i przy okazji zerknąłem na ten obrotomierz. Z tego co widziałem to jest halle geber a nie geberz i jest to w czarnej kostce i patrząc na opis i kostkę to wygląda jak by było przy pinie nr 2. Pin numer 8 jest pusty a ten numer 2 ma taki biały kabel.Podłączałem tu i tu mając kabelek podłączony przy cewce wn pod zielony kabelek (przy styku minus) no i kiszka, obrotek stoi. Co to może być?
PS: sprawdzałem pod 2 licznikami i nic
PS: sprawdzałem pod 2 licznikami i nic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości