Problem z napięciem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

alferx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt wrz 20, 2011 12:32

Problem z napięciem

Post autor: alferx » wt wrz 20, 2011 18:58

Witam,
Jestem nowy, przeszukiwałem forum, ale takiego przypadku nie udało mi się znaleźć.

Mam problem z napięciem podczas jazdy.
Początkowo w trakcie jazdy po przejechaniu 20-30 km zaczął piszczeć pasek , a auto zachowywało się jakby się sprzęgło ślizgało, to dostawał kopa, to jakby przyhamowywał.
Po napięciu paska, piszczenie ustąpiło, nie mniej jednak "ślizganie" dalej pozostało.
Jadąc późnym wieczorem zauważyłem, że gdy występuje "ślizganie" kontrolka od akumulatora zaczyna się żarzyć, gdy kontrolka gaśnie autko jedzie płynnie.
Ostatniego wieczory efekt był jeszcze inny. Zapaliła się kontrolka na kilka sekund i w tym czasie mój golf zaświecił białym światłem jakbym jechał na długich - zatem skok napięcia w górę. Kontrolka zgasła , światło żółte :) - czyli normalne.

Z eksperymentów włączania i wyłączania urządzeń podczas jazdy wynika, im mniej urządzeń tym stabilniejsza praca i kontrolka się nie zaświeca.
Wiem, że za napięcie odpowiada regulator , wykręciłem go i szczotki są OK (ok 7mm i chodzą luźno).
Czy można w inny sposób sprawdzić poprawne działanie regulatora?

Nie wiem czy do wymiany cały alternator czy to tylko regulator.

Inny rzecz. Do Alternatora podłączony jest gruby czerwony i cienki niebieski, natomiast cienki czerwony, który jest w wiązce dynda sobie luzem.
Ponoć jest od obrotomierza. Ja mam zegar zamiast obrotomierza więc tak ma być ?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Problem z napięciem

Post autor: jeryk10 » wt wrz 20, 2011 20:14

Po pierwsze masz na pewno kolko alternatora do wymiany bo pewnie pasek głęboko w nim siedzi i się ślizga warto je wymienić na nowe Droga sprawa sprawdź czy świece żarowe nie grzeją jak silnik pracuje bo to się zdarza w dieslu często i nie doładowuje akumulatora Regulator jeżeli masz wstawiony zamieniki to załatw sobie oryginalny bo zmieniki są trefne


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z napięciem

Post autor: Mavrick » wt wrz 20, 2011 22:51

Wez miernik i sprawdz jakie masz ladowanie i czy przypadkiem nie masz tak ze jak dodajesze gazu 3-4 tys to pojawia sie zauwazalny skok napiecia 15-16V...bo jezeli tak no to masz regulator do wymiany....sprawdz to jak najszybcie (mi padl regulator w trasie o czym nie wiedzialem...zdalem sobie z tego sprawe nastepnego dnia w garazu) efekt taki ze 1,5 roczny akumulator CENTRY trzyma gora 3 dni:/ bo sie bidoczek wygotowal:/.



alferx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt wrz 20, 2011 12:32

Re: Problem z napięciem

Post autor: alferx » śr wrz 21, 2011 21:44

Dziękuję za wskazówki. Zacznę od wymiany regulatora.



alferx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt wrz 20, 2011 12:32

Re: Problem z napięciem

Post autor: alferx » wt paź 11, 2011 18:30

Witam, po dłuższej nieobecności.

Po wymianie regulatora na nowy 14,5V wszystko wróciło do normy.
Kontrolki nie żarzą ani nie błyskają.
Autko przestało się "ślizgać". Nie mniej jednak jeżeli ślizganie wróci pomyślę nad wymianą kółka alternatora.

Dziękuję za rady.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z napięciem

Post autor: Mavrick » wt paź 11, 2011 20:19

Polecamy sie na przyszlosc:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości