Elektryka przy silniku

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Baza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 10:00

Elektryka przy silniku

Post autor: Baza » pn wrz 19, 2011 19:42

Witam na forum jestem nowy. Stałem się posiadaczek namiastki MK1 nie wiem który rok, nie mogę znaleźć papierów od niego. Problem jest taki że nie znam się na silnikach w golfach i elektryce. Z tej racji potrzebny mi chociaż schemat jak to podłączyć. 2 nie wiem jaka to pojemność silnika, więc prosiłbym o podanie mi co to za wynalazek (dodaje niżej foto) albo skąd odczytać to.I ostatnia, czy z Mk2 cewka pasuję bez przeróbek?

Mówię że jestem laikiem jeśli chodzi o auta ponieważ nie miałem z nimi do czynienia ( w sensie naprawy itp.)


Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt kwie 10, 2012 20:08 przez Baza, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Elektryka przy silniku

Post autor: Lipek81 » wt wrz 20, 2011 15:30

Silnik 1.1 lub 1.3 - 50 lub 60KM.
Cewka zapłonowa - z tego ci widzę, to masz zapłon na stykach, czyli od mk2 cewka podejdzie, ale tylko tych starszych, z zapłonem nie-elektronicznym (z aparatu zapłonowego musi wychodzić jeden kabelek, nie 3).

Co do kabelków - ciężko znaleźć sensowne schematy do mk1 - posługuj się schematami do mk2, kolory przewodów są takie same. Zobacz, jaką masz skrzynkę bezpieczników - jak tą nowszą, na płaskie bezpieczniki - to to jest praktycznie to samo co w mk2 ze starą instalacją. Jak masz skrzynkę na okrągłe bezpieczniki - to trochę ciężej ze schematami, ale kolory przewodów są takie same jak w mk2, także można się jakoś poratować.

Przewody na fot1:
gruby czerwony - do klemy + aku, nie sztukuj go, tylko wymień cały, na końcu w kabinie masz zwykły konektor;
gruby czerwono-czarny - sygnał do elektromagnesu rozrusznika
biało-żółty - przewód zagadka - spotkałem się z nim już w mk1 kilka razy - ogólnie nigdzie nigdy nie był podłączony, zakończony był tylko wtyczką. Prawdopodobnie do jakiegoś czujnika prędkości przy skrzyni, bo szedł on do wtyczki gdzieś koło radia zawsze;

Czarny z wtyczki- to +12V po zapłonie, ale gdzie to szło??? - chyba do czujnika świateł cofania. Raczej nie do cewki, bo cekwa była podłączana bez bezpiecznika, a ten czarny chyba jest po bezpieczniku;
Żółty - światło mijania chyba prawe jak dobrze pamiętam (nie pamiętam, czy prawe, czy lewe)
Biały - światło drogowe prawe o ile się nie mylę (nie pamiętam, czy prawe, czy lewe)
Szaro-czerwony - postojówka prawa lub lewa

Na drugiej fotce część przewodów powinna być połączona do tych z pierwszej fotki, kolorami. Zielony z paskiem to pompka spryskiwacza prawdopodobnie, czarny-zielony - to kierunkowskaz z tego co pamiętam.
Nie mam pojęcia do czego jest czarno-żółty

Na fot 3 - słabo widać - brązowy jakaś masa, zółty, biały - znowu światła, biało- czerwony - nie mam pojęcia, zielono-czerwony - spryskiwacz.

Sprawdź sobie jeszcze ze schematami do mk2, bo wszystko z pamięci pisałem, ale po obejrzeniu schematów do mk2 wiele rzeczy powinno się wyjaśnić.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Elektryka przy silniku

Post autor: Zico63b » wt wrz 20, 2011 17:01

Czarno-żółty powinien być zasilaniem sygnału dźwiękowego, masa (uruchamianie go) - brąz idący "razem z nim".
Zapłon w Golfach jeden był zrobiony podobnie jak seria Fiacików 126p: czarny z kabiny (zapłon) był przepuszczany przez rezystor i dopiero do cewki, pin 1. Do tego samego pinu był dołączony czarny idący do przewodu czerwono-czarnego na rozruszniku, tego uruchamiającego elektromagnes.
W normalnej jeździe prąd idzie na cewkę przez rezystor i na cewce ma jakieś 8V. Przy starcie prąd omija rezystor, idzie prosto z rozrusznika, ale że jest ogólny, silny spadek napięcia - cewka znów dostaje ok. 9-10V i jest bardzo zadowolona; kierowca też :hmm:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Elektryka przy silniku

Post autor: Lipek81 » wt wrz 20, 2011 20:41

Zico63b, trochę nie tak, jak piszesz.
Zico63b pisze:Czarno-żółty powinien być zasilaniem sygnału dźwiękowego, masa (uruchamianie go) - brąz idący "razem z nim".
- to ok, tylko o ile pamiętam to tam był brąz z jakimś paskiem;
Zico63b pisze:czarny z kabiny (zapłon) był przepuszczany przez rezystor i dopiero do cewki, pin 1.
- po pierwsze nie czarny, tylko biało fioletowy i bez rezystora, bo sam przewód był przewodem oporowym, czyli zastępował rezystor - sam rezystor fizycznie nie występował. Po drugie nie do pinu 1 tylko 15. Do pinu 1 podłączony był zielony z aparatu zapłonowego.
Zico63b pisze:Do tego samego pinu był dołączony czarny idący do przewodu czerwono-czarnego na rozruszniku, tego uruchamiającego elektromagnes.
- nie do przewodu czerwono-czarnego, tylko do dodatkowego styku w elektromagnesie. Gdyby było jak piszesz, to rozrusznik pracowałby cały czas po włączeniu zapłonu, bo elektromagnes zasilany byłby z tego samego przewodu co cewka.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Elektryka przy silniku

Post autor: Zico63b » wt wrz 20, 2011 21:42

Ad 1) Brązowo-niebieski, lecz po przejściu przez skrzynkę bezpieczników (na odcinku skrzynka-kierownica). Tak to był brąz - piszę z niemieckiego schematu, który mogę podesłać na PW. W realu może było inaczej - kto dziś pamięta Golf Mk1?
Ad 2) Fakt, jest takie powiedzonko: "słyszał, że dzwonią, ale w którym kościele...?" - to o mnie. To był przewód oporowy, nie wydzielony rezystor - z niemieckim u mnie gorzej jak z angielskim. A 1 czy 15 to literówka - miało być 15.
Ad 3) To zaś mi nie dawało spokoju: czy zapomniałem o diodzie czy jak? Gdy wróciłem do domu (a tamto to było tak na szybko) i przyjrzałem się schematowi w powiększeniu - to prąd ten odbierało od ciekawego, dodatkowego wyjścia na elektromagnesie z tamtych czasów, oznakowanego "15a"
W sumie - przepraszam za zamieszanie, byłem blisko - co nie znaczy "u celu" :pub: Nie ma jak Forum :okej:



Awatar użytkownika
Baza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 10:00

Re: Elektryka przy silniku

Post autor: Baza » wt wrz 20, 2011 21:56

Bardzo dziękuję jak pojadę do niego na weekendzie to będę czarował ;)

Jeszcze ta cewka czy to na 100% ta:

http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-golf ... 00727.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I od jakiego jeszcze auta podpasuje? Podobno od starej jetty, passata pierwszego. Żebym wiedział czego szukać to się na złom wybiorę

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Elektryka przy silniku

Post autor: Zico63b » wt wrz 20, 2011 22:29

To jest APARAT ZAPŁONOWY. Jaki on ma być zależy od konkretnego typu silnika, praktycznie ciężkiego do ustalenia na podstawie foto. Proponuję zaznaczyć choćby gwoździem położenie jego względem silnika, wymontowanie, oczyszczenie i przeczytanie numeru (9 cyfr lub 9 cyfr + litera) i podanie nam - można wówczas ustalić zamiennik i w jakim wozie występuje.

Natomiast cewka to łatwiejsza sprawa.
Cewka pasuje od Sirocco, Polo, Derby., Jetta, T3, LT - byle z numerem 171 905 115. Ale może od własnie Fiata 126p, tego z przewodem oporowym (na szrocie brać razem z tym sztywnym niebieskim przewodem!).
Oto kilka ciekawych tematów:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2045527.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323903" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=9419" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Baza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 10:00

Re: Elektryka przy silniku

Post autor: Baza » wt wrz 20, 2011 23:10

Pomyłka nie ten link, ale aparatu też tam chyba nie ma i dlatego się za nim rozglądam



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Elektryka przy silniku

Post autor: Lipek81 » wt wrz 20, 2011 23:19

Przecież masz aparat zapłonowy - widać na zdjęciu. Nie masz kopułki aparatu i chyba palca.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Elektryka przy silniku

Post autor: jeryk10 » śr wrz 21, 2011 20:13

Jakby co posiadam od mk1 cala instalacje kompletna a cewkę załóż od poloneza starego typu pasuje tez od żuk nysa czy duży fiat


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
Baza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 10:00

Re: Elektryka przy silniku

Post autor: Baza » śr wrz 21, 2011 21:18

Dzięki bardzo za wszystkie wasze rady, ja jestem laikiem jeśli chodzi o auta do tej pory siedziałem w skuterach i od czasu do czasu jakieś pierdoły przy autach tylko robiłem

Teraz tak, cewka może być z borewicza na fiatowskim silniku

Albo czy może być taka bo i tak musze drugą kupić bo borewicza też składam

http://allegro.pl/vw-golf-ii-jetta-cewk ... 09956.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A co do aparatu to to chyba wystarczy jeśli podpasuje

http://allegro.pl/przewody-kopulka-pale ... 18571.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Świece oczywiście nowe i tak trzeba kupić

I takie małe pytanko reflektory z mk2 pasują do mk1?

Proszę o cierpliwość dla mnie bo j.w pisałem jestem laikiem

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Elektryka przy silniku

Post autor: Zico63b » śr wrz 21, 2011 21:25

Ja napiszę tak: by nie robić już "mętlika" w głowie Kolegi, załóż Kolego zwykłą cewkę zapłonową od każdego z aut z lat 70-85 i będzie dobrze. Przewód oporowy czy też rezystor pomiń i zasilanie cewki zapłonowej daj na czarny prosto ze stacyjki; pomiń też ten kawałek do cewki rozrusznika (o ile cewka nie pochodzi z tej jednej serii Fiata 126p co pisałem) i spokój. Zapalanie może ciut trudniejsze, lecz instalka prostsza!
Reflektory niestety nie pasują.



Awatar użytkownika
Baza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn wrz 19, 2011 10:00

Elektryka przy silniku

Post autor: Baza » czw wrz 22, 2011 08:23

Dobra to zrozumiałem, jeszcze czy ta kopułka co podałem pasuje i daje spokój ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości