brak wzbudzenia alternatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
brak wzbudzenia alternatora
mam taki problem nie działa mi wzbudzenie alternatora , na jakiej zasadzie to działa jest jakiś przekaźnik w centralce czy to od stacyjki?
po wzbudzeniu przeze mnie zaczyna lądować,
altek 70A bosh
silnik 1.8 amm golf 3 kombi 94 rok
po wzbudzeniu przeze mnie zaczyna lądować,
altek 70A bosh
silnik 1.8 amm golf 3 kombi 94 rok
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
brak wzbudzenia alternatora
A w jaki sposób robisz to wzbudzenie ??młotkiem czy nogą czyli /pedałem przyspieszenia???mimax pisze:po wzbudzeniu przeze mnie zaczyna lądować
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
brak wzbudzenia alternatora
Kablem niebieskim od kontrolki licznika do alternatora . Na razie póki nie naprawisz używaj "przegazówki"
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
brak wzbudzenia alternatora
wzbudzenie robię podłączając na chwile pod akumulator , ten niebieski kabel który idzie do alternatora i od tego momentu alternator ląduje,
a dalsza cześć która idzie w samochód , sprawdzałem miernikiem , po przekręceniu kluczyka na zapłon daje 0.03 V kiedy w innym golfie ten sam kabel daje wzbudzenie w granicy 1,6V
a dalsza cześć która idzie w samochód , sprawdzałem miernikiem , po przekręceniu kluczyka na zapłon daje 0.03 V kiedy w innym golfie ten sam kabel daje wzbudzenie w granicy 1,6V
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
Re: brak wzbudzenia alternatora
no kolego! jak nie wiesz jak robić wzbudzenie alternatora to nie zabieraj wo gole głosu tylko czytaj i ucz się od innych użytkownikówRafał 21 pisze:A w jaki sposób robisz to wzbudzenie ??młotkiem czy nogą czyli /pedałem przyspieszenia???mimax pisze:po wzbudzeniu przeze mnie zaczyna lądować
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
brak wzbudzenia alternatora
Walnięty układ wzbudzenia musisz oddać altka do naprawy by wymienić diody . Sam tego nie zrobiszmimax pisze:a dalsza cześć która idzie w samochód , sprawdzałem miernikiem , po przekręceniu kluczyka na zapłon daje 0.03 V kiedy w innym golfie ten sam kabel daje wzbudzenie w granicy 1,6V
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
brak wzbudzenia alternatora
No kolego akurat sie pomyliłeś ale Ci wybaczę Są tu tacy co walą mlotkiem bo im sie szczotki zawieszają i brak ładowania!Za co odpowiada regulator napiecia! jednym się coś uda innym nie wiec pytam bo widzę ze nie kumasz . A dodatkowo mam wyrobione zdanie o tych uzdrowicielach . Czytaj ze zrozumieniem i wyciagaj wnioskimimax pisze:no kolego! jak nie wiesz
Ostatnio zmieniony czw wrz 15, 2011 20:34 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
brak wzbudzenia alternatora
w polo 9n1 rodziców pojawił się podobny problem, alternator nie zacznie ładować puki obroty nie przekroczą 1200 choćby na chwile. Wymieniłem tą małą wtyczkę z niebieskim przewodem na nowa, bo stara miała rozwalony zatrzask i chodziła luźno, po tym zabiegu ładowanie przynajmniej jest zawsze po przekroczeniu magicznych 1.2krpm bo wcześniej loteria...Paweł Marek pisze:Na razie póki nie naprawisz używaj "przegazówki"
Regulator napięcia na altku do wymiany ?
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Re: brak wzbudzenia alternatora
no tak się robiło kiedyś w maluchach i chodziło o rozrusznikRafał 21 pisze:No kolego akurat sie pomyliłeś ale Ci wybaczę Są tu tacy co walą mlotkiem bo im sie szczotki zawieszają i brak ładowania!Za co odpowiada regulator napiecia! jednym się coś uda innym nie wiec pytam bo widzę ze nie kumasz . A dodatkowo mam wyrobione zdanie o tych uzdrowicielach . Czytaj ze zrozumieniem i wyciagaj wnioskimimax pisze:no kolego! jak nie wiesz
czyli regulator napięcia do wymiany?
Kupie Spoiler dachowy Combi, Daszek, Volkswagen Golf III kombi i dostawkę klapy zderzaka tylnego tu link do zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b47cfd447337c62c.html
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
brak wzbudzenia alternatora
Zamiast niebieskiego przewodu, do plusa akumulatora podepnij żaróweczkę 12V/4W na dwóch przewodach. Powinna świecić zupełnie bez kluczyka a w chwili uruchomienia silnika zgasnąć, za to powinno pojawić się ładowanie, i to już poniżej tych 1200 obr./min. Gdy właśnie tak się dzieje - kłopot jest z autem przewody, wtyki, licznik.
Jeśli nie dzieje się jak opisałem - dopiero teraz rozbieraj alternator lub wymieniaj regulator.
Jeśli nie dzieje się jak opisałem - dopiero teraz rozbieraj alternator lub wymieniaj regulator.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
brak wzbudzenia alternatora
na 99 procent regulator niema do tego nic podobnie jak u autora tematu, który zresztą sam mierzac napięcia sprawdził że prądu wzbudzającego brak. Kolega Zico63b napisał jak sprawdzić. A reszta porad o rozbiórce altka wymianie diod i regulatora i tak dalej jest na tym etapie o wiele zbyt pochopna.owies pisze:Regulator napięcia na altku do wymiany ?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
brak wzbudzenia alternatora
Wpiąłem się do niebieskiego przewodu równolegle (lekko nacinając izolację koszulki termo, ponieważ był kilka cm przedłużany), do żarówki i dalej do plusa aku. I teraz zastanawiam się czy nie powinienem go przeciąć do tej próby, ponieważ zanim przekręcony był zapłon raz żarówka mi świeciła a raz nie i to w zależności od tego jak zginałem ten niebieski przewód.
Ładowanie pojawiało się do strzału, nie dodając ani grama gazu na wolnych obrotach od razu 14,4V z żarówką (która oczywiście gasła) czy bez niej co wcześniej było nie osiągalne... Miernik pokazał coś około 0.8V na niebieskim kablu w czasie zapłonu i to najwyraźniej wystarczyło do załączenia ładowania.
Niestety wszystko robiłem trochę na szybko i w sumie może tylko 5 prób bo wymusiła to na mnie ciekawość, a za chwilę muszę zbierać się do roboty.
Wnioskuję że mam przepierniczony niebieski przewód gdzieś tu przy altku skoro ciągnąc/łamiąc go ładowanie wróciło.
Zajmę się tym teraz przez weekend.
Dziękuje za podsunięcie jakże prostej metody pomiarowej i oszczędzenie wydatków
Ładowanie pojawiało się do strzału, nie dodając ani grama gazu na wolnych obrotach od razu 14,4V z żarówką (która oczywiście gasła) czy bez niej co wcześniej było nie osiągalne... Miernik pokazał coś około 0.8V na niebieskim kablu w czasie zapłonu i to najwyraźniej wystarczyło do załączenia ładowania.
Niestety wszystko robiłem trochę na szybko i w sumie może tylko 5 prób bo wymusiła to na mnie ciekawość, a za chwilę muszę zbierać się do roboty.
Wnioskuję że mam przepierniczony niebieski przewód gdzieś tu przy altku skoro ciągnąc/łamiąc go ładowanie wróciło.
Zajmę się tym teraz przez weekend.
Dziękuje za podsunięcie jakże prostej metody pomiarowej i oszczędzenie wydatków
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
brak wzbudzenia alternatora
W twoim przypadku sie zgadzam jeżeli masz takie oznaki ,ale w większości powodem jest uszkodzona dioda wzbudzenia w układzie prostującym alternatora , lub zimny lut[pękniecie czyli brak styku wychodzący z tego układu z płytki z diodami . I tu sie z kol.Paweł Marek, muszę zgodzić że regulator napięcia nie ma nic wspólnego ze wzbudzeniem, reguluje on napięcie ładowania od 13,8 do 14,6V co można sprawdzić zwykłym miernikiem uruchamiając silnik i zapalając światła .Uszkodzony regulator poniżej wartości to nie doładowany akumulator a powyżej wartości Max . grozi uszkodzeniem urządzeń ;spaleniem po prostu ] Tu znalazlem prosty schemat na ""elektrodzie"" zapalania się tej kontrolki . Pomierz też dokładnie wartość ładowania to jest podstawa od czego zacząć! bo nieraz pierdoła zaśniedzialy styk , brak masy [przetarty kabel] jak u kol. owies" może nas kosztować spore wydatki gdy oddamy do serwisu! Oni wykorzystają naszą niewiedzęowies pisze:Wnioskuję że mam przepierniczony niebieski przewód gdzieś tu przy altku skoro ciągnąc/łamiąc go ładowanie wróciło
Z ,wył-zapl
R-regulator
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
brak wzbudzenia alternatora
Jako że moje palny weekendowe się zmieniły od rana zabrałem się za szukanie usterki. Dziś nie mogłem liczyć na żadnego pomocnika, więc zapiąłem sobie 3 mierniki, żarówkę i próba Jeden mierzył napięcie aku na klemach, drugi wzbudzenie (wpięty jak żarówka) a trzeci między wzbudzeniem a masą.
Dobrze że nie zacząłem pruć wiązki zaraz przy altku jak sugerowałem to w poprzednim poście, rozejrzałem się dokąd ona prowadzi, aż po wczołganiu się pod auto... bingo! Do rozrusznika przykręcona była blaszka z dwoma uchwytami kabli oraz dwiema kostkami/złączkami, jedna od alternatora a druga chyba od sprężarki klimy. Tutaj przewody nie miały tych standardowych peszli tylko gumowe, luźne koszulki i właśnie ta z kablami od alternatora zrobiła się na tyle sztywna że całkowicie upierniczyła niebieski kabel wzbudzenia a drugi, brązowy trzymał się tylko na dwóch miedzianych włoskach.
Z braku takiej wtyczki upierniczyłem również gniazdo, przewody przedłużyłem, zapodałem koszulki termo no i że miałem na stanie to założyłem taki cieniutki peszel jak powinien być w oryginale.
Wstawiłem aku, zapłon i zagrało. Wzbudzenie ~1.6V, ładowanie bez obciążenia 14.4V i takie samo po zapaleniu wszystkich świateł jak i dodaniu/ujęciu gazu
Zico63b, Paweł Marek, Rafał 21, stokrotne dzięki
Pytanie za 100 punktów, jakim cudem z urwanym wzbudzeniem pojawiało się ładowanie po przekroczeniu 1200rpm ?
Dobrze że nie zacząłem pruć wiązki zaraz przy altku jak sugerowałem to w poprzednim poście, rozejrzałem się dokąd ona prowadzi, aż po wczołganiu się pod auto... bingo! Do rozrusznika przykręcona była blaszka z dwoma uchwytami kabli oraz dwiema kostkami/złączkami, jedna od alternatora a druga chyba od sprężarki klimy. Tutaj przewody nie miały tych standardowych peszli tylko gumowe, luźne koszulki i właśnie ta z kablami od alternatora zrobiła się na tyle sztywna że całkowicie upierniczyła niebieski kabel wzbudzenia a drugi, brązowy trzymał się tylko na dwóch miedzianych włoskach.
Z braku takiej wtyczki upierniczyłem również gniazdo, przewody przedłużyłem, zapodałem koszulki termo no i że miałem na stanie to założyłem taki cieniutki peszel jak powinien być w oryginale.
Wstawiłem aku, zapłon i zagrało. Wzbudzenie ~1.6V, ładowanie bez obciążenia 14.4V i takie samo po zapaleniu wszystkich świateł jak i dodaniu/ujęciu gazu
Myślę że spokojnie zaoszczędziliście moim rodzicom dwie stówki a mnie sporo nerwów.Rafał 21 pisze:może nas kosztować spore wydatki gdy oddamy do serwisu! Oni wykorzystają naszą niewiedzę
Zico63b, Paweł Marek, Rafał 21, stokrotne dzięki
Pytanie za 100 punktów, jakim cudem z urwanym wzbudzeniem pojawiało się ładowanie po przekroczeniu 1200rpm ?
Grzana multifunkcja, FIS, Delta 6 + USB w łokciu, Fotochrom z kompasem, Pikowana deska, PDC
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
ThermoTop E, Xen, Gwint, 312 heble, Thule, mało mocy, dużo rdzy i trochę zadrapań...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości