witam!! panowie mam problem mam golfa 3 variant 1,8aam
moj problem jest taki ze usunołem klimatyzacje teraz musze usunąć przekaźnik wentylatorów wersja z klimą
potrzebuje pomocy jak założyć normalny przekaźnik bez klimy
przeróbka przkaźnika wentylatora pomocy!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- basior1997
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: sob sie 15, 2009 20:37
- Lokalizacja: Leszno//Góra
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przeróbka przkaźnika wentylatora pomocy!
Opcji masz kilka
Pierwsza to wcale nie musisz go usuwać, był zakładany w mk3 bez klimy również, sam go mam w Vento. Jeśli wypniesz z niego tą wtyczkę z cienkimi kabelkami to dalej pozostanie ci pierwszy bieg działający normalnie bez zapłonu, nie umiem ci z głowy napisać dokładnie do którego ale do odpowiedniego wtyku w gnieździe tej mniejszej wtyczki musisz dodać kabel od drugiego biegu z włącznika w chłodnicy pewnie jeszcze masę i zadziała po zapłonie jak w oryginale. Trzeba sojrzeć na schemat są dokładne na volkwagen.msk.ru.
Druga opcja możesz wentylator podłączyć bezpośrednio pod włącznik w chłodnicy tak samo jak było w wiekszości mk2, włącznik w chłodnicy wytrzymuje obciążenie nawet drugim biegiem, z tym że trochę zależy jak mocny masz wentylator bo było kilka rodzajów, pierwszy bieg napewno można puścić prosto z włącznika.
Trzecia najprostsza i najpewniejsza załóż sobie pierwszy bieg bezpośrednio na wentylator (bezpiecznik potrzebny) a drugi bieg podepnij przez przekaźnik. Czyli masa i oraz kabel od drugiego biegu z włącznika w chłodnicy pod styki 85 i 86, 30 pod plus po zapłonie najlepiej z lini X czarno żółte kable albo pod zwykły plus po zapłonie czarne kable, 87 do styku drugiego biegu wentylatora.
Pierwsza to wcale nie musisz go usuwać, był zakładany w mk3 bez klimy również, sam go mam w Vento. Jeśli wypniesz z niego tą wtyczkę z cienkimi kabelkami to dalej pozostanie ci pierwszy bieg działający normalnie bez zapłonu, nie umiem ci z głowy napisać dokładnie do którego ale do odpowiedniego wtyku w gnieździe tej mniejszej wtyczki musisz dodać kabel od drugiego biegu z włącznika w chłodnicy pewnie jeszcze masę i zadziała po zapłonie jak w oryginale. Trzeba sojrzeć na schemat są dokładne na volkwagen.msk.ru.
Druga opcja możesz wentylator podłączyć bezpośrednio pod włącznik w chłodnicy tak samo jak było w wiekszości mk2, włącznik w chłodnicy wytrzymuje obciążenie nawet drugim biegiem, z tym że trochę zależy jak mocny masz wentylator bo było kilka rodzajów, pierwszy bieg napewno można puścić prosto z włącznika.
Trzecia najprostsza i najpewniejsza załóż sobie pierwszy bieg bezpośrednio na wentylator (bezpiecznik potrzebny) a drugi bieg podepnij przez przekaźnik. Czyli masa i oraz kabel od drugiego biegu z włącznika w chłodnicy pod styki 85 i 86, 30 pod plus po zapłonie najlepiej z lini X czarno żółte kable albo pod zwykły plus po zapłonie czarne kable, 87 do styku drugiego biegu wentylatora.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- basior1997
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: sob sie 15, 2009 20:37
- Lokalizacja: Leszno//Góra
- Kontakt:
przeróbka przkaźnika wentylatora pomocy!
paweł marek narazie dzieki za pomoc pużniej coś pokombinuje co i jak wg twoich porad wieczorkiem napisze co sie z tego urodziło
Sadzić Palić Zalegalizować!!!!!!
- basior1997
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: sob sie 15, 2009 20:37
- Lokalizacja: Leszno//Góra
- Kontakt:
przeróbka przkaźnika wentylatora pomocy!
prosze o jakieś dodatkowe schematy info co i jak bo sie pogubiłem
Sadzić Palić Zalegalizować!!!!!!
- basior1997
- Mały gagatek
- Posty: 85
- Rejestracja: sob sie 15, 2009 20:37
- Lokalizacja: Leszno//Góra
- Kontakt:
- macbu
- Użytkownik
- Posty: 444
- Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
- Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
- Kontakt:
przeróbka przkaźnika wentylatora pomocy!
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab5" onclick="window.open(this.href);return false; ... 0de6c.html
jeżeli nie usunąłeś wiązki od klimy to wszystko powinno działać... wyżej masz chemat klimy, z prawej górnej strony masz czujnik który jest przy chłodnicy. on normalnie podaje sygnał na przekaźnik żeby puścic napięcie na wentylator. jeżeli nie działa to prawdopodobnie masz walnięty prekaźnik. ten sterownik wentylatorów został po to zamonotwany zeby mial dodatkowe opcje ( klima ). jak zobaczysz na schamet sprawdz czy masz podłączone +12 - mase pod niego. jezeli tak to wszystko powinno działać. Wszystko mozesz sprawdzic mostkujac we wtyczce od czujnika czieczy ( ten przy chłodnicy ) piny 2 z 1 ( pierwszy bieg ) i pin 2 z 3 ( drugi bieg ). najpierw sprawdz to na załączonym zapłonie. kazdy bieg powinien sie załączyć. na wylączonym zapłonie powinien działac tylko pierwszy bieg. jezeli nie bedzie działał to pin 2 tej wtyczki podłącz pod stałe +12. jezeli tu wszystko bedzie działało to ok. natomiast do poprawnego działania wszystkiego musisz byc pewny czy czujnik przy chłodnicy jest sprawny. jezlei wentylatory sie nie zalanczaja to prawdopodobnie czujnik jest walnięty. ( jezeli podejzewasz ze sterownik jest walniety to spobuj ewentualnie puscic kabelek z pinu 3 wtyczki przy czujniku do pinu 2 dziesieciopinowej wtyczki przy przekaźniku - ten drugi pin tez zalancza 2 bieg jezeli w układzie jest zaduze cisneinie )
jeżeli nie usunąłeś wiązki od klimy to wszystko powinno działać... wyżej masz chemat klimy, z prawej górnej strony masz czujnik który jest przy chłodnicy. on normalnie podaje sygnał na przekaźnik żeby puścic napięcie na wentylator. jeżeli nie działa to prawdopodobnie masz walnięty prekaźnik. ten sterownik wentylatorów został po to zamonotwany zeby mial dodatkowe opcje ( klima ). jak zobaczysz na schamet sprawdz czy masz podłączone +12 - mase pod niego. jezeli tak to wszystko powinno działać. Wszystko mozesz sprawdzic mostkujac we wtyczce od czujnika czieczy ( ten przy chłodnicy ) piny 2 z 1 ( pierwszy bieg ) i pin 2 z 3 ( drugi bieg ). najpierw sprawdz to na załączonym zapłonie. kazdy bieg powinien sie załączyć. na wylączonym zapłonie powinien działac tylko pierwszy bieg. jezeli nie bedzie działał to pin 2 tej wtyczki podłącz pod stałe +12. jezeli tu wszystko bedzie działało to ok. natomiast do poprawnego działania wszystkiego musisz byc pewny czy czujnik przy chłodnicy jest sprawny. jezlei wentylatory sie nie zalanczaja to prawdopodobnie czujnik jest walnięty. ( jezeli podejzewasz ze sterownik jest walniety to spobuj ewentualnie puscic kabelek z pinu 3 wtyczki przy czujniku do pinu 2 dziesieciopinowej wtyczki przy przekaźniku - ten drugi pin tez zalancza 2 bieg jezeli w układzie jest zaduze cisneinie )
Macbu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości