Witam.
Którędy są poprowadzone i jakie są łączenia przewodów w instalacji szyberdachu i lampki w podsufitce?
Problem polega na tym, że nie działa szyberdach i oświetlenie wnętrza. Bezpieczniki 16 i 21 są dobre, bo pozostałe urządzenia na tych bezpiecznikach działają, czyli pamięć w liczniku i jest prąd przy włączniku szyberdachu. We wtyku od lampki jest napięcie po zapłonie i masę. Nie ma stałego +12V i połączenia z czujnikami w drzwiach. Czujniki dobre (przynajmniej jeden), bo działa brzęczek od włączonych świateł. Do włącznika szyberdachu prąd dochodzi oraz jest połączenie między włącznikiem a modułem szyberdachu. We wtyku od modułu nie ma stałego +12V oraz +12V po zapłonie. Masa i reszta połączeń jest dobra. Z tyłu skrzynki bezpieczników jest napięcie na pinie 7 wtyku L (L/07)
Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.
lewym słupkiem wewnątrz profiluBednarus pisze:Którędy są poprowadzone
Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.
W słupku wątpię, żeby się coś stało. Prąd do lampki i szyberdachu wychodzi ze skrzynki bezpieczników jednym przewodem. Gdzieś musi być rozgałęzienie. Podejrzewam, że w tym miejscu coś się zepsuło.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.
Bednarus, o ile pamiętam jest rozgałęzienie (raczej połaczenie) kabli od krańcówek w oklicy skrzynki bezpieczników - w luźnej wtyczce, co do plusa nie pamietam ale zdejm sobie plastyk ze słupka przedniego -- po odkręceniu wajchy klapy silnika, opuść skrzynkę bezpieczników i w tej okolicy szukaj przerwy, w pobliży wtyku dla wiązki drzwiowej, w tej okolicy schodzą w dół kable z szybra i lapmki i szczególnie przy podpinaniu alarmu jesli masz coś tam mogło się w tej okolicy rozłączyć
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Szyberdach i oświetlenie wnętrza. Przebieg instalacji elekt.
Serdeczne dzięki Paweł Marek. Niestety dopiero w październiku będę mógł zerknąć na to, bo to się stało w aucie rodziców, a jestem obecnie za granicą. Jak zakładałem temat to byłem wtedy na tydzień w Polsce. Ale jak tylko sprawdzę to dam znać co i jak.
EDIT:
Przyczyną awarii była korozja i zaśniedziałe styki w złączu o którym pisał Paweł Marek, czyli tym za czarnym plastikiem, przy którym zamocowana jest dźwignia do otwierania maski. Wymiana styków, które wyciągnąłem z zakupionych wcześniej wtyku i gniazda ISO od radia usunęła usterkę.
EDIT:
Przyczyną awarii była korozja i zaśniedziałe styki w złączu o którym pisał Paweł Marek, czyli tym za czarnym plastikiem, przy którym zamocowana jest dźwignia do otwierania maski. Wymiana styków, które wyciągnąłem z zakupionych wcześniej wtyku i gniazda ISO od radia usunęła usterkę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości