Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bartollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sie 10, 2011 09:29
Lokalizacja: Kamienna Góra

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Bartollo » śr sie 10, 2011 12:50

Witam mam problem ze swoją trójeczką a konkretnie z wycieraczkami chodzą tylko na najwyższym położeniu spryskiwacz tez działa silnik sprawdzałem i chodzi podejrzewam ze padł pająk przy kierownicy. Można go sprawdzić czy tylko wymienić i sprawdzić ??



Z góry dziekuje za odpowiedzi i sugestie :)

A i jesli był już taki temat to przepraszam :P


EDIT:

mam jeszcze jeden problem świeci się kontrolka ABS no wiec podpiąłem go pod cdifa i mam "bład 532-niskie napięcie zasilające lub zła jakość masy "
czy ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził???
Może jakieś sugestie co sprawdzić ??? kostkę do sterownika pod siedzeniem sprawdzałem i wszystko tam jest ok.
Ostatnio zmieniony czw sie 11, 2011 17:10 przez Bartollo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z wycieraczkami i ABS'em

Post autor: Qto » śr sie 10, 2011 13:29

Bartollo pisze:mam problem ze swoją trójeczką a konkretnie z wycieraczkami chodzą tylko na najwyższym położeniu spryskiwacz tez działa silnik sprawdzałem i chodzi podejrzewam ze padł pająk przy kierownicy. Można go sprawdzić czy tylko wymienić i sprawdzić ??
jak dobrze pamiętam to ostatni bieg wycieraczek nie idzie przez przekaźnik...także objawy mogą wskazywać na jego uszkodzenie. Załatwić na podmianę, od kolegi albo ze szrotu...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z wycieraczkami i ABS'em

Post autor: Paweł Marek » śr sie 10, 2011 13:47

co do ABS najpierw sprawdź napięcie ładowania alternatora jeśli jest ok to zapewne jest słaby kontakt na przekaźniku, na bezpiecznikach od ABS czy na wtyczkach jego wiązki, a w którym miejscu konkretnie nie da się przewidywać trzeba patrzeć pokolei.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bartollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sie 10, 2011 09:29
Lokalizacja: Kamienna Góra

Problem z wycieraczkami i ABS'em

Post autor: Bartollo » śr sie 10, 2011 20:49

Co do wycieraczek to winnym okazał sie przekaźnik nr18 tak jak kolega Qto napisał :) a co do ABS'u jutro sprawdze i napisze co jest 5 :)



Awatar użytkownika
Bartollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sie 10, 2011 09:29
Lokalizacja: Kamienna Góra

Problem z wycieraczkami i ABS'em

Post autor: Bartollo » czw sie 11, 2011 17:05

Nie edytuje bo nie byłoby widać ze coś napisałem.

A wiec do rzeczy.

Sprawdziłem przewody i wszystko ok w skrzynce bezpieczników mam 3 dodatkowe przekaźniki o nr 179,79 i 1 z tego co kojarzę 2 pierwsze są od ABS'u .Po włączeniu zapłonu pyka przekaźnik nr 79 reszta z tych 3 siedzi cicho.

Czy przekaźnik nr 179 tez powinien pyknąć???
i od czego jest nr 1?? mam szyber w prądzie i el. lusterka czy to od tego??

pod siedzeniem za uwarzyłem ze 2 przewody masowe wychodzące z wiązki ABS można było obrócić wokół poprawiłem to ale nie wiele to pomogło teraz po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci chwile mrugnie 2 razy i świeci ciągle.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Paweł Marek » czw sie 11, 2011 21:14

179 jest od kierunków , 1 od podgrzewania kolektora ssącego, od ABS 79


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bartollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sie 10, 2011 09:29
Lokalizacja: Kamienna Góra

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Bartollo » wt sie 16, 2011 15:12

Problem świecenia ABS rozwiązałem winnym okazały się 2 przewody w wiązce do sterownika pod siedzeniem(Przetarły się)
. Ale znowu jest inny problem ABS działa dośc drastycznie pod sam koniec hamowania albo jak jade z góry i lekko trzymam na hamulcu to cały czas ingeruje. Miał ktos coś podobnego w swoim golfiku??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Qto » wt sie 16, 2011 16:03

Bartollo pisze:Ale znowu jest inny problem ABS działa dośc drastycznie pod sam koniec hamowania albo jak jade z góry i lekko trzymam na hamulcu to cały czas ingeruje. Miał ktos coś podobnego w swoim golfiku??
jest kilka tematów na forum...poszukać i poczytać :bigok:
- czujniki do wyczyszczenia i sprawdzenie poprawności ich zamontowania...
- sprawdzenie stanu tarczy impulsowej pod czujnikiem



Awatar użytkownika
Bartollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sie 10, 2011 09:29
Lokalizacja: Kamienna Góra

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Bartollo » wt sie 16, 2011 16:16

Szukałem czytałem:P

Ale czyszczenie wieńców na piascie czujników nic nie dało.

Ile powinna wynosić odległość od wieńca do czujnika ?? bo na jednym wieńcu jest raz mniej raz więcej. Czy krzywy wieniec daje takie objawy?? i czy w razie czego mozna wymienić same wieńce czy trzeba kupić razem z piastą ??

PozdraVWiam.

EDIT:
Teraz wracając do domu po gwałtownym hamowaniu stało sie tak jak by pompa ABS'u działała cały czas było ją słychać . Po ponownym mocniejszym nacisnieciu pedału ustało.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Paweł Marek » wt sie 16, 2011 20:49

0,5-1mm. Nie powinna się zmieniać odległość, od tego ABS może wariować, wieniec na tylnym kole łatwo zdjąć wyprostować założyć na nowo, rzecz do zrobienia nawet gołą ręką. Ale co z tym błędem o niskim napięciu, błąd jest konkretny trzeba znaleźć przyczynę robiłeś coś w tym kierunku?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bartollo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr sie 10, 2011 09:29
Lokalizacja: Kamienna Góra

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Bartollo » śr sie 17, 2011 13:16

Teraz już kontrolka ABS nie świeci gaśnie po kilku sec. Winnym wydaje mi się były przetarte 2 przewody w wiązce do sterownika ale dla pewności podjade na kompa i sprawdzę.

Wieńce z tyłu sa ok odległość wieńca do czujnika zmienia sie w obydwu przednich kołach raz jest z 2mm a zaraz 0.2mm. i nie wiem czy da je się wyciągnąc i wymienić ?? przypomnę że wieńce mam na piaście nie na przegubie.

Kod: Zaznacz cały

http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/64/60/26/1764602670
mam takie piasty



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z ABS'em (problem wycieraczek rozwiązany)

Post autor: Paweł Marek » śr sie 17, 2011 14:53

O ile pamiętam wieniec mocowany jest na śrubki więc nie byłoby problemu. Ale jest bo trzeba rozmontować łożyska po demontazu często są one do wymiany kupa roboty więc ja bym próbował prostować


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości