brak prawych kierunkowskazow i zmiana manetki

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

brak prawych kierunkowskazow i zmiana manetki

Post autor: Demoniq » ndz lip 17, 2011 18:26

Witam wszystkich

Mam drobny problem, moze pomozecie mi rozwiac watpliwosci...

Niedawno przestaly mi dzialac prawe kierunkowskazy. Jak przesuwam manetke do gory to slychac jedynie szybkie tykanie w przerywaczu (w przycisku awaryjnych).
Lewe kierunki dzialaja bez problemow. Awaryjne dzialaja prawidowo. Wszystkie zarowki sa sprawne.

I teraz pytanie o co kaman ? Czy to wina pprzerywacza (wymontowalem go i rozebralem jednak nic nie widac, zadnych nadpalen, przerwanych lutow, etc.) czy moze manetki ?
Czy moze jeszcze cos innego ?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lip 31, 2011 19:03 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Zico63b » ndz lip 17, 2011 18:36

Jeśli naprawdę sprawne są wszystkie żarówki i lampy (bo z tym różnie na forum bywa :hmm: ) - wina pozostaje tylko w manetce. Przerywacz jest wspólny dla awaryjnych i kierunkowskazów - nie on by był winien.
Do próby warto włączyć RÓWNOCZEŚNIE także np. światła pozycyjne czy STOP, razem z próbą awaryjnych i wówczas sprawdzać lampy.
Ale podejrzewam tu niesprawną masę tylnej lampy.



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Demoniq » ndz lip 17, 2011 19:06

Piszac, ze sprawne sa wszystkie zarowki mialem na mysli wszystkie 3 zarowki kierunkowskazow po prawej stronie. Nie dziala zaroweczka w lewym blotniku - ale juz od dawna i nie powodowala dotad problemow.

Jesli chodzi o inne swiatla to rowniez wszystkie dzialaja... z wyjatkiem gornego stopu (w klapie). Gorny stop przestal dzialac, gdy przeciely mi sie kable dochodzace do klapy (w czarnym gumowym peszlu po lewej stronie). Tam leci tez brazowy kabel masy i on robil mi ja kiedys problemy (np. swiecily mi sie caly czas swiatla stopu). Kabelki w tym peszlu polutowalem i zabezpieczylem izolacja ale ostatnio znow sie poprzecinaly (co jest jakims absurdem).

Zico63b:
Czy to piszac o niesprawnej masie tylnej lampy masz na mysli wspomniane przeze mnie "naciete" kable ?


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Zico63b » ndz lip 17, 2011 19:38

Masa lamp tylnych nie idzie przez przelotkę klapy; urwanie się tamtego kabelka na lampy wpływu nie ma.
Czyli jak pisałem - sprawdzać napięcie na czarno-zielonym przewodzie.



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Demoniq » ndz lip 24, 2011 17:50

Wzialem sie w koncu za te kierunki i nadal nie wiem o co kaman... oto lista rzeczy ktore sprawdzilem i rezultatow jakie daly...

- wyjalem przerywacz i zwarlem styki 1 i 6. Mialo to spowodowac ciagle swiecenie kierunow z danej strony. Lewa dziala jak trzeba - czyli po przelaczeniu zapalaja sie na stale wszystkie kierunki. Prawa nie dziala w ogole. Nic sie nie zaswieca ani na tablicy ani na zewnatrz.
- dla bhp wlozylem przerywacz do innego golfa - dziala bez zarzutu
- sprawdzilem wszystkie lampy/zarowki i kable/kostki przy nich, spryskalem czysciwem w sprayu do polaczen elektrycznych - wszystko dziala normalnie...
- przy wyjetym kluczyku/zgaszonym aucie, wrzucalem kierunki - prawidlowo zapalaly sie swiatla pozycyjne, zarowno z lewej jak i z prawej strony
- przy okazji spytalem chyba ze 20 osob czy moga cos doradzic (wliczajac ludzikow ze stacji kontroli pojazdow czy warsztatu) - nikt nie wie albo nie chce powiedziec

Zico63b:
Chyba jestem jakis glupi, bo nie moge zlokalizowac nigdzie zielono-czarnego kabla... jedynie gdzie taki znalazlem to wlasnie wychodzacy z manetki...

Jesli ktos moglby cos jeszcze podpowiedziec to bede wdzieczny. pozdro


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Zico63b » ndz lip 24, 2011 19:52

To pozostaje jeszcze zwarcie przy kostkach manetki przewodu czarno-białego z zielonymi plamkami z przewodem czarno-zielonym – kierunkowskaz prawy musi zacząć działać.
Gdyby i teraz nie działał, pozostaje przerwany przewód. W Golfie 4 prąd nie przechodzi przez skrzynkę bezpieczników, co by dawało możliwość złego styku na złączkach. Tylko przełącznik na kierownicy.
Poniżej jest fotka Kolegi z forum, z innej "sprawy" - widać te same przewody na wtyku przerywacza/włącznika awaryjnych. Także i tu można złączyć te dwa przewody.
Przerywacz/włącznik musi być wpięty we wtyk.
Obrazek
Widoczne dolutowane kabelki to właśnie ta Inna "sprawa" - nie są tu ważne.



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Re: brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Demoniq » pn lip 25, 2011 11:23

Zico63b:
Apropos tego zdjecia co wkleiles... widze, ze ta kostke ktos wyjal bez zdejmowania calej kratki nawiewow i przyciskow.
Ja jakos nie moge jej wyciagnac (tez nie chcialem ciagnac na sile)... czy musze jakos te kable sobie popchnac od wewnatrz czy sie nie przejmowac i po porstu mocniej ja pociagnac ?

I jeszcze jedno pytanko, posrednio zwiazane z tematem... zastanawiam sie czy by przy okazji nie zainstalowac u siebie tempomatu. Przeczytalem chyba wszystkie posty na forum na ten temat ale nigdzie nie znalazlem jak to do konca jest - czy w przykladowym Golfie IV jest osobno prawa i osobno lewa manetka, czy one sa obie zespolone czy moze mimo, ze sa zespolone to i tak mozna je rozebrac i wymienic np. tylko lewa ?

Pozdrawiam


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Zico63b » pn lip 25, 2011 13:50

Szukałem tego tematu, z daty utworzenia fotki brałem kwiecień 2010 roku - ale nie mogę znaleźć. Może jeszcze odnajdę. To wyjmowanie też zależy od egzemplarza: jeśli jest to pierwsze wyjmowanie po włożeniu fabrycznym - są trudności. Przy kolejnych wyskakuje łatwiej.
Natomiast lewa manetka występuje jako oddzielna część do doposażenia: 8L0 953 513 J (przy kierownicy wielofunkcyjnej - literką jest "S"!). Całe manetki to w istocie dwa podzespoły, osobne, zamienne i współwymienne (np z wersji bez tempomatu na tempomat).
Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Qto » pn lip 25, 2011 17:00

Te włączniki da radę wyciągnąć bez demontowania kratek nawiewu...jednak często kable zahaczą się np o uchwyt na napoje i jest ciężko. Jak nie chce wyjść to lepiej wykręcić całość bo to żaden problem...poprawić kable i wtedy już można działać



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Demoniq » ndz lip 31, 2011 14:41

Witam ponownie

Rozkrecilem kiere, wyjalem swoja manetke (8L0 953 513 G), sprawdzilem kostke przy manetce. NIc nie widac, wszystko dobrze styka.
Jedyne co mi przychodzi do glowy, to niestykajaca blaszka w manetce, ktora laczy obwody po przestawieniu w gorne badz dolne polozenie... z drugiej strony, gdy przestawialem manetke na zgaszonym aucie to normalnie zapalaly sie pozycje prawe i lewe... najchetniej bym ja wymienil skoro i tak mam wszystko rozkrecone.

Tylko pytanie... czy w zamian za moj numer pasuje TYLKO "8L0 953 513 J" ? Tyle jest tego na allegro etc. ze nie mam pojecia jaka kupic. Dodatkowo slyszalem, ze wiele zamiennikow sprawia pozniej problemy. Ktos tam pisal, ze zamienniki FEBI sa niby te "lepsze". Ktos inny doradzal, aby wziac uzywke ale oryginal...

Znalazlem np. taka:
Obrazek
Podobno jest z Golfa IV TDI Variant 2004r.

Ale zauwazylem, ze zaznaczone przeze mnie na czerwono i zielono wypusty, sa u mnie w jednej linii (jeden pod drugim). Zatem wydaje sie, ze nie bedzie pasowala...

Mozecie cos podpowiedziec ?


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Zico63b » ndz lip 31, 2011 16:07

Styki dla świateł postojowych są inne, osobne i nie mają żadnego wpływu na działanie kierunkowskazu.
Co do zamienności, w katalogu nie ma uwag w rodzaju: "Stosować tylko razem z 8L0.... itd." zatem powinno pasować. Może niech jeszcze przed zakupem przez Kolegę - wypowie się ktoś z Kolegów, który już zamieniał.
Te z końcówką np. S są do kierownicy wielofunkcyjnej.



Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

brak prawych kierunkowskazow

Post autor: Demoniq » ndz lip 31, 2011 19:02

Poszedlem do samochodu i sprawdzilem jeszcze raz - faktycznie wyglada na to, ze ten wypust zaznaczony przez mnie na czerwono, w nic nie wchodzi - czyli ze niby moze sobie byc na boku, a i tak powinien pasowac
Jednak natknalem sie na cos takiego: http://theresias.com/tutorials/1j_gra.htm
Z tego co widac w pierwszej tabelce, do zwyklej kiery z 2000 roku pasuja niby: 8L0 953 513 H / J / N
Bez literek niby od 2002-2004 - i to by sie zgadzalo. S lub T do wielofunkcyjnej, tak jak pisal Zico


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Re: brak prawych kierunkowskazow i zmiana manetki

Post autor: Demoniq » śr sie 10, 2011 19:20

Montaz nowej manetki + tempomatu i naprawa kierunkow zakonczone ;)
Dla potomnych pisze jaki byl problem...

Jednak winny byl sam przelacznik kierunkowskazow. Po wymianie na nowy (ja uzylem 8L0 953 513 J) - wszystko dziala bez problemow. Z uruchomieniem i uaktywnieniem tempomatu rowniez nie bylo problemu.
Jedyne z czym sie nameczylem to wyciaganie pinow z kostki i puszki bezpiecznikow. Jak ktos tego nigdy nie robil i tylko na czuja sobie tam grzebie to moze go dopasc "lekka frustracja". Tak bylo ze mna. Niebawem bede robil drugiego golfa to przy okazji postaram sie zrobic foto/video porade. Bo zauwzylem, ze bardzo duzo osob pyta wlasnie o wyciaganie pinow z kostek wszelakich ;)

Pozdrawiam


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości