Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
Witajcie.
Czy ktoś z was montował kierunkowskazy LED na przód do mk3 ? Czy wiąże się z tym problem szybko mrugających kierunków i zabawy z rezystorami czy JOM dał rady i nie ma takiej potrzeby ?
Czy ktoś z was montował kierunkowskazy LED na przód do mk3 ? Czy wiąże się z tym problem szybko mrugających kierunków i zabawy z rezystorami czy JOM dał rady i nie ma takiej potrzeby ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
Żadne LEDY nie biorą tak mało jak konwencjonalna żarówka, czyli 21W - a skoro tak, to ingerencja w przerywacz jest konieczna. Musieliby wstawić jakiś 18W mocy opornik; jak takie coś schłodzić?
Oczywista poprawka, miało być: "Żadne LEDY nie biorą tak dużo jak konwencjonalna żarówka"
Oczywista poprawka, miało być: "Żadne LEDY nie biorą tak dużo jak konwencjonalna żarówka"
Ostatnio zmieniony śr cze 15, 2011 19:23 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
W sumie można dorwać porządne rezystory o mocy 20, 30 jak i 50W wraz z radiatorami. Jednak chyba najprościej będzie ... założyć równolegle żarówkę P21W i odpowiednio "ukryć" i po sprawie...
Co ciekawe producent w żaden sposób nie określa anie nie ostrzega przed możliwym problemem...
Zico - chyba ci się trochę pokiełbasiło :

Wpadł mi taki pomysł do głowy - kierunki są połączone tj prawa strona jest jako jeden obwód a lewa jako jeden. Czyli można by na przód walnąć ledy, a dodatkową żarówkę, która by wyrównała obciążenie walnąć...do bagażnika - zero problemu z podłączeniem, laniem się wody na żarówkę...
Co wy na to ?
PS-Kierunek jak coś pobiera 200 mA przy zasilaniu 12V.
Co ciekawe producent w żaden sposób nie określa anie nie ostrzega przed możliwym problemem...
Zico - chyba ci się trochę pokiełbasiło :
Chyba chodziło ci o to że ledy biorą mało w porównaniu do konwencjonalnej żarówkiŻadne LEDY nie biorą tak mało jak konwencjonalna żarówka, czyli 21W

Wpadł mi taki pomysł do głowy - kierunki są połączone tj prawa strona jest jako jeden obwód a lewa jako jeden. Czyli można by na przód walnąć ledy, a dodatkową żarówkę, która by wyrównała obciążenie walnąć...do bagażnika - zero problemu z podłączeniem, laniem się wody na żarówkę...
Co wy na to ?

PS-Kierunek jak coś pobiera 200 mA przy zasilaniu 12V.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
W przerywaczu zmieniasz opornik na zworkl albo odwrotnmie nie pamiętam, banalna sprawa, jest opisane na forum tym albo golf3.pl, nie wiem czy nie przez kolege Zico63b. Minus jest taki że tracisz sygnalizację szybkim miganiem o spaleniu jednej z żarowek co jest niebezpieczne - i w tej sytuacji opcja z ukrytą żarówką nie jest wcale taka głupia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
Znalazłem rozwiązanie na tym forum.
W przekaźnik nr 21 zamiast standardowego rezystora czyli drutu ukształtowanego w U dajemy rezystor 0,27 oma 2W i koniec.
W przekaźnik nr 21 zamiast standardowego rezystora czyli drutu ukształtowanego w U dajemy rezystor 0,27 oma 2W i koniec.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
Tak jest; to z resztą nie mój pomysł, Kolegi z któregoś forum Golfów, jednak z zastrzeżeniem Kolegi Paweł Marek o utracie kontroli przepalenia żarówki LED (mimo tego rezystora - po prostu LED stanowią zbyt małe obciążenie, by wychwycić ich uszkodzenie; uszkodzenie tylnej pewnie będzie sygnalizowane).
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
Lampy robiłem od podstaw, lutowałem wszystko na nowo, kleiłem i uszczelniałem więc nie mam obaw co do jakości wykonania.
Fabryczna jakość tego produktu była wątpliwa a robił to JOM...
Fabryczna jakość tego produktu była wątpliwa a robił to JOM...
Kierunkowskazy LED - pytanie o przerywacz.
Kierunki zamontowane.
Niestety kierunek nie pasuje idealnie i jest wolna przestrzeń pomiędzy kierunkiem i halogenem.
Dodatkowo - po montażu rezystora 0,47 oma i 2W rzeczywiście kierunki diodowe mrugają jak trzeba. Co ważne spalenie żarówki z tyłu w kierunku powoduje szybkie mruganie kierunku czyli mamy info o spalonej żarówce
A teraz najważniejsze - rezystor 2W jest stanowczo za słaby. Po pracy w trasie na długości ledwo 4 km rezystor jest już widocznie pociemniały.
Moim zdaniem powinien być on znacznie mocniejszy, przynajmniej 5W jak nie 10.
Niestety kierunek nie pasuje idealnie i jest wolna przestrzeń pomiędzy kierunkiem i halogenem.
Dodatkowo - po montażu rezystora 0,47 oma i 2W rzeczywiście kierunki diodowe mrugają jak trzeba. Co ważne spalenie żarówki z tyłu w kierunku powoduje szybkie mruganie kierunku czyli mamy info o spalonej żarówce
A teraz najważniejsze - rezystor 2W jest stanowczo za słaby. Po pracy w trasie na długości ledwo 4 km rezystor jest już widocznie pociemniały.
Moim zdaniem powinien być on znacznie mocniejszy, przynajmniej 5W jak nie 10.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości