Sygnał obrotomierza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Sygnał obrotomierza
Jak wygląda sygnał idący do obrotomierza na pinie nr 10 we wtyku do licznika w MK3? Ktoś mi powiedział, że jest to sygnał prostokątny o wypełnieniu 50% i amplitudzie około 5V. Czy to się zgadza?
Jaka jest częstotliwość dla 1000 obrotów dla diesla a jaka dla benzyny?
Robię cyfrowy licznik z wyświetlaczem LCD do MK3 i muszę zmontować symulator sygnału obrotomierza do testowania tego ustrojstwa. Do zabawy posiadam licznik od TDi. Podałem na pin 10 wspomniany wyżej sygnał o częstotliwości od około 5Hz do około 250 Hz. Niestety obrotek nawet nie drgną. Symulator impulsatora już zrobiłem i działa perfekcyjnie, jak widać na filmie poniżej.
[youtube][/youtube]
A tak wygląda prototypowa płytka licznika, który zrobiłem, oraz docelowy wyświetlacz.
Jak już będzie wszystko działać to się wytrawi płytkę i wypchnie wszystko w oryginalną obudowę licznika od MK3. Ale do tego jeszcze długa droga.
Jaka jest częstotliwość dla 1000 obrotów dla diesla a jaka dla benzyny?
Robię cyfrowy licznik z wyświetlaczem LCD do MK3 i muszę zmontować symulator sygnału obrotomierza do testowania tego ustrojstwa. Do zabawy posiadam licznik od TDi. Podałem na pin 10 wspomniany wyżej sygnał o częstotliwości od około 5Hz do około 250 Hz. Niestety obrotek nawet nie drgną. Symulator impulsatora już zrobiłem i działa perfekcyjnie, jak widać na filmie poniżej.
[youtube][/youtube]
A tak wygląda prototypowa płytka licznika, który zrobiłem, oraz docelowy wyświetlacz.
Jak już będzie wszystko działać to się wytrawi płytkę i wypchnie wszystko w oryginalną obudowę licznika od MK3. Ale do tego jeszcze długa droga.
Sygnał obrotomierza
powinieneś zapytać dla diesla ,a dla tdi (licznik diesla potrzebuje 10 razy większego sygnału jak tdi).Bednarus pisze:Jaka jest częstotliwość dla 1000 obrotów dla diesla a jaka dla benzyny?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Sygnał obrotomierza
Po co aż 2 układy w generatorze prostokątnym?
W dieslach sygnał idzie z alternatora.. masz oscyloskop? zmierz u kogoś kto ma diesla.
Co do projektu, radziłbym ci kupić spalonego digifiza, i dorobić elektronikę. Będzie o wiele estetyczniej
W dieslach sygnał idzie z alternatora.. masz oscyloskop? zmierz u kogoś kto ma diesla.
Co do projektu, radziłbym ci kupić spalonego digifiza, i dorobić elektronikę. Będzie o wiele estetyczniej
MK3 ADZ->AGU
Sygnał obrotomierza
Bo generator jest zrobiony na ne555 (ze względu na koszty) i nie da się na tym układzie uzyskać wypełnienia 50%, a do tego jeszcze z płynną regulacją częstotliwości. Drugi układ to przerzutnik typu D. wyzwalany zboczem narastającym, skonfigurowany jako dwójka licząca.ssarna1 pisze:Po co aż 2 układy w generatorze prostokątnym?
W TDi idzie z ECU.ssarna1 pisze:W dieslach sygnał idzie z alternatora.
Zaburza to założenie projektu. Ma być wyświetlacz graficzny.ssarna1 pisze:Co do projektu, radziłbym ci kupić spalonego digifiza, i dorobić elektronikę. Będzie o wiele estetyczniej
Oscyloskopu niestety nie mam. Stąd pytanie do kolegów z forum.
Ponawiam prośbę o częstotliwość sygnału obrotomierza przy 1000 obrotów w MK3 TDi oraz TD i D oraz dla silników benzynowych w tym VR6
Sygnał obrotomierza
tdi ma 10 razy niższą częstotliwość niż diesel (dlatego montując licznik z tdi w dieslu trzeba zakładać dzielnik impulsów)Bednarus pisze:Ponawiam prośbę o częstotliwość sygnału obrotomierza przy 1000 obrotów w MK3 TDi oraz TD i D
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Sygnał obrotomierza
Pewnie to nie to o co pytasz ale ...
http://www.x-simulator.de/wiki/Tacho_Co ... tronikjack" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.x-simulator.de/wiki/Tacho_Co ... tronikjack" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sygnał obrotomierza
Na prawdę nie działa przy innym wypełnieniu? sprawdzałeś?Bednarus pisze:Bo generator jest zrobiony na ne555 (ze względu na koszty) i nie da się na tym układzie uzyskać wypełnienia 50%,ssarna1 pisze:Po co aż 2 układy w generatorze prostokątnym?
Ps.. da się zrobić astabilny na 555 50%.. ale ze stałą f
MK3 ADZ->AGU
Sygnał obrotomierza
Mam do wyboru dwie opcje. Albo biorę sygnał zaraz z wyjścia ne555. Wtedy mam zakres częstotliwości od 5 do 500 Hz przy wypełnieniu 67%. Albo biorę sygnał Z wyjścia Q przerzutnika. Wtedy zakres wynosi od 2,5 do 250 Hz przy wypełnieniu 50%. Przy jednym i drugim podłączeniu obrotomierz nie drgną.
Re: Sygnał obrotomierza
Prędkościomierz już działa. Jak widać na filmie poniżej. Ponawiam prośbę o:
1. Potwierdzenie czy sygnał obrotomierza to sygnał prostokątny o wypełnieniu 50% i amplitudzie około 5V.
2. Częstotliwość sygnału w Golfie MK3 przy 1000 obrotów dla benzyny oraz VR6
3. Częstotliwość sygnału w Golfie MK3 przy 1000 obrotów dla TDi
Bez tego nie mogę dalej pchnąć projektu
[youtube][/youtube]
1. Potwierdzenie czy sygnał obrotomierza to sygnał prostokątny o wypełnieniu 50% i amplitudzie około 5V.
2. Częstotliwość sygnału w Golfie MK3 przy 1000 obrotów dla benzyny oraz VR6
3. Częstotliwość sygnału w Golfie MK3 przy 1000 obrotów dla TDi
Bez tego nie mogę dalej pchnąć projektu
[youtube][/youtube]
Sygnał obrotomierza
W silniku 4 cylindrowym przypadają dwie iskry na jeden obrót wału. Więc przy 1000 RPM Będzie to:
1000/60 = 16,66666... obrotów na sekundę
czyli 33,333 raza istra strzeli i tyle też impulsów wysyła ECU do zegarów zarówno benzyna jak i TDI (zwykły diesel to zupełnie inna bajka)
Dla 6 - garowca podobnie tylko razy 3.
Wypełnienie niejest bardzo ważne bo obrotek wychwyci nawet szpilki, ale przy wysokim sypełnieniy przydałby się zrobić inwersję, Amplituda musi być conajmniej 5V dla liczników VR6, dla 4 cylindrowców doświadczalnie powyżej. Niektórym starczy 5V, a innym to 10V mało.
1000/60 = 16,66666... obrotów na sekundę
czyli 33,333 raza istra strzeli i tyle też impulsów wysyła ECU do zegarów zarówno benzyna jak i TDI (zwykły diesel to zupełnie inna bajka)
Dla 6 - garowca podobnie tylko razy 3.
Wypełnienie niejest bardzo ważne bo obrotek wychwyci nawet szpilki, ale przy wysokim sypełnieniy przydałby się zrobić inwersję, Amplituda musi być conajmniej 5V dla liczników VR6, dla 4 cylindrowców doświadczalnie powyżej. Niektórym starczy 5V, a innym to 10V mało.
Sygnał obrotomierza
Mam do zabawy licznik z TDi firmy TRW. Na sygnał prostokątny o amplitudzie około 5V nawet nie drgną
Sygnał obrotomierza
Wiem, że stary temat, ale ogarnąłem sprawę i postanowiłem się podzielić, żeby ludzie szukający w Google mogli znaleźć odpowiedzi w tym temacie. Sygnał obrotomierza idzie z cewki zapłonowej (z alternatora w diesel) do ECU. Ten go sobie modyfikuje i wysyła do licznika sygnał prostokątny o amplitudzie około 12V. I teraz sedno sprawy. Przy 1000 RPM częstotliwość sygnału wynosi około 35 Hz
Sygnał obrotomierza
Ameryki nie odkryłeś.. 1000obr/min= 16,667 obr/s
16,667 obr/s * 2 (ilość 'iskier' na 1 obrót wału w silniku 4-cyl) = 33,333 Hz
16,667 obr/s * 2 (ilość 'iskier' na 1 obrót wału w silniku 4-cyl) = 33,333 Hz
MK3 ADZ->AGU
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości