Wentylatory na przelacznik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wentylatory na przelacznik
Nie mam termostatu i nie ma obiegu co za tym idzie nie pokazuje mi temperatury silnika i nie wlaczaja sie wentylatory.
Dzis pomigowala mi kontrolka od temperatury.
Jak przerobic te wentylatory na reczne steroanie (wlacznik) w desce.
Powiecie najprosciej dac termostat, ale niestety byla proba zalozenia ale glowica robi jakies wielkie podcisnienie i wynikiem tego byl rozerwany trojnik.
A na remont glowicy mnie aktualnie nie stac, oglolem auto jest troche zajechane i szkoda mi w niego inwestowac, chce tylko jakos to lato przetrwac. A ogrzewanie nie jest mi aktualnie potrzebne
Dzis pomigowala mi kontrolka od temperatury.
Jak przerobic te wentylatory na reczne steroanie (wlacznik) w desce.
Powiecie najprosciej dac termostat, ale niestety byla proba zalozenia ale glowica robi jakies wielkie podcisnienie i wynikiem tego byl rozerwany trojnik.
A na remont glowicy mnie aktualnie nie stac, oglolem auto jest troche zajechane i szkoda mi w niego inwestowac, chce tylko jakos to lato przetrwac. A ogrzewanie nie jest mi aktualnie potrzebne
Wentylatory na przelacznik
Najprościej w świecie - odłącz wentylatory. Minus wentylatora podłącz pod masę/karoserię itp.
Następnie plus puść z akumulatora przez przekaźnik na wentylator.
Przekaźnik jest po to, że włącznik w kabinie na takie obciążenie to nie najlepsze rozwiązanie. Wówczas niskim prądem / napięciem włączasz przekaźnik który włącza wentylatory o dużym poborze prądu.
Następnie plus puść z akumulatora przez przekaźnik na wentylator.
Przekaźnik jest po to, że włącznik w kabinie na takie obciążenie to nie najlepsze rozwiązanie. Wówczas niskim prądem / napięciem włączasz przekaźnik który włącza wentylatory o dużym poborze prądu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wentylatory na przelacznik
zły wniosek. Jedno niema nic do drugiego. I bez termostatu silnik w korku się nagrzeje na tyle że się wentylatory włączą. Zostaw auto włączone poczekaj, temperatura wzrośnie i około 100 stopni ma się wentylator włączyć, jeśli się tak stanie to dodatkowy włącznik nie jest ci potrzebny na nic. I załóż termostat. To że trojnik rozerwało to jakiś przypadek wcześniej weze by spadły albo korek zbiorniczka nadmiar ciśnienia upuścił, więc on też jest do wymiany. Nie kombinuj zrób jak ma być podejrzenia o uszkodzeniu głowicy nic kompletnie do tego nie mają.maddict pisze:Nie mam termostatu i nie ma obiegu co za tym idzie nie pokazuje mi temperatury silnika i nie wlaczaja sie wentylatory.
I jeszcze jedna rzecz, sam możesz się nie znać normalka, ale jeśli te rzeczy które napisałeś usłyszałeś od jakiegoś mechanika to już nigdy do niego nie jedź.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Wentylatory na przelacznik
korek juz zmienialem bo znalazlem jakis ale tez raczej zly bo po jezdzie chociaz auto postoi kilka godzin, czasami nawet dzien to odkrecajac go nadal jest cisnieniePaweł Marek pisze:zły wniosek. Jedno niema nic do drugiego. I bez termostatu silnik w korku się nagrzeje na tyle że się wentylatory włączą. Zostaw auto włączone poczekaj, temperatura wzrośnie i około 100 stopni ma się wentylator włączyć, jeśli się tak stanie to dodatkowy włącznik nie jest ci potrzebny na nic. I załóż termostat. To że trojnik rozerwało to jakiś przypadek wcześniej weze by spadły albo korek zbiorniczka nadmiar ciśnienia upuścił, więc on też jest do wymiany. Nie kombinuj zrób jak ma być podejrzenia o uszkodzeniu głowicy nic kompletnie do tego nie mają.maddict pisze:Nie mam termostatu i nie ma obiegu co za tym idzie nie pokazuje mi temperatury silnika i nie wlaczaja sie wentylatory.
I jeszcze jedna rzecz, sam możesz się nie znać normalka, ale jeśli te rzeczy które napisałeś usłyszałeś od jakiegoś mechanika to już nigdy do niego nie jedź.
nie moglem przpomniec sobie nazwy - byl to krociec a nie kolanko ;p
dodam ze po dlugiej jezdzie gdy nawet z silnika czuc cieplo nic sie nie wlacza
mieszkam w gorach wiec nie jezdze tylko po prostej drodze
i nigdy nie zaobserwowalem zeby sie wentyl wlaczyl
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Wentylatory na przelacznik
A wskazania na liczniku? Też nie działają? W czasie jazdy normalka że się nie włącza, zwłaszcza że wyjściuowo jest schłodzony z powodu braku termostatu. jakbyś piłował na jedynce czy dwójce pod górę to dopiero. Spróbuj na postoju.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Wentylatory na przelacznik
na liczniku strzalka nawet nie drgnie
na postoju
stalem ostatnio z jakies 15/20 minut i nic
trzeba dluzej ?
na postoju
stalem ostatnio z jakies 15/20 minut i nic
trzeba dluzej ?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wentylatory na przelacznik
wymień czujnik temperatury...(o ile przewody od niego i sam licznik ok)maddict pisze:na liczniku strzalka nawet nie drgnie
może włącznik termiczny w chłodnicy też padnięty...maddict pisze:stalem ostatnio z jakies 15/20 minut i nic
trzeba dluzej ?
Re: Wentylatory na przelacznik
ale panowie zle zrozumieliscieQto pisze:wymień czujnik temperatury...(o ile przewody od niego i sam licznik ok)maddict pisze:na liczniku strzalka nawet nie drgniemoże włącznik termiczny w chłodnicy też padnięty...maddict pisze:stalem ostatnio z jakies 15/20 minut i nic
trzeba dluzej ?
kiedy byl termostat wszystko dzialalo
tylko ze nie trwalo to zbyt dlugo bo uwaliło krociec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości