Witam,
Jak wyżej, Co jakiś czas (bardzo rzadko), ale jednak zapala mi się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP(komunikat + pisk). Myślałem że to wina alternatora (regulatora napięcia) bo światła przygasały na wolnych obrotach ale...
Akurat wymieniałem rozrząd oraz łożyska w skrzyni (typowy problem w tych skrzyniach). Zdemontowałem alternator dałem do specjalisty. To znajomy więc poprosiłęm żeby go dobrze sprawdzili. Wymienili łożyska, sprawdzili ładowanie, testowali go jakiś czas. Wszystko jest bardzo dobrze, szczotki jak nowe. Warsztat zajmuje się alternatorami i rozrusznikami od lat więc na pewno jest ok. Wymieniłem przewód plusa od rozrusznika do aku bo był uwalony. Wymieniłem AKU! na oryginalny WV(swoją drogą polecam bo drogi nie był), pasek osprzętu, rolke napinającą pasek osprzętu. Założyłem nawet osłone pod silnik bo myślałem że jak mokry jest to się ślizga pasek. Wyczyściłem wszystkie masy na nadwozie, przeczyściłem contact sprayem kostki alternatora. Sprawdziłem przejście na kablach. Vag nic nie pokazuje. (poza sondą NOX, którą wymieniłem ale się okazało że nie sonda tylko sterownik do którego się wpina sonde.) Dalej nie wiem, dziś znowu się komunikat pokazał...
Komputer uwalony? Czy może ktoś miał taki problem? I dziwna sprawa co opisze w innym poście juz z 4 razy zgasł mi na wolnych obrotach, może to powiązane...
Golf IV Variant 1.6FSI silnik BAD, 78KW
ALTERNATOR WORKSHOP - wszystko sprawdzone, nadal problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ALTERNATOR WORKSHOP - wszystko sprawdzone, nadal problem
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ALTERNATOR WORKSHOP - wszystko sprawdzone, nadal problem
jaka wielkość alternatora (70A, 90A, 120A), sprawdź na vag jakie jest faktycznie ładowanie na wolnych obrotachdnaiel pisze:I dziwna sprawa co opisze w innym poście juz z 4 razy zgasł mi na wolnych obrotach, może to powiązane...
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR
, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Re: ALTERNATOR WORKSHOP - wszystko sprawdzone, nadal problem
Dodam od siebie, że odradzam Kontakt. Owszem zżera siarczki itp. ale po jakimś czasie (po odparowaniu) zostawia biały nalot, który nadal blokuje przepływ prądu. Trzeba po przeczyszczeniu spłukać Kontakt (Producent zaleca chyba Kontakt U lub P nie pamiętam). Ja stosuje alkochol izopropylowy. Oczywiście pewnie nie jest to źródłem problemu. Sprawdziłbym obciążenie alternatora i obroty silnika (skoro Ci gaśnie, to pewnie falują mu też obroty, a jak bardzo spadną to alternator nie wyrabia)
Re: ALTERNATOR WORKSHOP - wszystko sprawdzone, nadal problem
Witam,
Po odparowaniu contact'u również używam alkoholu izopropylowego w sprayu ale pewnie nie w tym problem. Amperaż alternatora dowiem się jak żona mi wróci z autem. Obroty są idealne, silnik nie faluje. (koło 800obr). Będę w znajomym salonie VW dopiero 2-4czerwiec to sprawdzę ładowanie na VAGu i obroty, pozwolę sobie wtedy odświeżyć temat. Wyczyszczę jeszcze przepustnice i przepływomierz. Możliwe że gaśnięcie samochodu ma coś wspólnego z komunikatem o alternatorze, gaśnięcie zdarzyło mi się 4 razy w ciągu pół roku więc nie wiele, ale na początku myślałem że po prostu zdławiłem silnik biegiem jednak ostatnio dojeżdżając do skrzyżowania (na sprzęgle i biegu) zgasł. Problem zawsze następuje na ciepłym silniku przy zwalnianiu przy schodzeniu z obrotów po naciśnięciu sprzęgła. Nigdy nie zgasł na wolnych obrotach ani przy jeździe. Dziwny objaw czasem na odpalonym silniku wolne obroty, taki objaw jakby się włączała pompa klimy ale klima jest wyłączona. Czuć wtedy na lekko wciśniętym pedale sprzęgła taki "rezonans". Nie spadają obroty i nie sądzę żeby coś obciążało silnik. Tak jak by to był jakiś problem z elektroniką ew. przepustnicą. Może pompa wtryskowa siada? na tym sie nie znam, to wielopunktowy bezpośredni wtrysk jak by co. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przy odpalaniu szklanki grają przez dosłownie pół sekundy, nie zawsze i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.
Po odparowaniu contact'u również używam alkoholu izopropylowego w sprayu ale pewnie nie w tym problem. Amperaż alternatora dowiem się jak żona mi wróci z autem. Obroty są idealne, silnik nie faluje. (koło 800obr). Będę w znajomym salonie VW dopiero 2-4czerwiec to sprawdzę ładowanie na VAGu i obroty, pozwolę sobie wtedy odświeżyć temat. Wyczyszczę jeszcze przepustnice i przepływomierz. Możliwe że gaśnięcie samochodu ma coś wspólnego z komunikatem o alternatorze, gaśnięcie zdarzyło mi się 4 razy w ciągu pół roku więc nie wiele, ale na początku myślałem że po prostu zdławiłem silnik biegiem jednak ostatnio dojeżdżając do skrzyżowania (na sprzęgle i biegu) zgasł. Problem zawsze następuje na ciepłym silniku przy zwalnianiu przy schodzeniu z obrotów po naciśnięciu sprzęgła. Nigdy nie zgasł na wolnych obrotach ani przy jeździe. Dziwny objaw czasem na odpalonym silniku wolne obroty, taki objaw jakby się włączała pompa klimy ale klima jest wyłączona. Czuć wtedy na lekko wciśniętym pedale sprzęgła taki "rezonans". Nie spadają obroty i nie sądzę żeby coś obciążało silnik. Tak jak by to był jakiś problem z elektroniką ew. przepustnicą. Może pompa wtryskowa siada? na tym sie nie znam, to wielopunktowy bezpośredni wtrysk jak by co. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale przy odpalaniu szklanki grają przez dosłownie pół sekundy, nie zawsze i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ALTERNATOR WORKSHOP - wszystko sprawdzone, nadal problem
alternator z tego co odczytałem na plastiku przy regulatorze 110A, potem jeszcze raz sprawdzę.
Proszę również o obiektywną ocenę czy sonda NOX za katalizatorem jeżeli jest uwalony sterownik ten do którego się podłącza sonde, może powodować utratę mocy? Doradca techniczny i mój dobry znajomy z VW mówi że nie. Ale ja nie wiem... Wydaje mi się że od tego momentu samochód zaczął mieć mniej mocy. Nie chodzi w trybie awaryjnym.
Proszę również o obiektywną ocenę czy sonda NOX za katalizatorem jeżeli jest uwalony sterownik ten do którego się podłącza sonde, może powodować utratę mocy? Doradca techniczny i mój dobry znajomy z VW mówi że nie. Ale ja nie wiem... Wydaje mi się że od tego momentu samochód zaczął mieć mniej mocy. Nie chodzi w trybie awaryjnym.
http://www.boxgang.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ALTERNATOR WORKSHOP - wszystko sprawdzone, nadal problem
nie wiem jak z utratą mocy ale awaria sondy może spowodować większe spalanie - czy awaria NOx nie spowoduje np utraty mocy to prosto sprawdzić na innym aucie wypinając na chwile sterownik NOxdnaiel pisze:Proszę również o obiektywną ocenę czy sonda NOX za katalizatorem jeżeli jest uwalony sterownik ten do którego się podłącza sonde, może powodować utratę mocy?
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR
, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości