Temp. Wody w chłodnicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temp. Wody w chłodnicy
Witam. Mam problem z wskazówką od temp. wody w chłodnicy. na liczniku mamy w prawym dolnym rogu paliwo a po drugiej stronie temp wody w chłodnicy.
Ona pokazywała mi tylko temp do tych białych 4 linijek na początku, wymieniłem czujnik temp i teraz pokazuje wyższa temperaturę ale nie stoi ona w miejscu czyli tak jak nakazano 90stopni. Podejdzie wskazówka tak do 80 maksymalnie i potem znów opadnie do 70 albo i ciut niżej. Patrzałem czy może to wina termostatu ale "ponoć" to nie jest wina termostatu. Piszę w nawiasach to "ponoć" ponieważ nie wiem czy wujek ma rację ponieważ zajmuje się czym innym a pod maskę czasami zagląda.
Moje pytanie kieruję do was w takim razie. Co zrobić aby ta temperatura na tym liczniku wskazywała mi równe 90stopni a nie tak jak teraz skacze, ale nie skacze szybko tylko tak po kilku kilometrach.
Wiatrak działa bo już go rozgrzałem tak że się włączył. Płynu w chłodnicy też jest tyle ile powinno. Wszystko jest okej NIBY ale dalej ta temperatura nie pokazuje tak jak powinna.
Ona pokazywała mi tylko temp do tych białych 4 linijek na początku, wymieniłem czujnik temp i teraz pokazuje wyższa temperaturę ale nie stoi ona w miejscu czyli tak jak nakazano 90stopni. Podejdzie wskazówka tak do 80 maksymalnie i potem znów opadnie do 70 albo i ciut niżej. Patrzałem czy może to wina termostatu ale "ponoć" to nie jest wina termostatu. Piszę w nawiasach to "ponoć" ponieważ nie wiem czy wujek ma rację ponieważ zajmuje się czym innym a pod maskę czasami zagląda.
Moje pytanie kieruję do was w takim razie. Co zrobić aby ta temperatura na tym liczniku wskazywała mi równe 90stopni a nie tak jak teraz skacze, ale nie skacze szybko tylko tak po kilku kilometrach.
Wiatrak działa bo już go rozgrzałem tak że się włączył. Płynu w chłodnicy też jest tyle ile powinno. Wszystko jest okej NIBY ale dalej ta temperatura nie pokazuje tak jak powinna.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Temp. Wody w chłodnicy
Wymień termostat . A jak się włączył wentylator to jaka temp. była na wskaźniku ? Aby stwierdzić uszkodzenie termostatu wystarczy obserwować dolny przewód idący do chłodnicy . Więcej informacji w szukajce na dole jest ich wiele .
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Temp. Wody w chłodnicy
Jak się włączył to była jakoś ok. 90 chyba... albo i ciut więcej... nie pamiętam dokładnie. Wiec mówicie ze to leży wina po stronie termostatu? Jak miałem go wyjęty i się zamykał normalnie i ponoć działał. Ale wymienię, drogi nie jest. 20 zł kosztuje.
Jeśli zaś to nie będzie wina termostatu to co to będzie? ;/
Jeśli zaś to nie będzie wina termostatu to co to będzie? ;/
Temp. Wody w chłodnicy
Miałem tak jak i ty. Temp. 80st.C, a podczas jazdy spadało trochę niżej.
Nieraz w korku pokazywał 90St.C, ale jak ruszyłem i jechałem chwilkę na prostej ( 50-70km/h ), to temp. spadała np. do 80st.C
Wymieniłem czujnik ( EPS - nie była tani ), na oryginalny VW i teraz jest OK. Temp. 90-95st.C i tak trzyma, a też kombinowałem z termostatami itp.
W między czasie przerobiłem 5 takich tańszych czujników ( Topran, FEBI itp. ) i każdy był lipny, a 2 z nich były od razu uszkodzone i pokazywały temp. po nagrzaniu 115st.C ( wymienili w sklepie na nowy ). Później kupiłem ten EPS za coś około 60zł, ale też jego wskazania zostawiały wiele do życzenia.
Nieraz w korku pokazywał 90St.C, ale jak ruszyłem i jechałem chwilkę na prostej ( 50-70km/h ), to temp. spadała np. do 80st.C
Wymieniłem czujnik ( EPS - nie była tani ), na oryginalny VW i teraz jest OK. Temp. 90-95st.C i tak trzyma, a też kombinowałem z termostatami itp.
W między czasie przerobiłem 5 takich tańszych czujników ( Topran, FEBI itp. ) i każdy był lipny, a 2 z nich były od razu uszkodzone i pokazywały temp. po nagrzaniu 115st.C ( wymienili w sklepie na nowy ). Później kupiłem ten EPS za coś około 60zł, ale też jego wskazania zostawiały wiele do życzenia.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Temp. Wody w chłodnicy
No ja dałem za ten czujnik 23zł w AutoLand w Lęborku, nie proponował mi innych tylko taki. Ale Gawior rzeczywiście robi to samo co u Ciebie, korek to 90' pojeżdżę tak 60-70 km/h i już temp niżej... Dokładnie tak samo.
a to EPS to firma czujnika tak? Kurczę, wiec wymienię ten termostat i ten czujnik ale nie będę żałował kasy, i kupię ten co Ty.
Sory za offtop ale szkoda mi nowego tematu zakładać. Kolega kupił sobie GOLF MK3 rocznik 92, wersja GT, silnik 1.8. Wszystko ok. Ale jak ja zatankuje i mam na przykład połowę baku, to kontrolka zanim od zera wskoczy do tej połowy mija chwile czasu, a u niego w tej wersji GT śmignie jak strzała, dosłownie sekunda u już pokazuje ile ma paliwa w zbiorniku a u mnie właśnie muszę chwilkę poczekać, dobre 20 sekund. Dlaczego tak się dzieje?
Czy są "gorsze" i "lepsze" liczniki? Czym jest spowodowana ta różnica?
a to EPS to firma czujnika tak? Kurczę, wiec wymienię ten termostat i ten czujnik ale nie będę żałował kasy, i kupię ten co Ty.
Sory za offtop ale szkoda mi nowego tematu zakładać. Kolega kupił sobie GOLF MK3 rocznik 92, wersja GT, silnik 1.8. Wszystko ok. Ale jak ja zatankuje i mam na przykład połowę baku, to kontrolka zanim od zera wskoczy do tej połowy mija chwile czasu, a u niego w tej wersji GT śmignie jak strzała, dosłownie sekunda u już pokazuje ile ma paliwa w zbiorniku a u mnie właśnie muszę chwilkę poczekać, dobre 20 sekund. Dlaczego tak się dzieje?
hmmm.... No wiesz, jest napisane Electro Meter. Niby VW GERMANY. Ale co też jest dobrym zjawiskiem, nie które liczniki mają te kontrolki czerwone na czarnym tle, a nie które mają kontrolki czarne na czerwonym tle, tak jak np u mnie.kuba_p pisze:Jakiej firmy masz licznik ?
Czy są "gorsze" i "lepsze" liczniki? Czym jest spowodowana ta różnica?
Temp. Wody w chłodnicy
Przed 1995 wskaźniki były na bimetalu, potem na serwo z silniczkiem krokowym tak jak w prędkościomierzu i obrotku. Te starsze powoli wskakują na odpowiednią temperaturę i poziom paliwa. Podobnie z kontrolkami - w starszych białe symbole, w nowszych czarne które świecą na odp. kolor.
MK3 ADZ->AGU
Temp. Wody w chłodnicy
Nie ma lepszych czy gorszych liczników tylko sa różneZielon pisze:Czy są "gorsze" i "lepsze" liczniki? Czym jest spowodowana ta różnica?
Licznik VDO pokazuje aktualna temperature dlatego buja się między 70 - 100 stopni .
Natomiast Motometer ma za zadanie cieszyc oko stałą temperaturą 90 stopni . Jest mniej czuły na zmiany temperatury i reaguje z duzym opóźnieniem . Dlatego przy sprawnym układzie chłodzenia i dobrym termostacie nie widac u niego ciągłych wahań temperatury ktore mają miejsce .
Masz kumpla z innym budzikiem ( innej firmy ) ? Zakres prędkości tu nie jest ważny , podmień i zobacz .
Temp. Wody w chłodnicy
czyli mam rozumieć że jak wstawię licznik od golfa 1.6 benzyna z 1996 roku to będzie wszystko ładnie pasowało tak?
Od Wento też będzie normalnie pasowało? Bo szukam na allegro nowego licznika, i wszystkie mają właśnie te od tych nowszych, dodam że chce z oryginalnymi szarymi tarczami. (Znajdzie mi ktoś? PROSZĘ)
Od Wento też będzie normalnie pasowało? Bo szukam na allegro nowego licznika, i wszystkie mają właśnie te od tych nowszych, dodam że chce z oryginalnymi szarymi tarczami. (Znajdzie mi ktoś? PROSZĘ)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Temp. Wody w chłodnicy
I od Ibizy, ale masz dobrać linicznik od benzyny z odpowiednim tzw wskaźnikiem żeby nie przekłamywał prędkości i nie od vr6 żeby nie przekłamywał obrotów, o wartościach wskaźnika poszukaj sobie na forum znajdziesz go na liczniku i dobierzesz taki sam.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Temp. Wody w chłodnicy
aha, ale z tyłu kostki będą pasowały czy się różnią? chodzi mi o te co do licznika podłączamy.
Temp. Wody w chłodnicy
Nie wiem czy bedzie wszystko pasowało ale temperatura napewno .Zielon pisze:li mam rozumieć że jak wstawię licznik od golfa 1.6 benzyna z 1996 roku to będzie wszystko ładnie pasowało tak?
Co do wymiany na stałe to musisz dobrac zegar z identycznym WGSW . Bo inaczej predkość lub obroty będą przekłamywać .
Kostki pasuja od polo , vento , ibizy i innych MK3 ale najwazniejszy jest WGSW .
Re: Temp. Wody w chłodnicy
kuba_p pisze:
(...)i innych MK3 ale najwazniejszy jest WGSW .
Co to jest to WGSW, numer jakiś? KOD? gdzie to jest na liczniku?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości