Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: skaktus » ndz maja 15, 2011 18:38

Witam.

Czy ktoś z was może przybliżyć, system w jaki włączany jest nawiew w mk3 ? Chodzi mi o to, że chcę wykorzystać wolny kanał w alarmie, i tym kanałem włączać nawiew na maksymalnej mocy. Po co ? Żeby w lecie przed wejściem do auto choć trochę go wychłodzić :)

Oczywiście zastosuję przekaźnik.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: jeryk10 » ndz maja 15, 2011 19:28

bez otworzenia szyb napewno go niewychlodzisz :-) Czerwony kabel wychodzi z opornika dmuchawy i w niego sie wepni Szczeze przybedzie kabelkow a gra nie warta swieczki :-)


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: skaktus » pn maja 16, 2011 10:51

Robiłem sobie małe testy, nawet sama dmuchawa coś potrafi dać, nie zmienia to faktu że mam owiewki i zawsze szyby są spuszczone do wysokości owiewki ;)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: grg474 » pn maja 16, 2011 15:58

skaktus, a nie lepiej zastosować tak jak to jest w wersjach z webasto?
Czyli kabel czerwono/czarny przed wtyczką regulacji ogrzewania przecinamy - ten koniec kabla co idzie do włącznika wpinasz w nóżkę 30 przekaźnika, drugi koniec w nóżkę 87A, w nóżkę 87 dajesz dodatkowe zasilanie z aku poprzez bezpiecznik, w nóżkę 85 masa, w nóżkę 86 kabelek id urządzenia sterującego co daje sygnał plusem, jeśli twój alarm daje masę sygnałem a nie napięcie to dajesz na 85 napięcie z aku zamiast masy.
Efekt takiego działania jest taki - wentylator w kabinie będzie chodził z taką prędkością na jaką ustawiłeś


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: Zico63b » pn maja 16, 2011 18:51

Oto zapowiedziany schemat. Wyjście przekaźnika (87, fioletowy na rysunku) dajemy w dowolne miejsce: na czerwony lub biały (otrzymując ZAWSZE najwyższy, 4 bieg) albo do dowolnych pozostałych, otrzymując ZAWSZE zakładany bieg (np, dla biało-czarnego będzie to bieg 2) albo też jak Kolega grg474 wskazał czerwono-czarny, otrzymując dowolny nastawiony bieg.
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn maja 16, 2011 20:00 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: grg474 » pn maja 16, 2011 19:10

Zico63b, sorry ale akurat się mylisz - sam spójrz na załączony przez Ciebie schemat - czerwono/czarny przed pokrętłem to zasilanie dla pokrętła z bezpiecznika 6 - dokładnie w tym miejscu wg schematu webasto należy się podpiąć - sygnał 4 biegu wentylatora to kabel oznaczony cyfrą 1 z pokrętła


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: Zico63b » pn maja 16, 2011 19:54

Fakt, troszkę mi się "omsknęło" - poprawiłem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: grg474 » pn maja 16, 2011 21:53

Zico63b, :pub:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

szpachla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr lis 10, 2010 22:19

Re: Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: szpachla » sob lis 16, 2013 20:28

Odkopię.

W jaki sposób zewrzeć wtyczkę
która idzie do tego pokrętła
aby dmuchawa działał na 3 lub 4 biegu?

Stopiło mi się pokrętło
i muszę tymczasowo zastąpić je
wyłącznikiem.

Zastanawiam się tylko jak wpiąć wyłącznik we wtyczkę
aby załączać dmuchawę.
Nie chciałbym źle zewrzeć.



szpachla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr lis 10, 2010 22:19

Re: Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: szpachla » ndz lis 17, 2013 17:19

Poradziłem sobie z podłączeniem wyłącznika.
Gdyby ktoś nie wiedział to aby podłączyć
przełącznik zamiast pokrętła:

- rozbieramy panel.
- odłączamy wtyczkę
- pełna moc - zwieramy dwa górne piny
- bieg 1,2,3 - zwieramy góry lewy pin z którymś z pozostałych na dole.


Problem następny jest taki że strasznie grzeje się ten wyłącznik.
Coś mi się wydaję że zbyt duży prąd idzie na silnik dmuchawy.

Może ktoś wie jaki prąd pobiera domyślnie ta dmuchawa?
To bym sobie zmierzył amperomierzem i było by wyjaśnione.

Ew. może ktoś wie dlaczego dmuchawa mogła zacząć pobierać więcej mocy.
Dodam że filtr mam nowy i przepływ powietrza jest idealny (liście mi wydmuchało z pod szyby :) )
Praca silnika dmuchawy również nie wzbudza podejrzeń.... kręci dobrze i nie sieje zakłóceniami.

Help bo zima idzie. Grzanie musi być :)



edit:

Znalazłem że bierze 220W - http://songtian.en.gasgoo.com/auto-prod ... 38639.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli ~18A przy 12V

Wyłącznik mam z lampki pokojowej
na 220V ale tam była żarówka max 50W....

Może przez to się tak grzeje
chociaż patrząc na budowę oryginalnego pokrętła
to jego styki nie wyglądają jakoś masywnie wręcz przeciwnie
cienka blaszka.

Bezpiecznika też nie pali więc prąd powinien być w normie....



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat zasilania nawiewu kabiny-szukam.

Post autor: Qto » ndz lis 17, 2013 19:27

zabezpieczenie silnika dmuchawy to 20A...więc wiele więcej prądu nie pobierze



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości