Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

fresner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 21:14
Lokalizacja: Częstochowa

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: fresner » wt maja 03, 2011 20:31

Witam

Mam problem z obrotomierzem wskazuje na początku o wiele za małą wartość a czasem po jakimś czasie zaczyna dobrze pokazywać obroty.
Gdzie jest czujnik odpowiedzialny za pomiar obrotów może z nim jest coś nie tak.

Silnik to 1,9 TD



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2483
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: wojtas46 » wt maja 03, 2011 20:46

Jak masz td to sygnał na obrotek idzie z altka , posprawdzaj połączenia , stan kabelków , ewentualnie regulator napięcia może być walnięty



Awatar użytkownika
Warren.
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 20:00
Lokalizacja: ZST

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: Warren. » wt maja 03, 2011 20:46

Sygnał do obrotomierza idzie z alternatora


Obrazek

fresner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 21:14
Lokalizacja: Częstochowa

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: fresner » wt maja 03, 2011 20:53

Juto sprawdzę połączenia czy wszystko ok. A jak mogę sprawdzić czy regulator napięcia działa poprawnie ?



Awatar użytkownika
Boobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 12, 2011 22:45
Lokalizacja: Legnica

Re: Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: Boobek » śr maja 04, 2011 00:12

fresner pisze:Juto sprawdzę połączenia czy wszystko ok. A jak mogę sprawdzić czy regulator napięcia działa poprawnie ?
weź miernik i sprawdź wartość ładowania


"wartburgiem wyjeżdżam na pętle, bo spier...ił mi się Bentley"

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 18688
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: Qto » śr maja 04, 2011 00:39

...i okiem możesz obadać stan szczotek


Sprzedam:
Cały osprzęt 1.4 APE, skrzynia DUW, sprzęgło ok 20kkm
LB5N mk4 3D: maska, drzwi lewe/prawe
LA7W BORA: wszystkie furtki, klapa bagażnika
Pełny FIS 3B0920849 w obudowie z mk4 ze wsadem pod 1.4
Elementy karoserii odbiór osobisty - północ wlkp

fresner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 21:14
Lokalizacja: Częstochowa

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: fresner » śr maja 04, 2011 17:49

Sprawdziłem dzisiaj połączenie i wygląda, że jest wszystko ok popsikałem jakimś preparatem na polepszenie połaczenia elektryczne ale niestety nadal to samo.
Natomiast zauważyłem coś ciekawego obrotomierz nie działa prawidłowo zaraz po uruchomieniu silnika i dodatkowo pasek na alternatorze dosyć często w tym momencie piszczy.
Czy może być związek między nienapiętym paskiem a niepoprawnymi wskazaniami obrotomierza.
Jak auto pochodzi dłużej to już obrotomierz pokazuje ok.

Mam miernik jak mogę sprawdzić wartość ładowania jaka wartość powinna być prawidłowa ?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2483
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: wojtas46 » śr maja 04, 2011 19:40

Jak ślizga się pasek to może tak być z tymi obrotami , ok 14-14.4 v , przy włączonych światłach , radiu



fresner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 21:14
Lokalizacja: Częstochowa

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: fresner » śr maja 04, 2011 20:52

Sprawdzałem ładowanie i jest 13,98 -14,05 przy w miarę nie ślizgającym się pasku, a jak obrotomierz pokazuje bardzo małe obroty to ładowanie spada nawet do 12,5.
Czyli to pewnie wina nie naciągniętego paska jak sądzicie ?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2736
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: jeryk10 » śr maja 04, 2011 21:20

A ja sadze ze pewnie swiece grzeja za dlugo w trakcie rozruchu a prad w amperach idzie duzy na swiece Sprawdz to


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

fresner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 21:14
Lokalizacja: Częstochowa

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: fresner » śr maja 04, 2011 22:28

To chyba nie świece bo już jak się jedzie jakiś czas to potrafią jeszcze spaść obroty dosyć nisko.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: Paweł Marek » śr maja 04, 2011 23:37

to niskie napięcie to albo z powodu ślizgającego się paska albo z powodu uszkodzonego wzbudzenia alternatora - kabelek czerwony idący do alternatora razem z niebieskim od obrotka. Przy braku wzbudzenia alternator nie ładuje od razu tylko dopiero po przegazówce i wówczas już powinno być ok więc potestuj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Re: Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: michas28 » czw maja 05, 2011 02:58

podepnę się pod temat mam podobny problem w tym samym silniku.
Umnie czasami jest jeszcze tak że odpalam auto obortomierz wogole nie wstaje i miga kontrolka oleju miga po przygazówce wskazowka podnosi sie a kontrolka oleju gasnie. Jeszcze jedna rzecz niezawsze zapala sie kontrolka ładowania po przekreceniu kluczyka


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

fresner
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 21:14
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Gdzie znajduje się czujnik obrotów

Post autor: fresner » czw maja 05, 2011 09:11

Paweł Marek pisze:to niskie napięcie to albo z powodu ślizgającego się paska albo z powodu uszkodzonego wzbudzenia alternatora - kabelek czerwony idący do alternatora razem z niebieskim od obrotka. Przy braku wzbudzenia alternator nie ładuje od razu tylko dopiero po przegazówce i wówczas już powinno być ok więc potestuj.
Ale czy przy uszkodzonym wzbudzeniu alternatora powinna się też świecić kontrolka od ładowania ? Bo u mnie się nie świeci.
Ale sprawdzę tą kwestię.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości