Kontrolka Check
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka Check
Witam. Na wstępie chciałbym wszystkich powitać ponieważ jestem tutaj nowy.
Przeszukałem wątki w tym kierunku ale nie znalazłem podobnego. Mój problem polega na tym, że po dłuższej jeździe wyskakuje kontrolka CHECK i nie gaśnie. Silnik normalnie pracuje, nie muli się itp. Na następny dzień po odpaleniu auta kontrolka gaśnie. Przy pokonywaniu krótkich odcinków miejskich nic się nie zapala. Wczoraj byłem podłączyć auto pod komputer i wykazało błąd centralki oraz błąd sondy lambda. Co może być przyczyną takiej sytuacji, że dopiero po przejechaniu dłuższego odcinka wyskakuje błąd ? Co mogę samodzielnie sprawdzić zanim utopię trochę kasy u mechanika. Silnik 1.6 16v AUS. Rok produkcji auta 2000. Z góry dzięki za pomoc.
Przeszukałem wątki w tym kierunku ale nie znalazłem podobnego. Mój problem polega na tym, że po dłuższej jeździe wyskakuje kontrolka CHECK i nie gaśnie. Silnik normalnie pracuje, nie muli się itp. Na następny dzień po odpaleniu auta kontrolka gaśnie. Przy pokonywaniu krótkich odcinków miejskich nic się nie zapala. Wczoraj byłem podłączyć auto pod komputer i wykazało błąd centralki oraz błąd sondy lambda. Co może być przyczyną takiej sytuacji, że dopiero po przejechaniu dłuższego odcinka wyskakuje błąd ? Co mogę samodzielnie sprawdzić zanim utopię trochę kasy u mechanika. Silnik 1.6 16v AUS. Rok produkcji auta 2000. Z góry dzięki za pomoc.
Re: Kontrolka Check
A jakis dokładniejszy opis tych błedów możesz podac? Np typu obwód grzejny zwarcie z "+"pawlo-79 pisze:Wczoraj byłem podłączyć auto pod komputer i wykazało błąd centralki oraz błąd sondy lambda
Kontrolka Check
Mialem podobny przypadek,zaswiecil mi sie check i wykazalo blad sondy lambda,silnik pracowal normalnie okazalo sie ze ''wypalil '' sie katalizator a dopiero po przejechaniu dluzszego odcinka kat sie zagrzal i wyskakiwal blad takze moze to tez wez pod uwage. Pozdro.
Kontrolka Check
Jak to zdiagnozowałeś, i czy wstawiałeś nowego kata, czy tego wypalonego wybebeszyłeś ?
Kontrolka Check
po podlaczeniu pod kompa pokazywalo ze cos jest nie tak ze spalaniem,a tak na ''ucho'' przy mocniejszym przegazowaniu bylo slychac delikatne brzeczenie,w poczatkowej fazie mozesz nawet tego nie slyszec.Niestety to byla 2 sonda ktora znajduje sie przy wylocie z kata i nie mozna bylo uzyc polsrodkow,myslalem o strumienicy ale nikt mi nie dawal gwarancji ze check sie znowu nie zaswieci a slyszalem ze silnik moze nierowno pracowac bo bedzie dostawac bledne dane o mieszance i wiecej palic ,kupilem nowego kata zamiennik porcelanowy z walker-a i jak do tej pory (ok 1 roku) wszystko jest gicio zaplacilem u znajomego 500 zl z montazem. Pamietaj ze mozna kupic sam kat ,nie daj sobie wcisnac calego od kolektora bo to juz koszt w granicach 1500 zl ,mowie tu na przykladzie mojego VW silnik 2.0
Kontrolka Check
Ja moge jedynie podpowiedziec ze wyskakujacy check i blad mowiacy o wydajnosci kata ponizej progu moze oznaczac ze masz wydech nieszczelny gdzies pomiedzy kolektorem a katem dlatego sonda za katem pokazuje blad.
Kontrolka Check
Dzięki za podpowiedzi, muszę sprawdzić wydech bo po przegazowaniu słychać właśnie lekkie prychanie, jakby właśnie gdzieś była nieszczelność. Jeżeli to nie pomoże to będę kombinował dalej. Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości