jak podłączyć obrotomierz

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

jak podłączyć obrotomierz

Post autor: zielu » wt kwie 26, 2011 18:18

w mk2 zrobiłem swapa na 2,0 ADY

i działało wszystko ładnie na liczniku mk2 (obrotomierz podłączyłem na krótko z cewki)

teraz zamieniłem licznik na taki z golfa 3 gti łącznie z wiązką do skrzynki, po przepięciu jednego kabelka (plusa do wskaźników) działa wszystko jak należy prócz obrotomierza, który ani drgnie, oraz kontrolki oleju która ciągle mruga,
na forum znalazłem informacje że te dwie rzeczy w mk3 są powiązane... tylko jak rozwiązać ten problem, gdzie może leżeć przyczyna :?:
pod VAGiem pokazuje ładnie obroty silnika, w wiązce kabli z silnika jest poprawnie wpięty kabelek od obrotów...
wiec o co moze chodzić :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie

Post autor: Bednarus » wt kwie 26, 2011 21:59

Kiedyś mocno szperałem w temacie sygnału obrotomierza w MK3. Z tego co wywnioskowałem ze schematów i innych źródeł, to sygnał do obrotomierza (od któregoś rocznika Golfa) idzie z ECU, a nie z cewki. Sygnałem jest napięcie wprost proporcjonalne do prędkości obrotowej silnika. 1000 RPM to napięcie 1V; 2000 - 2V itd.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie

Post autor: zielu » wt kwie 26, 2011 22:34

no tak, z tego co wiem to we wszystkich mk3 idzie z ECU a w mk2 szedł z cewki.. i niby wszystko mam poprawnie podłączone, sprawdzałem piny w kostkach skrzynki bezpieczników ale coś jednak nie gra :(


Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie

Post autor: Zico63b » wt kwie 26, 2011 23:41

Kolego Zielu - czy jest ciągłość przewodu od ECU do 10 pinu licznika?



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie

Post autor: zielu » wt kwie 26, 2011 23:52

z tego co sprawdzałem to właśnie tak i dlatego nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny...


Obrazek

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie

Post autor: Bednarus » śr kwie 27, 2011 10:49

A miernikiem sprawdzałeś, czy jest jakiekolwiek napięcie na tym 10 pinie we wtyku od licznika? Tylko silnik musi pracować.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie

Post autor: zielu » śr kwie 27, 2011 14:36

sprawdziałem i obrotek na kablu po odpaleniu dostaje +12 (sprawdziałem na wiązce od licznika G1/12 i stamtąd przewodzi na pin licznika U1/06


Obrazek

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie

Post autor: zielu » śr kwie 27, 2011 19:16

z tego co udało mi się sprawdzić ten kabel z G1/12 idzie do ECU pin 19 - nie moge nigdzie znaleźć niestety dobrego schematu do tego (silnik ADY z sharana)
jedynie mam opis z programu Autodata w którym owy pin jest opisany jako "Connected pin - no test data available or random digital signal"

sprawdziłem też jak się licznik zachowa jak podepnę kabelek od obrotka pod cewkę (jak było w mk2) i obrotomierz ożył, z tym że pokazywał za wysokie obroty i strasznie falował, ale zgasła kontrolka oleju...


Obrazek

Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

jak podłączyć obrotomierz

Post autor: LoLs » śr kwie 27, 2011 20:39

zaraz ci podeśle schematy wszelkie jakie mam http://www.sendspace.pl/file/48e33c177f7e492a36f4bb7" onclick="window.open(this.href);return false;


[URL=https://meettomy.site]Sexy Womans in your town[/URL]

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

jak podłączyć obrotomierz

Post autor: Bednarus » śr kwie 27, 2011 23:37

zielu pisze:sprawdziałem i obrotek na kablu po odpaleniu dostaje +12
Czyli coś nie tak z połączeniem. Na pinie nr 10 od licznika powinno być napięcie wprost proporcjonalne do obrotów silnika Zależność tą przedstawia wykres poniżej.
Obrazek



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

jak podłączyć obrotomierz

Post autor: zielu » czw kwie 28, 2011 14:22

sprawdziłem miernikiem chyba wszystkie piny wychodzące z ECU i żaden nie dawał nic w okolicach 0,8V na wolnych obrotach :(
podłączając VAGa nie wykrywa on żadnych błędów i pokazuje obroty na wolnych około 800-830

mierzyłem też jakie napięcie wychodzi z cewki i tam pokazuje około 12V i lekko sie zmieniają a jak sie dodaje gazu to są duże skoki (w dół)


Obrazek

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

jak podłączyć obrotomierz

Post autor: TheBiSHoP » czw kwie 28, 2011 15:13

Bednarus pisze:Czyli coś nie tak z połączeniem. Na pinie nr 10 od licznika powinno być napięcie wprost proporcjonalne do obrotów silnika Zależność tą przedstawia wykres poniżej.
Nigdy nie szłyszałem nic bardziej bzdurnego. Sygnał obrotomierza to sygnał częstotliwości i żaden normalny multimetr tu nie określi jego poprawności. 19 pin w ECU wysyła sygnał obrotka do 10 pinu zegarów.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

jak podłączyć obrotomierz

Post autor: Bednarus » czw kwie 28, 2011 16:20

Stąd to brałem: http://www.fallastarmedia.com/vortex/cl ... 0Intro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Może coś źle doczytałem.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

jak podłączyć obrotomierz

Post autor: TheBiSHoP » czw kwie 28, 2011 16:58

No mega źle doczytałeś


Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości