jak podłączyć obrotomierz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak podłączyć obrotomierz
w mk2 zrobiłem swapa na 2,0 ADY
i działało wszystko ładnie na liczniku mk2 (obrotomierz podłączyłem na krótko z cewki)
teraz zamieniłem licznik na taki z golfa 3 gti łącznie z wiązką do skrzynki, po przepięciu jednego kabelka (plusa do wskaźników) działa wszystko jak należy prócz obrotomierza, który ani drgnie, oraz kontrolki oleju która ciągle mruga,
na forum znalazłem informacje że te dwie rzeczy w mk3 są powiązane... tylko jak rozwiązać ten problem, gdzie może leżeć przyczyna
pod VAGiem pokazuje ładnie obroty silnika, w wiązce kabli z silnika jest poprawnie wpięty kabelek od obrotów...
wiec o co moze chodzić
i działało wszystko ładnie na liczniku mk2 (obrotomierz podłączyłem na krótko z cewki)
teraz zamieniłem licznik na taki z golfa 3 gti łącznie z wiązką do skrzynki, po przepięciu jednego kabelka (plusa do wskaźników) działa wszystko jak należy prócz obrotomierza, który ani drgnie, oraz kontrolki oleju która ciągle mruga,
na forum znalazłem informacje że te dwie rzeczy w mk3 są powiązane... tylko jak rozwiązać ten problem, gdzie może leżeć przyczyna
pod VAGiem pokazuje ładnie obroty silnika, w wiązce kabli z silnika jest poprawnie wpięty kabelek od obrotów...
wiec o co moze chodzić
problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie
Kiedyś mocno szperałem w temacie sygnału obrotomierza w MK3. Z tego co wywnioskowałem ze schematów i innych źródeł, to sygnał do obrotomierza (od któregoś rocznika Golfa) idzie z ECU, a nie z cewki. Sygnałem jest napięcie wprost proporcjonalne do prędkości obrotowej silnika. 1000 RPM to napięcie 1V; 2000 - 2V itd.
problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie
no tak, z tego co wiem to we wszystkich mk3 idzie z ECU a w mk2 szedł z cewki.. i niby wszystko mam poprawnie podłączone, sprawdzałem piny w kostkach skrzynki bezpieczników ale coś jednak nie gra
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie
Kolego Zielu - czy jest ciągłość przewodu od ECU do 10 pinu licznika?
problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie
z tego co sprawdzałem to właśnie tak i dlatego nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny...
problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie
A miernikiem sprawdzałeś, czy jest jakiekolwiek napięcie na tym 10 pinie we wtyku od licznika? Tylko silnik musi pracować.
problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie
sprawdziałem i obrotek na kablu po odpaleniu dostaje +12 (sprawdziałem na wiązce od licznika G1/12 i stamtąd przewodzi na pin licznika U1/06
problem z obrotomierzem i kontrolką oleju po swapie
z tego co udało mi się sprawdzić ten kabel z G1/12 idzie do ECU pin 19 - nie moge nigdzie znaleźć niestety dobrego schematu do tego (silnik ADY z sharana)
jedynie mam opis z programu Autodata w którym owy pin jest opisany jako "Connected pin - no test data available or random digital signal"
sprawdziłem też jak się licznik zachowa jak podepnę kabelek od obrotka pod cewkę (jak było w mk2) i obrotomierz ożył, z tym że pokazywał za wysokie obroty i strasznie falował, ale zgasła kontrolka oleju...
jedynie mam opis z programu Autodata w którym owy pin jest opisany jako "Connected pin - no test data available or random digital signal"
sprawdziłem też jak się licznik zachowa jak podepnę kabelek od obrotka pod cewkę (jak było w mk2) i obrotomierz ożył, z tym że pokazywał za wysokie obroty i strasznie falował, ale zgasła kontrolka oleju...
- LoLs
- Forum Master
- Posty: 1043
- Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
jak podłączyć obrotomierz
zaraz ci podeśle schematy wszelkie jakie mam http://www.sendspace.pl/file/48e33c177f7e492a36f4bb7" onclick="window.open(this.href);return false;
[URL=https://meettomy.site]Sexy Womans in your town[/URL]
jak podłączyć obrotomierz
Czyli coś nie tak z połączeniem. Na pinie nr 10 od licznika powinno być napięcie wprost proporcjonalne do obrotów silnika Zależność tą przedstawia wykres poniżej.zielu pisze:sprawdziałem i obrotek na kablu po odpaleniu dostaje +12
jak podłączyć obrotomierz
sprawdziłem miernikiem chyba wszystkie piny wychodzące z ECU i żaden nie dawał nic w okolicach 0,8V na wolnych obrotach
podłączając VAGa nie wykrywa on żadnych błędów i pokazuje obroty na wolnych około 800-830
mierzyłem też jakie napięcie wychodzi z cewki i tam pokazuje około 12V i lekko sie zmieniają a jak sie dodaje gazu to są duże skoki (w dół)
podłączając VAGa nie wykrywa on żadnych błędów i pokazuje obroty na wolnych około 800-830
mierzyłem też jakie napięcie wychodzi z cewki i tam pokazuje około 12V i lekko sie zmieniają a jak sie dodaje gazu to są duże skoki (w dół)
jak podłączyć obrotomierz
Nigdy nie szłyszałem nic bardziej bzdurnego. Sygnał obrotomierza to sygnał częstotliwości i żaden normalny multimetr tu nie określi jego poprawności. 19 pin w ECU wysyła sygnał obrotka do 10 pinu zegarów.Bednarus pisze:Czyli coś nie tak z połączeniem. Na pinie nr 10 od licznika powinno być napięcie wprost proporcjonalne do obrotów silnika Zależność tą przedstawia wykres poniżej.
jak podłączyć obrotomierz
Stąd to brałem: http://www.fallastarmedia.com/vortex/cl ... 0Intro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Może coś źle doczytałem.
Może coś źle doczytałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości