Styk S w stacyjce
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Styk S w stacyjce
Witam wszystkich forumowiczów:)
Mam taki problem otóż w styku S(brazowo-czerwony) jest cały czas napięcie???? Czy wyjme klucz ze stacyjki, czy przekrece, czy odpale silnik caly czas prąd a nie o to mi chodzi. A jest mi to potrzebne żeby podłączyć prawidłowo radio.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi:)
Mam taki problem otóż w styku S(brazowo-czerwony) jest cały czas napięcie???? Czy wyjme klucz ze stacyjki, czy przekrece, czy odpale silnik caly czas prąd a nie o to mi chodzi. A jest mi to potrzebne żeby podłączyć prawidłowo radio.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi:)
Styk S w stacyjce
Wg oznaczeń masz
30 - stałe zasilanie,
S - zasilanie po włożeniu kluczyka,
15 i X - zasilanie po zapłonie,
50 - rozrusznik,
P - parking zasilanie po wyjęciu kluczyka.P
Aha i jeszcze jedno. To jest GOLF III. Strzelałem bo nie napisałeś jakie auto a to trochę ważne.
VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
Styk S w stacyjce
Daworz-a nie wiesz czy któryś z pinów na którym pojawia się napięcie po zapłonie i przy pracy silnika (po przekręceniu kluczyka) można znacznie obciążyć ? Tak na około 20W ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Styk S w stacyjce
skaktus, styk S zwykle wytrzymuje obciążenie radiem o ile kostka stacyjki jest oryginalna lub dobrej jakości Możesz podpiąc pod 15 ale wówczas nie posłuchasz radia z wyłączonym zapłonem co może się przydać na postoju. Więc tak najprościej to wymień kostkę na sprawna żebyś miał napięcie na S po włożeniu kluczyka, a do zasilania radio użyj przekaźnika (nóżki 85 i 86 do S i do masy, nóżka 30 do stałego plusa np zapalniczki , nóżka 87 do zasilania radia)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Styk S w stacyjce
Przekaźnik to najprostsza sprawa, a ja chciałem go wyeliminować, ale widzę że nie ma co skakać i po prostu go użyć
Styk S w stacyjce
Z przekaźnikiem będzie bezpieczniej.
VW GOLF II 1.6 GTD
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
OPEL VECTRA A 2.0 115KM
VW GOLF III 1.6 PB+LPG
Styk S w stacyjce
Ja chciałem pod to podpiąć dzienne na żarówkę. Pobierają coś koło 20W więc stąd to pytanie.
Już kiedyś nad tym myślałem, ale chyba jak piszecie - po przekaźniku będzie bezpieczniej, choćby dlatego że popali mi styków w stacyjce.
Już kiedyś nad tym myślałem, ale chyba jak piszecie - po przekaźniku będzie bezpieczniej, choćby dlatego że popali mi styków w stacyjce.
Styk S w stacyjce
Witam dzięki za odpowiedzi ale to mnie nie usatysfakcjonowało:)
Wiem ze S to zasilanie po włożeniu kluczyka. Tylko nikt nie odpowiedział czemu tak może być dodam że przykładam przy stacyjce miernik i cały czas jest prąd 12V:( ?????????????????????????????????
Wiem ze S to zasilanie po włożeniu kluczyka. Tylko nikt nie odpowiedział czemu tak może być dodam że przykładam przy stacyjce miernik i cały czas jest prąd 12V:( ?????????????????????????????????
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Styk S w stacyjce
Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Styk S w stacyjce
Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach? Zresztą wyjaśnisz to miernikiem, wyjmij wtyczkę od stacyjki i zmierz w pinach stacyjki opór między S a 30. Opór ma być nieskończony czyli brak przejścia, jeśli jest do styk S się "przyspawał" i do wymiany
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Styk S w stacyjce
Kupujesz multimetr - najtańszy w "chińskich" sklepach po 5 zł, lepsze w elektronikach po 20 zł. Patrzysz do instrukcji, ustawiasz pomiar oporności i mierzysz.
Re: Styk S w stacyjce
Paweł Marek pisze:Jeśli dobrze mierzysz czyli między S a masą to chyba kostka stacyjki do wymiany. A masz może jakiś brzęczyk do ostrzegania o niezgaszonych światłach? Zresztą wyjaśnisz to miernikiem, wyjmij wtyczkę od stacyjki i zmierz w pinach stacyjki opór między S a 30. Opór ma być nieskończony czyli brak przejścia, jeśli jest do styk S się "przyspawał" i do wymiany
Witaj opór nieskończony i mam brzeczek o ostrzeganiu o niezgaszonych światłach. Tym może być spowodowane że cały czas mam napięcie w styku S???
Styk S w stacyjce
Opór nieskończony - czyli po prostu rozłączone styki.
Co może być powodem - uszkodzona stacyjka/wkładka ze stykami.
Co może być powodem - uszkodzona stacyjka/wkładka ze stykami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości