Homologacja STRZALKI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Homologacja STRZALKI
Witam!
Zapoznalem sie wieloma materialami dostepnymi w internecie i wiem ze litera E onzacza homologacje europejska, liczba okresla kraj ktory owa homologacje wydal, onzaczenia zrodel swiatla tez znam ale irytuja mnie strzalki.
Mianowicie nawet tutaj na forum jest napisane ze jesli nie ma strzalek to sa to lampy do ruchu prawostronnego czyli np. w Polsce.
Jezeli strzalki sa w lewo i prawo jednoczesnie na jednej lapmie to sa to swiatla symetryczne (USA) i daja sie regulowac w obie strony.
Ale co mam zrobic jak ja na lampie Angel Eyes clear z homologacja E11 na lewej lampie mam strzalke w lewo, a na prawej w prawo (strzalki skierowne sa w kierunku kierunkowsazow). Przeciez to na bank nie jest tak ze lewa lampe mam angielska a prawa "polska" bo lampy nie byly wymieniane. Wiec o co z tym chodzi. Bede wdzieczny jesli ktos kompetentny w prosty sposob mi powie o co tutaj chodzi
Zapoznalem sie wieloma materialami dostepnymi w internecie i wiem ze litera E onzacza homologacje europejska, liczba okresla kraj ktory owa homologacje wydal, onzaczenia zrodel swiatla tez znam ale irytuja mnie strzalki.
Mianowicie nawet tutaj na forum jest napisane ze jesli nie ma strzalek to sa to lampy do ruchu prawostronnego czyli np. w Polsce.
Jezeli strzalki sa w lewo i prawo jednoczesnie na jednej lapmie to sa to swiatla symetryczne (USA) i daja sie regulowac w obie strony.
Ale co mam zrobic jak ja na lampie Angel Eyes clear z homologacja E11 na lewej lampie mam strzalke w lewo, a na prawej w prawo (strzalki skierowne sa w kierunku kierunkowsazow). Przeciez to na bank nie jest tak ze lewa lampe mam angielska a prawa "polska" bo lampy nie byly wymieniane. Wiec o co z tym chodzi. Bede wdzieczny jesli ktos kompetentny w prosty sposob mi powie o co tutaj chodzi
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Homologacja STRZALKI
jak ja poczytałem o problem to mogę stwierdzić że na strzałki nie patrz, może być różnie, a najcześciej idą na zewnątrz , patrz na cyfrę po E i resztą się nie martw, to znaczy martw bo przecież E11 i E24 to angielskie i Irlandzkie
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Homologacja STRZALKI
Uważam, po obejrzeniu kilku lamp - a jutro spojrzę jeszcze na takie od Jelcza w mej przyczepce - że strzałki wskazują zewnętrzną stronę pojazdu.
Mam pod ręką akurat tylko lampy kontynentalne, nie wyspiarskie, ale się mi to potwierdza.
To chyba tylko wskazówka, jak powinny być montowane - np. kierunkowskazem na zewnątrz, jak na fotce:
By nie był na zewnątrz STOP czy pozycyjne.
Mam pod ręką akurat tylko lampy kontynentalne, nie wyspiarskie, ale się mi to potwierdza.
To chyba tylko wskazówka, jak powinny być montowane - np. kierunkowskazem na zewnątrz, jak na fotce:
By nie był na zewnątrz STOP czy pozycyjne.
Re: Homologacja STRZALKI
A co ma do rzeczy czy homologacja angielska czy irlandzka ? Jeśli homologacja jest wydana w Angli, to nie powoduje że takiej lampy nie można używać w Polsce-homologacja wydana w jakimkolwiek państwie członkowskim UE daje możliwość używania produktu z tą homologacją w całej UE. Jedyne co ważne, aby odcięcie światła było dla ruchu prawostronnego i to wszystko,a to określają strzałki. Miałem podobny przypadek z reflektorami, strzałki na zewnątrz auta, ale odcięcie było ok, homologacji tam było kilka i bez problemów.Paweł Marek pisze:jak ja poczytałem o problem to mogę stwierdzić że na strzałki nie patrz, może być różnie, a najcześciej idą na zewnątrz , patrz na cyfrę po E i resztą się nie martw, to znaczy martw bo przecież E11 i E24 to angielskie i Irlandzkie
Homologacja STRZALKI
Czyli te strzalki nie pokazuja w jakim ruchu (prawo czy lewo stronnym) powinny byc uzywane lampy ?/?/?
Bo rzeczywiscie w wielu przypadkach tak jak u mnie sa one skierowane na zewnatrz pojazdu
Bo rzeczywiscie w wielu przypadkach tak jak u mnie sa one skierowane na zewnatrz pojazdu
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Homologacja STRZALKI
skaktus, powiedz to pierwszemu kontrolującemu policjantowi. Zobaczy E11 lampy angielskie - dowodzik zabieramy. Co do strzałek - o ile wiem jedynie takie z dwoma grotami w prawo i lewo oznaczają lampy do zastosowania zarówno w uchu prawo jak i lewostronnym ale to napewno nie w golfach
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Homologacja STRZALKI
Lampy sygnalizacyjne, czyli "migacze" lub tylne - to praktycznie w Golfie nie ma znaczenia "prawa"/"lewa" (może oprócz tylnego pmgłowego).
Jednak co do reflektorów głównych jest dokładnie odwrotnie: różnica jest niepokonywalna. W Anglii lampy wyżej świecą (na znaki na przykład) po LEWEJ stronie drogi; gdy taki pojazd trafi na kontynent - strumień światła padnie dokładnie na oczy kierowcy z przeciwka...
Jednak co do reflektorów głównych jest dokładnie odwrotnie: różnica jest niepokonywalna. W Anglii lampy wyżej świecą (na znaki na przykład) po LEWEJ stronie drogi; gdy taki pojazd trafi na kontynent - strumień światła padnie dokładnie na oczy kierowcy z przeciwka...
Homologacja STRZALKI
Ja miałem reflektory z homologacją E11, E13 i E4 i nigdy nie poleciał dowód. Homologacja E11 nie oznacza że reflektor jest przeznaczony na rynek brytyjski, tylko że w GB została wydana homologacja. Niestety nasi policjanci są dość nierozgarnięci, niedouczeni, żyjący w latach 80. W takich sytacjach nie przyjmuje się mandatu, jesli mamy pewność że auto ma lampy sprawne i przystosowane do naszych dróg.
Równie dobrze, można by powiedzieć, że produkowane w Polsce autobusy, nie mogą jeździć po brytyjskich drogach, bo mają homologację E20, wydaną w polskich urzędach, a mimo to śmigają po drogach GB, bo są odpowiednio do tego przystosowane (kiera po prawej, odcięcie \_ i inne). Wszystko zależy od widzimisię gliny.
Równie dobrze, można by powiedzieć, że produkowane w Polsce autobusy, nie mogą jeździć po brytyjskich drogach, bo mają homologację E20, wydaną w polskich urzędach, a mimo to śmigają po drogach GB, bo są odpowiednio do tego przystosowane (kiera po prawej, odcięcie \_ i inne). Wszystko zależy od widzimisię gliny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości