Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: rekin01 » ndz mar 20, 2011 11:54

Potrzebuję pomocy przy podłączeniu świateł dziennych według przepisów, które obowiązują w tej chwili. Chodzi o to, że mogą się świecić tylko światła do jazdy dziennej. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie przy podłączaniu, ale dodam, że mam założone przekaźniki świateł, oczywiście według porady z forum :smirk:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: stonefree » ndz mar 20, 2011 12:22

W nowych, salonowych autach światła włączają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu świateł mijania.
http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo" onclick="window.open(this.href);return false;
Proponuję schemat: Obrazek
Jak by dobrze posmyrać, można poszukać wolnego bezpiecznika w skrzynce i go wykorzystać do podpięcia świateł, Podłączyć lampkę kontrolną, albo dać drugi przekaźnik zasilany masą z czujnika wysokiego ciśnienia oleju,żeby światła nie obciążały aku przy odpalaniu silnika.



Awatar użytkownika
gello1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: pt sie 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krasnystaw

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: gello1 » ndz mar 20, 2011 14:06

zółto-czarny gruby kabelek przy kostce stacyjki przy kierownicy to 12V po przekręceniu stacyjki. I przekaźnik aby gasły po włączeniu pozycji(świateł mijania).
Zerknij w mój temat to zobaczysz jak to wygląda :helm:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 20, 2011 14:58

np
Przekaźnik umieść za włącznikiem świateł.
Od plus po stacyjce żółto czarny (najłatwiej dorwać go z tyłu włącznika świateł) dolutuj kabelek do styku 30 przekaźnika, ze styku 87a (ni 87) wyprowadź zasilanie dwoma kablami na oba światła dzienne, na każdym z tych kabli dając po bezpieczniku w gnieździe uniwersalnym i pociąg je pod maskę. Masę dla świateł dziennych skądkolwiek pod maską.
Teraz sterowanie przekaźnika: do styku 85 podłącz kabelek dolutowany " z boku" do jednego z dwóch kabli postojówek idącego z włącznika. Do styku 86 masę (również znajdziesz we włączniku brązowy.
To jedna z wieli\u możliwości, zaleta taka że wszystko siedzi w kabinie bez narażenia na gorąco i wilgoć pod maską. Dzienne zapalą się automatycznie po włączeniu zapłonu, zgasną gdy włączysz drogowe/mijania lub same pozycyjne.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: rekin01 » ndz mar 20, 2011 15:14

gello1 pisze:zółto-czarny gruby kabelek przy kostce stacyjki przy kierownicy to 12V po przekręceniu stacyjki. I przekaźnik aby gasły po włączeniu pozycji(świateł mijania).
Zerknij w mój temat to zobaczysz jak to wygląda :helm:
Jak to wygląda to ja wiem, tylko jak podłączyć, żeby nie trzeba było za dużo grzebać.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: Zico63b » ndz mar 20, 2011 15:57

Kolega Paweł Marek opisał takie połączenie, które spełnia Kolegi Rekin01 wszystkie oczekiwania: raz że proste, a dwa - nawet to ze układ dziennych wyłącza się przy pracy rozrusznika (uwaga Kolegi Stonefree). Chociaż akurat to przy mocy pobieranej przez dzienne rzędu kilku wat, nie ma żadnego znaczenia: ja mam reflektory główne + pozycyjne ustawione na pracę od chwili włączenia zapłonu, silnik TDI (świece, grzałki płynu) - a nie ma żadnych problemów.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: stonefree » ndz mar 20, 2011 16:12

Zico63b pisze:układ dziennych wyłącza się przy pracy rozrusznika
Jasne, przecież jest specjalny przekaźnik...



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: rekin01 » ndz mar 20, 2011 16:55

Zico63b Chodziło mi raczej o podłączenie kabelków gdzieś w komorze silnika, mam tak przekaźniki od świateł i nic się z nimi nie dzieje więc z tym też nie powinno być problemu. W takim układzie nie musiałbym nic lutować w środku.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: Zico63b » ndz mar 20, 2011 17:12

Działanie to samo, tylko inny punkt: Złącze okrągłe, wieloprzewodowe na chłodnicy, jako zasilanie też żółto-czarny idący z zasilaniem do sygnału dźwiękowego. Szaro-czarny (lewe) lub szaro-czerwony (prawe) światła pozycyjne. Masy - wiadomo :bigok:
Wszystkie napięcia są w tych samych chwilach co i przy włączniku głównym świateł; to ich dalszy bieg.



rekin01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: śr wrz 19, 2007 20:16
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: rekin01 » pn mar 21, 2011 10:38

Co powiecie jeżeli chodzi o schemat w tym poście, diody prostownicze są konieczne? Jakie duże, 5A?



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: beetle » pn mar 21, 2011 11:54

wystarczą najtańsze diody 1 amperowe, prąd jest niewielki, ograniczany cewką przekaźnika.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

piter3113
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt paź 08, 2010 22:20

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: piter3113 » pn mar 21, 2011 16:04

ja mam dylemat tylko co do homologacji e13 czy mozna ledy z taka uzywac??jezeli ktos ma rozeznaie w tych hmologacjach to prosze o podpowiedz. a podlaczenie proste.zalezy jeszcze jak chcesz zeby tylko dzienne swiecily a jak wl pozycyjne to gasna czy jak wlaczysz mijania.zakladam ze chcesz aby swiecily same dzienne.zastosuj przekaznik przelaczny i wszystko bedzie jak trzeba.zasilanie do niego wez ze stacyjki lub z wylacznika swiatel mijania bo mijania tez wl dopiero jak zaplon masz i podl do styku 30.sterowanie wez z pozycyjnych(jezeli wezmiesz z mijania to dopiero jak mijania zaswiecisz to dzienne zgasna). kabel zasilajacy dzienne podlacz do styku przekaznika ktory jest normalnie zwarty o ile sie nie myle to jest to 87A do 87 podepnij kabel do pozycyjnych 85 masa i wszystko gra ale proponowal bym jeszce jakis dodatkowy wlacznik w srodku na kablu zasilajacym przekaznik aby mozna byl sobie wyl w razie potrzeby np nieraz jak sprwadzasz jakies prady i musisz miec wlaczony zaplon to caly czas ci beda swiecic.mam nadzieje ze zrozumiale napisalem

zapomnialem jeszcze dodac ze wskazane by bylo jakis bezpiecznik wrzucic na zasilaniu przekaznika


VW znaczy wszystko... Bez niego wszystko byłoby niczym:D

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: skaktus » pn mar 21, 2011 18:14

Wystarczyło zajrzeć na forum lub do google:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878" onclick="window.open(this.href);return false;

Prócz homologacji E musisz mieć homologację RL, bez tego lampy nie mogą być traktowane jako dzienne, tylko jako postojowe.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Światła do jazdy dziennej według obecnych przepisów

Post autor: Zico63b » pn mar 21, 2011 18:44

skaktus pisze:Prócz homologacji E musisz mieć homologację RL, bez tego lampy nie mogą być traktowane jako dzienne, tylko jako postojowe.
Tak dokładnie, to ani nawet jako postojowe - po prostu nic. Jak Kolega Skaktus pisze, musi być także RODZAJ światła, sama homologacja to mało - gdyż zawsze lampa homologowana we właściwym instytucie ma też określony rodzaj światła.
Inaczej rodzi to podejrzenie podróbki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości