Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw gru 09, 2010 23:19
- Lokalizacja: Opolskie - Leśnica
- Kontakt:
Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
Witam.
Od niedawna jestem posiadaczem GOLF V, 2004r, 1.9 TDI.
Minęła zima.. wiec postanowiłem się zająć ogrzewaniem, bo problem tkwił ciągle, ale w zimę nie chciałem go podejmować, bo mogło być jeszcze gorzej.
Otóż już piszę co jest nie tak. Jak prawie każdy golf V posiadam jednostrefowy dwu-fazowy climatronik (zdjęcie: http://twardy.pl.pl/climatronic.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) .
Problem tkwi w tym, że podczas włączania ogrzewania (obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby) to z prawej strony leci zimne powietrze (na szyby, na nogi, na środek), a tym czasem z lewej strony leci cieple, obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby.
Prawa strona jest ciągle zimna i ciągle zimne powietrze dmucha. Poszukałem trochę w internecie i nie znalazłem wyczerpującej dla mnie porady co można zrobić.
Dowiedziałem się tylko tyle, że "silnik prawy sterowania klapami" jest uszkodzony. Byłem dzisiaj w serwisie LELLEK, poprosiłem o podpięcie pod komputer. Dowiedziałem się tego samego, że silnik prawy do sterownia klapami jest uszkodzony. Zapytałem o cenę tego z ciekawości.. powiedzieli mi 550zł + wymiana = około 650,00 zł.
Podziękowałem im w takim razie, ale zapytałem o numery z tego silnika, to mi powiedzieli, że są dwa rodzaje i nie wiedzą jaki ja mam rodzaj.
Myślałem nad poszukaniem w necie jakiegoś silnika tańszego sprawnego, lecz nie mam z tego numerów. Więc moje pytanie brzmi:
- czy orientuje się ktoś może jak dostać się do tego silnika? Jakie kroki wykonać aby zdjąć tapicerkę? Dużo z tym roboty? Myślicie, że ten silnik będzie powodem tego, że z prawej strony ciągle zimno leci? A jak to nie będzie wina silnika... to co wtedy?!
Dziękuje za odpowiedz na post.
A no i jeszcze jedna sprawa...
... czy ktoś może z was ściągał matę grzewczą pod siedzeniem w VW Golf V ? Bo posiadam w swoim samochodzie również "podgrzewane fotele". No i spaliła mi się mata która jest połączona z siedziskiem (według LELLKA). No i koszt tego siedziska z matą to około 780 zł + kosz naprawy = 900,00 zł .
Gdzieś kiedyś natknąłem się na artykuł podobny, tylko, że w GOLF IV - chłopakowi się przepaliły druty i je zespawał i nadal mi działała porządnie mata grzewcza.
W moim przypadku też się przepaliły druty z maty grzewczej i nawet na fotelu jest ślad w którym to miejscu. Macie może jakieś info jak się do tego zabrać i czy w ogóle da radę to pospawać, jak to niby jest "mata połączona z siedziskiem" ? Chodziło by o szczególne info czy jest sens samemu to robić, czy włożyć 900zł ?
Pozdrawiam,
Adam.
Od niedawna jestem posiadaczem GOLF V, 2004r, 1.9 TDI.
Minęła zima.. wiec postanowiłem się zająć ogrzewaniem, bo problem tkwił ciągle, ale w zimę nie chciałem go podejmować, bo mogło być jeszcze gorzej.
Otóż już piszę co jest nie tak. Jak prawie każdy golf V posiadam jednostrefowy dwu-fazowy climatronik (zdjęcie: http://twardy.pl.pl/climatronic.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) .
Problem tkwi w tym, że podczas włączania ogrzewania (obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby) to z prawej strony leci zimne powietrze (na szyby, na nogi, na środek), a tym czasem z lewej strony leci cieple, obojętnie czy na nogi, czy na środek, czy na szyby.
Prawa strona jest ciągle zimna i ciągle zimne powietrze dmucha. Poszukałem trochę w internecie i nie znalazłem wyczerpującej dla mnie porady co można zrobić.
Dowiedziałem się tylko tyle, że "silnik prawy sterowania klapami" jest uszkodzony. Byłem dzisiaj w serwisie LELLEK, poprosiłem o podpięcie pod komputer. Dowiedziałem się tego samego, że silnik prawy do sterownia klapami jest uszkodzony. Zapytałem o cenę tego z ciekawości.. powiedzieli mi 550zł + wymiana = około 650,00 zł.
Podziękowałem im w takim razie, ale zapytałem o numery z tego silnika, to mi powiedzieli, że są dwa rodzaje i nie wiedzą jaki ja mam rodzaj.
Myślałem nad poszukaniem w necie jakiegoś silnika tańszego sprawnego, lecz nie mam z tego numerów. Więc moje pytanie brzmi:
- czy orientuje się ktoś może jak dostać się do tego silnika? Jakie kroki wykonać aby zdjąć tapicerkę? Dużo z tym roboty? Myślicie, że ten silnik będzie powodem tego, że z prawej strony ciągle zimno leci? A jak to nie będzie wina silnika... to co wtedy?!
Dziękuje za odpowiedz na post.
A no i jeszcze jedna sprawa...
... czy ktoś może z was ściągał matę grzewczą pod siedzeniem w VW Golf V ? Bo posiadam w swoim samochodzie również "podgrzewane fotele". No i spaliła mi się mata która jest połączona z siedziskiem (według LELLKA). No i koszt tego siedziska z matą to około 780 zł + kosz naprawy = 900,00 zł .
Gdzieś kiedyś natknąłem się na artykuł podobny, tylko, że w GOLF IV - chłopakowi się przepaliły druty i je zespawał i nadal mi działała porządnie mata grzewcza.
W moim przypadku też się przepaliły druty z maty grzewczej i nawet na fotelu jest ślad w którym to miejscu. Macie może jakieś info jak się do tego zabrać i czy w ogóle da radę to pospawać, jak to niby jest "mata połączona z siedziskiem" ? Chodziło by o szczególne info czy jest sens samemu to robić, czy włożyć 900zł ?
Pozdrawiam,
Adam.
VW Golf Mk V
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
w sprawie silniczka masz 2 wyjścia - kupić nagrzewnicę i wyjąć silniczek pod ten model za ok 250zł albo kupić w ASO (albo allegro za 100zł) sam silniczek - wg mnie numer 1K0 907 511B (jeśli miałeś błąd silniczka V159) - cena będzie za ten silniczek coś koło 350-400zł
co do foteli - wymontować fotel, zdjąć gąbkę siedziska razem z tapicerkę, mata grzewcza będzie pewnie wszyta w tapicerkę lub poszukać takiego fotela grzanego z taką tapicerką na allegro - czasem można kupić taniej
co do foteli - wymontować fotel, zdjąć gąbkę siedziska razem z tapicerkę, mata grzewcza będzie pewnie wszyta w tapicerkę lub poszukać takiego fotela grzanego z taką tapicerką na allegro - czasem można kupić taniej
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
kolego co do silniczka to szukaj używki , za robociznę biorą 100 zł za silniczek też około 100 zł z używki i masz 200 zł a nie 650
co do podgrzewanego siedzonka to szukaj maty na własną rekę i bierz sie za wymiane nie jest to jakieś strasznie trudne w golfie 4 robiłem to kilka dni temu nie jest skomplikowane takie rozebranie fotela , poniżej temat dotyczący rozebrania fotela z golfa 4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=68357" onclick="window.open(this.href);return false;
co do podgrzewanego siedzonka to szukaj maty na własną rekę i bierz sie za wymiane nie jest to jakieś strasznie trudne w golfie 4 robiłem to kilka dni temu nie jest skomplikowane takie rozebranie fotela , poniżej temat dotyczący rozebrania fotela z golfa 4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=68357" onclick="window.open(this.href);return false;
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw gru 09, 2010 23:19
- Lokalizacja: Opolskie - Leśnica
- Kontakt:
Re: Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
dokładnie mam taki błąd jak napisałes " V159" .grg474 pisze:w sprawie silniczka masz 2 wyjścia - kupić nagrzewnicę i wyjąć silniczek pod ten model za ok 250zł albo kupić w ASO (albo allegro za 100zł) sam silniczek - wg mnie numer 1K0 907 511B (jeśli miałeś błąd silniczka V159) - cena będzie za ten silniczek coś koło 350-400zł
co do foteli - wymontować fotel, zdjąć gąbkę siedziska razem z tapicerkę, mata grzewcza będzie pewnie wszyta w tapicerkę lub poszukać takiego fotela grzanego z taką tapicerką na allegro - czasem można kupić taniej
Znalazłem na allegro : http://allegro.pl/silniczki-sterowania- ... 63329.html" onclick="window.open(this.href);return false;
To teraz pozostaje pytanie: jak się do tego zabrać aby samemu to wymienić? Masz może jakiś pomysł za co po kolei się złapać, żeby czegoś nie urwać?
FOTEL:
Hym, co do fotela i tej maty grzewczej, to jak już rozmontuje tę matę, to są jakieś maty w tańszych cenach gdzieś? Bo nie orientuję się za bardzo.
Czy musi być akurat taka sama mata o takim samym nr jaki mam w swoim golfie?
Dziękuje panowie za odpowiedź.
VW Golf Mk V
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
trzeba będzie na pewno wymontować schowektwardy_xd pisze:To teraz pozostaje pytanie: jak się do tego zabrać aby samemu to wymienić?
masz tu rysunki
co do samych foteli a raczej grzania - allegro - wpisz fotel golf V - znajdź najtańsze - wykonaj telefony czy maja wtyczki od grzania - jak któryś ma to kup najtańszy i tyle. Szukanie samych mat czasem się udaje - ceny od 150zł wzwyż ostatnio na allegro. Można zrobić tak - rozebrać fotel, jak maty sie nie da naprawić to wtedy zakup maty czy fotela. Albo od razu poszukać najlepiej fotela z taka samą tapicerką
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw gru 09, 2010 23:19
- Lokalizacja: Opolskie - Leśnica
- Kontakt:
Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
Dzięki wielkie "grg474".
Zaraz się zabieram za wyciąganie silniczka. Rysunek mam nadzieje, że pomoże.
Potem dam znać jak mi poszloooo...
A co do fotela, to wiem, ze "te spirale które są tam" , to zrobiła się przerwa w obwodzie. Trzeba będzie pospawać to.. albo poszukać nowej.
Ale to na razie pierw CLIMATRONICEM się zajmę, a potem fotelem.
Postaram się sam go rozebrać metodą prób i błędów.. chyba najrozsądniejszy pomysł.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Dam potem znać co i jak, a na chwilę obecną temat uważam za zamknięty.
Zaraz się zabieram za wyciąganie silniczka. Rysunek mam nadzieje, że pomoże.
Potem dam znać jak mi poszloooo...
A co do fotela, to wiem, ze "te spirale które są tam" , to zrobiła się przerwa w obwodzie. Trzeba będzie pospawać to.. albo poszukać nowej.
Ale to na razie pierw CLIMATRONICEM się zajmę, a potem fotelem.
Postaram się sam go rozebrać metodą prób i błędów.. chyba najrozsądniejszy pomysł.
Dzięki wszystkim za pomoc!
Dam potem znać co i jak, a na chwilę obecną temat uważam za zamknięty.
VW Golf Mk V
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
Z matą grzewczą bym nie kombinował. Ostanio na przeglądzie w VW kolega pokazał mi co stoi u nich. Palona Jetta,prawie nowa. Najprawdopodobniej od podgrzewanych foteli. Gdzieś kiedyś czytałem na forum o kolesiu co zmienił maty na jakieś zamienniki i mu się fotel przepalił. Albo bym zostawił jak jest albo poszukał oryginalnej maty. Grzane stołki to sprawa na zimę i do tego jeszcze niekonieczna.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw gru 09, 2010 23:19
- Lokalizacja: Opolskie - Leśnica
- Kontakt:
Re: Problem - klimatyzacja, fotel podrzewany.
W sumie to mnie teraz przestraszyłeś. Jednak sobie to odpuszczę spawanie i poszukam gdzieś takiej maty.. ale pierw muszę siedzisko rozebrać. A jak na chwilę obecną brak chęci .jhosef pisze:Z matą grzewczą bym nie kombinował. Ostanio na przeglądzie w VW kolega pokazał mi co stoi u nich. Palona Jetta,prawie nowa. Najprawdopodobniej od podgrzewanych foteli. Gdzieś kiedyś czytałem na forum o kolesiu co zmienił maty na jakieś zamienniki i mu się fotel przepalił. Albo bym zostawił jak jest albo poszukał oryginalnej maty. Grzane stołki to sprawa na zimę i do tego jeszcze niekonieczna.
Dzięki za przestrogę. Teraz to dało mi do myślenia. Wole żyć, niż się spalić...
..
Udało się! A więc tak: rozkręciłem schowek, wyciągnąłem silniczek sterowania klapami nagrzewnicy spisałem sobie numer z niego. Poszukałem na allegro, podzwoniłem troszkę.. i zamówiłem sobie za 98 zł (razem już z przesyłką). Przyszła paczka. Dzisiaj wziąłem się za wymianę tego. Wymieniłem!
Działa ;D teraz ciepełko na całym samochodzie czuć Lellek chciał 700 zł za nowy silniczek oraz wymianę , a mi udało się to zrobić za 100 zł + 2h robocizny
Opłacało się!
Dzięki panowie za radę.
A z fotelem, to może w następny weekend coś pokombinuję.
VW Golf Mk V
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
1.9 TDI
2004r
Pozdrawiam, twardy_xd .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości