Dodatkowe zegary - jak podpiąć pod stacyjkę

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Dodatkowe zegary - jak podpiąć pod stacyjkę

Post autor: meiker » czw mar 17, 2011 10:35

Witajcie,
właśnie dotarły do mnie zegary dodatkowe na słupek (woltomierz, ciśnienie oleju), chciałbym je na dniach zamontować, ale mam tylko jedno pytanko, chodzi dokładnie o podłączenie tych zegarów pod zapłon, żeby po odpaleniu silnika (włożeniu kluczyka do stacyjki) dopiero wtedy się załączały. Jeżeli chodzi o podświetlenie to już znalazłem jakie kabelki za to odpowiadają z przełączniku świateł.
A które kabelki spod stacyjki muszę użyć do zegarów, pewnie chodzi o + i - :)

Fajnie jakby ktoś znał kolory bo nie mam miernika i tylko po kolorach, zdjęciach mogę dojść do tego :)
Z góry dzięki.

pozdrawiam
Mariusz


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Dodatkowe zegary - jak podpiąć pod stacyjkę

Post autor: skaktus » czw mar 17, 2011 11:09

Minus, czyli masę bierzesz z dowolnego metalowego elementu karoserii, stelażu deski rozdzielczej itp.

Plus, o ile się nie mylę jest pod czarno-żółtym przewodem w kostce stacyjki. Bez miernika tutaj się nie obędzie, bo wszystko będziesz robił "na oko" a to dobrze nie wróży. Tani miernik (multimetr) kupisz już za 15 zł. Fakt, nie są one super dokładne, ale plus, minus, napięcie zmierzy a ma też inne funkcje ;)



Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Dodatkowe zegary - jak podpiąć pod stacyjkę

Post autor: meiker » pt mar 18, 2011 21:41

no na dniach zaczynam robić isntalację :food:
mam nadzieję, że się uda, a może zdobędę gdzieś ten miernik do momentu jak już bede ten ostatni kabelek pod stacyjkę podpinał :bajer:


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dodatkowe zegary - jak podpiąć pod stacyjkę

Post autor: Zico63b » pt mar 18, 2011 22:35

STOP!
Czarno-żółty to linia X, gaśnie w chwili pracy rozrusznika - tej nie polecam. Polecam natomiast linię 15, czyli tzw. zapłon - kolor czarny, bez paska. Jest w nim napięcie cały czas, gdy jest napięcie na zapłonie, cewce zapłonowej, zegarach itd. i NIE gaśnie w chwili kręcenia rozrusznikiem.



Awatar użytkownika
meiker
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 21:24
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Dodatkowe zegary - jak podpiąć pod stacyjkę

Post autor: meiker » pt mar 18, 2011 23:38

STOP!
Czarno-żółty to linia X, gaśnie w chwili pracy rozrusznika - tej nie polecam. Polecam natomiast linię 15, czyli tzw. zapłon - kolor czarny, bez paska. Jest w nim napięcie cały czas, gdy jest napięcie na zapłonie, cewce zapłonowej, zegarach itd. i NIE gaśnie w chwili kręcenia rozrusznikiem.
no to wielkie dzięki :) bede pamietał... :pub:


______________
Aktualnie: MK4 Bora 1.6 16V
Poprzedni: MK3 - german style - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=336013
Grafik / projektowanie serwisów www
www.mariuszkunc.pl | kompleksowe strony www, grafika projektowa, identyfikacja wizualna

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dodatkowe zegary - jak podpiąć pod stacyjkę

Post autor: Zico63b » ndz mar 20, 2011 17:57

Mnie by denerwowało ze spadają przy rozruchu - to raz. A dwa, chciałbym wiedzieć o napięciu w chwili rozruchu - to ważna wskazówka o stanie akumulatora.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości