Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruchamia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruchamia
Witam.
Mam następujący problem. W moim golfie IV 2000r (modelowo 2001r) wyświetlacz komputera traci kontrast. Wczoraj pomyślałem że sprawdzę co jest nie tak, myślałem że może coś z połączeniem wyświetlacza z płytką. Nie robiłem tego pierwszy raz, bo już kiedyś w innym liczniku Golfa IV wymieniałem podświetlenie. Wyciągnąłem więc licznik i przyniosłem do domu. Okazało się że wyświetlacz jest połączony tasiemką, więc nic nie zrobię. Z racji że było już późno, nie chciało mi się iść do samochodu, pomyślałem że założę następnego dnia. Dziś wziąłem go i podłączyłem. Po przekręceniu kluczyka wyskoczył komunikat "CHECK BRAKE PADS" czy jakoś tak, pomyślałem, że to dlatego że wyciągnąłem licznik i muszę skasować błędy. Zauważyłem również że świeci się kontrolka immo. Po chwili wyskoczył komunikat że immo aktywowane. Po podłączeniu do vag-com'a i sprawdzeniu błędów wyskakują następujące błędy:
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 825 C
Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V09
Coding: 01124
Shop #: WSC 19410
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2726327
5 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01317
4 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications
Zaznaczam, że w żadnym wypadku nie próbowałem uruchamiać silnika bez licznika. Zastanawiam się co może być tego przyczyną. Bardzo proszę o pomoc.
Mam następujący problem. W moim golfie IV 2000r (modelowo 2001r) wyświetlacz komputera traci kontrast. Wczoraj pomyślałem że sprawdzę co jest nie tak, myślałem że może coś z połączeniem wyświetlacza z płytką. Nie robiłem tego pierwszy raz, bo już kiedyś w innym liczniku Golfa IV wymieniałem podświetlenie. Wyciągnąłem więc licznik i przyniosłem do domu. Okazało się że wyświetlacz jest połączony tasiemką, więc nic nie zrobię. Z racji że było już późno, nie chciało mi się iść do samochodu, pomyślałem że założę następnego dnia. Dziś wziąłem go i podłączyłem. Po przekręceniu kluczyka wyskoczył komunikat "CHECK BRAKE PADS" czy jakoś tak, pomyślałem, że to dlatego że wyciągnąłem licznik i muszę skasować błędy. Zauważyłem również że świeci się kontrolka immo. Po chwili wyskoczył komunikat że immo aktywowane. Po podłączeniu do vag-com'a i sprawdzeniu błędów wyskakują następujące błędy:
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 825 C
Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V09
Coding: 01124
Shop #: WSC 19410
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2726327
5 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01317
4 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
01316 - ABS Control Module
49-00 - No Communications
01321 - Control Module for Airbags (J234)
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications
Zaznaczam, że w żadnym wypadku nie próbowałem uruchamiać silnika bez licznika. Zastanawiam się co może być tego przyczyną. Bardzo proszę o pomoc.
Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruchamia
Udało mi się skasować ten:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
ale wiedziałem że on będzie bo niedawno wymieniałem świece żarowe i żeby sprawdzić je odłączyłem czujnik temp.
Teraz mam pilny wyjazd, więc jak będę to sprawdzę.
Z góry dzięki za pomoc.
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
ale wiedziałem że on będzie bo niedawno wymieniałem świece żarowe i żeby sprawdzić je odłączyłem czujnik temp.
Teraz mam pilny wyjazd, więc jak będę to sprawdzę.
Z góry dzięki za pomoc.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruchamia
Słuchaj,może poprostu źle wpiąłeś jedną z wtyczek?
Re: Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruch
Też tak myślałem, ale po odłączeniu i ponownym podłączeniu jest dalej to samo.stonefree pisze:Słuchaj,może poprostu źle wpiąłeś jedną z wtyczek?
Tak się zastanawiam, czy nie jest to wynikiem tego, że nie odłączyłem akumulatora przed wyciągnięciem licznika, ale jak kiedyś robiłem z podświetleniem w golfie z 1998r SDI bez kompa, to wszystko było ok.
Aha, jeszcze jedno mnie zastanawia, bo jak wsiadłem do samochodu żeby wyciągnąć licznik, to przekręciłem na momencik kluczykiem żeby zgasło oświetlenie w środku, ale zaraz wróciłem do położenia początkowego, więc nie był włączony zapłon podczas odłączania licznika (ale radio samochodowe się uruchomiło i chodziło do momentu całkowitego wyciągnięcia kluczyka). Czy to może być przyczyną?
Poprawka. Sprawdziłem jeszcze raz czy wtyczki są OK. Jeszcze raz odłączyłem każdą z wtyczek i podłączyłem ponownie, podociskałem. Okazuje się że to pomogło, musiała być któraś niedociśnięta. Strasznie krótkie są te przewody, ciężko dostać się do wtyczek i może dlatego nie zostały one dobrze dociśnięte.
W każdym razie, udało mi się uruchomić silnik. Jedyne co zostało,to błąd airbag'a. Prawdopodobnie jeszcze nie jest całkowicie dociśnięty lub nawala kabelek od airbaga.
stonefree - dzięki za pomoc.
Dziś sprawdzałem niebieską wtyczkę, dociskałem mocno i dalej nic, dalej wyskakuje "AITBAG FAIL";/ Czy możliwe jest aby poduszka lub sterownik poduszki się uszkodził? Jeszcze będę sprawdzał połączenia i może jak będę miał jak, to sprawdzę z inną poduszką (jeżeli mogę podpiąć poduszkę z innego Golfa IV).
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruchamia
tyle że kontrolka airbaga sama nie zgaśnie...trzeba VAGiem skasować błąd
Co do poprzedniego problemu to czasami zegary złapią zawieszkę przy ich podłączaniu...wtedy cza odłączyć i podłączyć ponownie - tak jak zrobiłeś - lub odłączyć aku na chwilę...
Co do poprzedniego problemu to czasami zegary złapią zawieszkę przy ich podłączaniu...wtedy cza odłączyć i podłączyć ponownie - tak jak zrobiłeś - lub odłączyć aku na chwilę...
Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruchamia
Hmm, tylko że po podłączeniu licznika, jak już odpalił ja kasowałem błąd airbag'a. Dziś jak dociskałem i sprawdzałem jeszcze raz, nie miałem kompa przy sobie i nie kasowałem błędów. Zaraz to sprawdzę .
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruchamia
jak się ni da skasować to nie zapomnij zobaczyć numeru błędu...żeby można było przyczynę szukać
Re: Po założeniu licznika pełno błędów, silnik się nie uruch
Kurcze, muszę poprawić, bo napisałem że kasowałem błąd airbaga, ale z tego wszystkiego wyszło że nie sprawdzałem airbaga, bo sprawdzałem błędy poprzez Auto-Scan i nie zaznaczyłem "Include Airbags" . Jak to człowiek czasem nie pomyśli, a przecież nie wykazało mi w błędach airbaga, tylko na wyświetlaczu komputera. Z drugiej strony, to nie pomyślałem że ten błąd sam nie zgaśnie, tak jak błąd immo, lub klocków hamulcowych który pojawiał się na początku.Qto pisze:tyle że kontrolka airbaga sama nie zgaśnie...trzeba VAGiem skasować błąd
Teraz wszedłem bezpośrednio w "15-Airbags" no i po sprawdzeniu, wykryło błąd, ale po skasowaniu już go nie ma . Po włączeniu zapłonu też już się nie pojawia, wszystko jest OK. Dzięki wielkie wszystkim zainteresowanym .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości