uciekajacy prad
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
uciekajacy prad
Witam moim problemem jest napiecie a raczej jego brak .. laduje przez cala noc akumulator rano podlaczam wszystko glanc po zgaszeniu tak 15 min... chcac uruchomic silnik akumulator jest *#cenzura#* ,,jaka moze byc przyczyna ze gdzies ucieka prad..? czy tez moze wina aku..? aku ma ponad 2 lata ale nigdy nie bylo z nim problemu
uciekajacy prad
Nie jest możliwe żeby aku wyładowało w 15 minut.
Prawdopodobnie masz aku 45Ah. Więc akumulator jest w stanie przez godzinę dawać 12V 45A. Z tego wychodzi że twój aby się rozładować po 15 minutach, w aucie coś musi pobierać 78 A. Przy 12V daje to nam 945 W...
Albo masz uszkodzony akumulator, albo coś z elektryką. Zanim zaczniesz cokolwiek robić, sprawdzasz jakie masz ładowanie. Potem sprawdzasz pobór prądu na postoju. Dalej sprawdzasz klemy - czystość itp.
Na końcu szukasz innego akumulatora do testu.
Na postoju pobór prądu u mnie przy alarmie, wyłączonym radiu i standardowej elektronice wynosi około 11 mA, jeśli ty masz 500 to bym jeszcze zrozumiał że przez noc aku może znacznie siąść.
Zacznij od tego co napisałem, potem będą inne zmartwienia.
PS-Jaki to akumulator ?
Prawdopodobnie masz aku 45Ah. Więc akumulator jest w stanie przez godzinę dawać 12V 45A. Z tego wychodzi że twój aby się rozładować po 15 minutach, w aucie coś musi pobierać 78 A. Przy 12V daje to nam 945 W...
Albo masz uszkodzony akumulator, albo coś z elektryką. Zanim zaczniesz cokolwiek robić, sprawdzasz jakie masz ładowanie. Potem sprawdzasz pobór prądu na postoju. Dalej sprawdzasz klemy - czystość itp.
Na końcu szukasz innego akumulatora do testu.
Na postoju pobór prądu u mnie przy alarmie, wyłączonym radiu i standardowej elektronice wynosi około 11 mA, jeśli ty masz 500 to bym jeszcze zrozumiał że przez noc aku może znacznie siąść.
Zacznij od tego co napisałem, potem będą inne zmartwienia.
PS-Jaki to akumulator ?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
uciekajacy prad
to zrób tak, że jak zgasisz auto to zdejmij klemę...jak po tych 15min będzie tak samo to aku na złom, chyba że ładowania nie masz, ale zgaduje że to sprawdziłeśboob1990 pisze:laduje przez cala noc akumulator rano podlaczam wszystko glanc po zgaszeniu tak 15 min
uciekajacy prad
hmmm ladowanie jest wlasnie . teraz jak pojechalem do sklepu zdjolem klamy potem odpalil bez problemu ale moze przez to ze sie troche podladowal przez trase bo 40 km przejechalem. akumulator to 60A. mi sie zdaje ze to moze byc cos z aucie dlatego ze nagle sam otworzyl mi sie szyber i teraz ni ch.. nie mozna zamknac pewnie jakis przekaznik sie zjaral tylko pytanie od czego..? jakis lewy pobor pradu mogl by cos takiego spowodowac..? a tak mniejwiecej orientujecie sie ile by kosztowalo poprowadzenie nowej elektr..? bo teraz jest tak wszystko namieszane tam ze masakra..
hmm a macie moze fotke gdzie powinno byc podlaczone uziemienie? moze przez to aku sie rozladowuje?
hmm a macie moze fotke gdzie powinno byc podlaczone uziemienie? moze przez to aku sie rozladowuje?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
uciekajacy prad
a co konkretnie masz na myśli pisząc "uziemienie" ??boob1990 pisze:hmm a macie moze fotke gdzie powinno byc podlaczone uziemienie?
uciekajacy prad
co konkretnie ...to ze caly czas mi spierdziela prad naladuje aku i za 10 min pupa wyciumciany .... z boku bloku silnika jest miejsce na jakis kabel tylko nie wiem na jaki ...
ponawiam sytuacje wczoraj zasiegnolem po informacje do mojego wujka troche sie zna ....w moim przypadku jjest albo cos z zaplonem albo ze spieciem.... otoz gdy podlaczm klamy przez wchwilke kontrolki sie pala tak jak jest wyciumciany aku ale po chwili mocno sie zarza, rozrusznik nie kreci .. tzn elektromagnes chodzi ale juz nie chce zakrecic . klema sier nadpala i robi sie goraca .. przyczyna ?? hmmmm ....wlasnie jaka ??
aha jak jest na zaplonie to w okolicy bloku silnika slychac bzyczenie nier wiem od czego ....i co to moze byc
ponawiam sytuacje wczoraj zasiegnolem po informacje do mojego wujka troche sie zna ....w moim przypadku jjest albo cos z zaplonem albo ze spieciem.... otoz gdy podlaczm klamy przez wchwilke kontrolki sie pala tak jak jest wyciumciany aku ale po chwili mocno sie zarza, rozrusznik nie kreci .. tzn elektromagnes chodzi ale juz nie chce zakrecic . klema sier nadpala i robi sie goraca .. przyczyna ?? hmmmm ....wlasnie jaka ??
aha jak jest na zaplonie to w okolicy bloku silnika slychac bzyczenie nier wiem od czego ....i co to moze byc
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
uciekajacy prad
wyczyść klemy i połączenia kabli przy rozruszniku i altku...może rozrusznik umarłboob1990 pisze:klema sier nadpala i robi sie goraca
ciągle nie napisałeś jaki masz pobór prądu...a to podstawa przy "uciekającym" prądzie
uciekajacy prad
wzielem inny aku . i wszystko ok pobor jest prawidlowy wujas sprawdzal. klemy wyczyszczone , stary rozrusznik umarl wiec kupilem nastepny : uzywany ale lepiej taki niz nic ... na krotko wszystko pieknie w nim dziala tylko gdy zamontuje w aucie to efekty są takie :
1. gdy chcem odpalic elektromagness cyka i nic wiecej nie chce zakrecic
2 . przy rozruchu klema sie nadpala i robi sie goraca
3 . na zaplonie slychac w bloku silnika jakes bzyczenie ..- gdzies w okolocach kopuly zaworow
4 . lampki stcyjki zaraz po podlaczeniu akumulatora slabo swieca lecz zaraz dochodza do siebie i zaza sie tak jak powinny
A stalo sie to tak : ktoregos dnia po wylaczeniu auta nagle wszystko sie zepsulo rano gdy chcialem odpalic auto . rozrusznik tylko raz zakrecil i du.... dalej juz nie chcial chodzil juz tylko elektromagnes. Po wyjeciu rozrusznika okazalo sie ze 2 magnesy ktore znajduja sie w rozruszniku rozsypaly sie pewnie od stukania mlotkiem . No coz kupilem nowy rozrusznik zamontowalem i du... dalej jest to samo elektromagnes cyka ale rozrusznik nie kreci ... wujas mi powiedziel ze mam jakis pelny obieg zwarcia czy cos takiego ....szczeze nie jestem juz bardzo zmotywowany zeby robic dalej te moje padelko ....no ale jak sie czlowiek do fury przywiaze to kazdy hajs i czas w niego wtopi jezeli ktos wie jak mozna naprawic ten problem to prosze o pomoc
Dobra sprawa w polowie wyjasniona ... podlaczylem rozrusznik na krotko i smiga .. wszystkoi oki ... tylko ze jest spiecie na -
wiecie moze w ktorym miejscu kable minusowe stykaja sie z karoseria? czy lepiej puscic nowa wiazke od minusowej klemy?
1. gdy chcem odpalic elektromagness cyka i nic wiecej nie chce zakrecic
2 . przy rozruchu klema sie nadpala i robi sie goraca
3 . na zaplonie slychac w bloku silnika jakes bzyczenie ..- gdzies w okolocach kopuly zaworow
4 . lampki stcyjki zaraz po podlaczeniu akumulatora slabo swieca lecz zaraz dochodza do siebie i zaza sie tak jak powinny
A stalo sie to tak : ktoregos dnia po wylaczeniu auta nagle wszystko sie zepsulo rano gdy chcialem odpalic auto . rozrusznik tylko raz zakrecil i du.... dalej juz nie chcial chodzil juz tylko elektromagnes. Po wyjeciu rozrusznika okazalo sie ze 2 magnesy ktore znajduja sie w rozruszniku rozsypaly sie pewnie od stukania mlotkiem . No coz kupilem nowy rozrusznik zamontowalem i du... dalej jest to samo elektromagnes cyka ale rozrusznik nie kreci ... wujas mi powiedziel ze mam jakis pelny obieg zwarcia czy cos takiego ....szczeze nie jestem juz bardzo zmotywowany zeby robic dalej te moje padelko ....no ale jak sie czlowiek do fury przywiaze to kazdy hajs i czas w niego wtopi jezeli ktos wie jak mozna naprawic ten problem to prosze o pomoc
Dobra sprawa w polowie wyjasniona ... podlaczylem rozrusznik na krotko i smiga .. wszystkoi oki ... tylko ze jest spiecie na -
wiecie moze w ktorym miejscu kable minusowe stykaja sie z karoseria? czy lepiej puscic nowa wiazke od minusowej klemy?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
uciekajacy prad
zostaw to co jest tylko wyczyść styki...idąc po kablach od aku dojdziesz gdzie trzebaboob1990 pisze: w ktorym miejscu kable minusowe stykaja sie z karoseria? czy lepiej puscic nowa wiazke od minusowej klemy?
uciekajacy prad
dobra sprawa zalatwiona.. banalne rozwiazanie poszedl glowny kabel masy .. podlaczylem inny kabel i wszytko glancyk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości