ASR sam się wyłącza ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ASR sam się wyłącza ?
Witam! Panowie mam małe problemy z ASR-em w mk4 TDI 2000. Problem polega na tym iż kilkanaście sekund po odpaleniu auta i ruszeniu wyłącza mi się ASR (zapala się kontrolka ASR na zegarach). Nie było by to takie uciążliwe gdyby nie to iż przy prędkści około 100 km/h na 6 biegu nie można prowadzić auta (na niższych biegach te prędkości auta są mniejsze, np bieg 5 około 70km/h - doszłem do wniosku że to jest zależne od predkości obrotowej silnika. Mniej więcej zaczyna rzucać kierą przy 1800 obr/min) . Strasznie rzuca kierowca - tak jakby były nie wyważone koła. Jednak koła są idealnie proste i wyważone. Dodam iż gdy jade 100 km/h (lub więcej) na chwile wyłącze silnik (wyłącze zapłon kluczykiem) następnie włącze silnik to ASR jest włączony i wszystko jest ok (nie szarpie ani nie rzuca kiera) przez jakies 20s dopoki znow się nie wyłączy ASR (i od nowa kiera rzuca, tak jakby coś się wyłączyło przy kołach przednich). Podłączałem pod VAGa i nie wykazał żadnych błędów. Dodam też że ABS działa poprawnie, nie ma zadnych problemow ale ASR chyba działa osobno? i nie ma nic wspolnego z ABS?
Spotkał się ktoś z takim problemem? Może wiecie co może być przyczyna? Albo jak mogę to ustrojstwo (ASR) wyrzucic z auta? (jakoś da się to wyłączyć aby wogole nie dzialalo?)
Starałem się w miare dokładnie opisać problem... Z góry dzięki za pomoc...
pozdrawiam
Spotkał się ktoś z takim problemem? Może wiecie co może być przyczyna? Albo jak mogę to ustrojstwo (ASR) wyrzucic z auta? (jakoś da się to wyłączyć aby wogole nie dzialalo?)
Starałem się w miare dokładnie opisać problem... Z góry dzięki za pomoc...
pozdrawiam
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
ASR sam się wyłącza ?
no powiem że objawy dziwne nigdy się z tym nie spotkałem a próbowałeś sam wczesniej wyłączać ASR zanim sam sie wyłączy ?? .
dziwne że nie sypie błędami powinno przy takich objawach
dziwne że nie sypie błędami powinno przy takich objawach
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
ASR sam się wyłącza ?
Sterownik łapie chwilowy błąd i wyłącza system, komputer nie pokazuje błędu bo tego już tam nie ma...nie są one zapisywane w sterowniku i znalezienie błędu może być bardzo trudne.
Można spróbować podłączyć kompa, przejechać się żeby pojawił się błąd i ASR się wyłączył...i nie gasząc silnika sprawdzić błędy w sterowniku.
Można spróbować podłączyć kompa, przejechać się żeby pojawił się błąd i ASR się wyłączył...i nie gasząc silnika sprawdzić błędy w sterowniku.
ASR korzysta z czujników ABS...ale teoretycznie gdyby z nimi był problem powinna też zaświecić kontrolka ABS. Wiadomo jak to jest z teorią...i gdyby komp nie wykazał błędów ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia czujników ABS, obadania wtyczek przy sterowniku ASR...neever pisze:ASR chyba działa osobno? i nie ma nic wspolnego z ABS?
Re: ASR sam się wyłącza ?
Tak próbowałem. Jak wyłącze przyciskiem wcześniej niż sam się wyłączy to i tak po czasie się on sam wyłączy i jest to samo. Czyli dam przykład: Odpalam auto, wyłączam przyciskiem ASR (zapala mi sie kontrolka ASR na zegarach) jade 90 km/h na 6 biegu, mija około 20s i zaczyna szarpac kiera. ASR przyciskiem wowczas już nie można spowrotem włączyć. Gdy wyłącze ASR przyciskiem to do czasu aż sam się wyłączy kiera nie szarpie.
Wiem że objawy dziwne ale takie są... Vag nic nie pokazuje a tu się samo wyłącza ... Można to dziadostwo vagiem usunąć? tak odłączyć jakby go wogole nie było? Może wtedy nie bedzie sie nic dzilo przy kołach ?
hm a gdzie w mk4 się znajduje sterownik ABS i ASR?? Może i kostki beda jakies luźne to posprawdzam to.
Hm skoro ASR używa czujników abs to może gdzieś przy kołach będzie kabel ktory się przetarł i może od tego, jednak ABS działa poprawnie. Sprawdze to i zobaczymy co będzie z tego.
Wiem że objawy dziwne ale takie są... Vag nic nie pokazuje a tu się samo wyłącza ... Można to dziadostwo vagiem usunąć? tak odłączyć jakby go wogole nie było? Może wtedy nie bedzie sie nic dzilo przy kołach ?
hm a gdzie w mk4 się znajduje sterownik ABS i ASR?? Może i kostki beda jakies luźne to posprawdzam to.
Hm skoro ASR używa czujników abs to może gdzieś przy kołach będzie kabel ktory się przetarł i może od tego, jednak ABS działa poprawnie. Sprawdze to i zobaczymy co będzie z tego.
Re: ASR sam się wyłącza ?
na twoim miejscu poszukałbym przyczyny w zanieczyszczonych czujnikach abs w kołach przednich - załączanie się ASR a nie wyłączanie jak myślisz spowodowane jest właśnie rozpoznaniem że któreś koło wolniej się kręci od drugiego i to z duża różnicą (tak jakby jedno stało)
ASR sam się wyłącza ?
A nie masz kolego czasem założonych kół o różnym bieżniku albo bieżnik jest nie jednakowo zużyty.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
ASR sam się wyłącza ?
ciekawy pomysł,,,ale wtedy teoretycznie ASR powinien pracować a nie błędy łapać. I chyba inne oponki przód/tył a nie lewa/prawa - wtedy by EDS działał, przynajmniej tak mi się wydajeKAROL 84 pisze:A nie masz kolego czasem założonych kół o różnym bieżniku albo bieżnik jest nie jednakowo zużyty.
Re: ASR sam się wyłącza ?
Jakim cudem załączanie ASR? Jak mi się zapali kontrolka to ASR nie działa i przy gwałtownym ruszeniu koła w miejscu miela więc chyba się wyłącza ASR?winek0 pisze: załączanie się ASR a nie wyłączanie jak myślisz
A co do czujników to musze to jutro sprawdzić. Jednak ABS działa poprawnie więc raczej czujnki są ok.
Jeśli jeden czunjki będzie padnięty to ABS będzie działał a ASR będzie fiksował?
Wszystkie cztery opony są jednakowe, bierznik w przodzie troche bardziej zużyty niż na tyle ale jeszcze ma jakieś 50%. Koła wyważone więc ta przyczyna odpada. Poza tym chyba stan opon nie ma nic wspolnego z wyskakiwaniem bledu ASR? Jeśli by bylo coś z kołami to by cały czas przy wyższej prędkości szarpało. A tu szarpie tylko jak się ASR wyłączy.KAROL 84 pisze:A nie masz kolego czasem założonych kół o różnym bieżniku albo bieżnik jest nie jednakowo zużyty.
EDS w moim mk4 nie występuje.Qto pisze: I chyba inne oponki przód/tył a nie lewa/prawa - wtedy by EDS działał
Dziś jadąc 70 km/h na 4 biegu myslalem ze szalu dostane. Przy trzymaniu gazu równo nie idzie ujechac, przy przyspieszaniu tak samo. dopiero jak puściłem gaz to nie szarpało. Zmieniłem bieg na 5 i problem ustapil do czasu osiagniecia predkosci 85km/h i znow szarpalo, wiec zmienilem bieg na 6 i przy 85-90 km/h bylo ok. Przyspieszylem do 95 i szarpie. im wyzsza predkosc tym bardziej szarpie. To wszystko oczywiście przy wyłączonym ASR (kontrolka na zegarach zapalona)
Tak jakby ASR wysyłał zły sygnał i skrzynia chwilami przerywała napęd na koła... Tu mi się wydaje ze ASR zamiast się załączac przy poślizgu kół to się załącza przy prędkości obrotowej silnika około 1800 obr/min.
ASR sam się wyłącza ?
Jezuu chłopie - przez ciebie musiałem się zarejestrować zeby dać odpowiedź bo się spierasz a nie masz racjineever pisze:Jakim cudem załączanie ASR? Jak mi się zapali kontrolka to ASR nie działa i przy gwałtownym ruszeniu koła w miejscu mielą więc chyba się wyłącza ASR?
Zacznijmy od wyjaśnienia - masz ASR czy EDS - różnica polega na tym, że EDS przyhamowuje kołą napędzane a ASR dodatkowo ujmuje ci mocy - jeśli masz wyłącznik ASR na desce to masz ASR jeśli nie to masz EDS
Teraz druga sprawa - system działa na takiej zasadzie - jedno koło zaczyna mielić - pompa ABS/EDS/ASR blokuje koło tak jak podczas hamowania co powoduje że wtedy zaczynają mielić oba koła - to nie znaczy że nie mielą - mielą tylko że napędzają ci oba. O zadziałaniu systemu informuje kontrolka na zegarach.
Zacznijmy o dsparwdzenia czy to na pewno układ hamulcowy czyli EDS/ASR powoduje takie dziwne objawy podczas jazdy a nie np poduszka silnika, czy przegub wewnętrzny.
Otwierasz maskę, łapiesz za suwadło od wtyczki pompy ABS i wysuwasz suwadło i zdejmujesz wtyczkę. Uruchamiasz silnik - świecą ci się kontrolki ABS i EDS/ASR/ESP co ty tam nie masz... W tym momencie nie działa ci system abs - czyli hamulce normalnie hamują jakbyś miał zwykłą pompę - możesz spokojnie jechać - rozpędź się i sprawdź czy opisywane objawy nadal sa czy też ich nie ma - jeśli ich nie ma ewidentnie masz problem z systemem ABS/EDS/ASR
znowu mylisz pojęcia - jeśli jeden z czujników da informację że koło stoi czyli jest zablokowane to jak myślisz co zrobi pompa podczas hamowania? Załączy system ABS bo wg pompy jedno koło ślizga się po lodzie i się zablokowało - więc to że ABS ci działa nie znaczy ze czujnik nie jest np pokryty opiłkami metalu dającymi zafałszowany obraz że koło stoi.neever pisze:A co do czujników to muszę to jutro sprawdzić. Jednak ABS działa poprawnie więc raczej czujnki są ok.
Jeśli wyjdzie że mam racje stawiasz piwo dla winek0,
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: ASR sam się wyłącza ?
Mam ASRgrg474 pisze:Zacznijmy od wyjaśnienia - masz ASR czy EDS
Wszystko jasne tylko: Otworzyłem maske i mam przed sobą pompę ABS/ASR. I teraz jak zdjąć suwadło i wyjąć wtyczkę? suwadło to masz na myśli ten kapsel ktory znajduje sie na wtyczce czy jakieś zabezpieczenie? Próbowałem ją wyjąć chyba z 3 godziny i wkoncu nie wyjałem. Dojście do wtyczki badzo ciężkie a nie chcialem nic powyrywać.grg474 pisze:Otwierasz maskę, łapiesz za suwadło od wtyczki pompy ABS i wysuwasz suwadło i zdejmujesz wtyczkę.
grg474 pisze:znowu mylisz pojęcia - jeśli jeden z czujników da informację że koło stoi czyli jest zablokowane to jak myślisz co zrobi pompa podczas hamowania? Załączy system ABS bo wg pompy jedno koło ślizga się po lodzie i się zablokowało - więc to że ABS ci działa nie znaczy ze czujnik nie jest np pokryty opiłkami metalu dającymi zafałszowany obraz że koło stoi..
Też tak może być. Nie mówie że nie. Jednak podczas hamowania na czystej drodze ABS się nie załącza. ABS się załącza tylko wtedy jak koła tracą przyczepność. Przy normalnym hamowaniu jest ok. Czujniki ABS sprawdzone i wyglądają na sprawne. Kable całe, czujki też całe. Chyba że jest czunik uszkodzony w jakis inny sposob. Jak sprawdzic czy czujnik pracuje dobrze?
Z tym załączaniem czy wyłączaniem ASR to się nie sprzeczam. W sumie to masz racje ze ASR się załacza i caly czas pracuje. Te objawy mągą być spowoowane tym że ASR ma złe dane dot kół i dostaje info ze koła tracą przyczepność. Wówczas daje sygn aby zwolnic predkosc jednego kola a konsekwencja tego jest szarpanie. Jednak przy ruszaniu ASR napewno nie działa jak się pali kontrolka. Jest stanowcza różnica między ruszaniem na lodzie z działającym ASR a bez ASR.
A i jeszcze takie pytanko: Na jakiej zasadzie działają czujnki ABS przy kołach?
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
ASR sam się wyłącza ?
aaa EDS nie jest czasem częścią ABS i współpracuje z ASR ?? .
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
ASR sam się wyłącza ?
żeby był EDS musi być ABS...czyli możemy mieć ABS...ABS+EDS...ABS+EDS+ASR...ABS+EDS+ASR+ESPmartinezz123 pisze:aaa EDS nie jest czasem częścią ABS i współpracuje z ASR ??
Re: ASR sam się wyłącza ?
W takim razie nie mam pojęcia że coś takiego mam w aucie. Z tego co wiem to ten system montuje się w autach terenowych ale najczesciej prouszajacych sie po drogach asfaltowych (np. Toyota Land Cruiser)Qto pisze:EDS jest częścią ASR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości