Awarja rozrusznika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik

Awarja rozrusznika

Post autor: DejaVu » śr lut 23, 2011 14:20

Witam! dziś na Mazurach było -22 golf nie chciał odpalić-padł akumulator ,chociaż go 2 dni temu ładowałem! podłączyłem więc prostownik i odpalałem na prostowniku-poszedł dymek i zauważyłem że spalił się taki miedziany kabel na rozruszniku.Jest on chyba od stojana(masa) ?? tak mi się wydaje - ale nie znam się.Od czego to jest-jak odpalić teraz diesla bez rozrusznika-lub jak to zrobić aby dojechać do mechanika? Czy w golfie łatwo jest wymontować rozrusznik? bez kanału,czy da radę z góry? ile trzeba śrub odkręcić???
Obrazek

Seat Mii 1.O CHYA

rodek
Mały gagatek
Mały gagatek

Re: Awarja rozrusznika

Post autor: rodek » śr lut 23, 2011 15:26

o ile pamiętam - miedziany przewodzik to połączenie ze szczotkami a sam rozrusznik wymontowałem od góry po odkręceniu dwóch śrub ( silnik ALH ), w dziale FAQ masz foto poradę czyszczenie i smarowanie rozrusznika golfa III może się przyda

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik

Awarja rozrusznika

Post autor: DejaVu » śr lut 23, 2011 15:54

Mam stare rozruszniki od Tarpana - więc się przyjrzałem .Wychodzi na to że ten miedziany zwój idzie od włącznika elektromagnetycznego do środka rozrusznika - pewnie do uzwojenia wzbudzenia?? Chciałbym wymontować rozrusznik ale nie widzę śrub!!! znalazłem jedną pod kablami rozkręca się takie coś na klucz 13 - i wtedy widać dużą nakrętkę na klucz 18 chyba-ja takiego klucza nie mam - 19 ani 17 nie pasuje! Druga śruba chyba jest pod spodem - trzeba też odkręcić taki uchwyt co trzyma wąż od chłodnicy???? innych śrub nie widać. Mógłbyś podać linka do tej porady?! bo w szukajce nic mi nie znalazło-znaczy coś jest ale to nie to!! :pub:

Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Kontakt:

Post autor: guziolek » śr lut 23, 2011 17:55